Wsparcie przez helikopter

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
zderzak
Posty: 4
Rejestracja: 11 lipca 2009, 10:32
ID Steam:
ID gracza: 0

Wsparcie przez helikopter

Post autor: zderzak »

Witam. Jestem tu nowy i słabo się znam na edytorze więc proszę o wyrozumiałość. Mam taki problem.
1.Robię misję i chcę, żeby w momencie kiedy przylecę tym MV-22 po swoją drużynę to właśnie wtedy atakują mnie 4 wrogie czołgi. I nie wiem jak zrobić żeby te czołgi zaatakowały właśnie wtedy jak drużyna wchodzi na pokład.
2.Chcę też wtedy wezwać wsparcie w postaci dwóch AH-1Z przez radio żeby zniszczyły te czołgi. Gdzieś było jak wezwać cysternę, ciężarówkę z amunicją itp. więc próbowałem z helikopterem ale nie działało.
Nie znam się na tych komendach więc proszę o dokładny kod.
EDIT:
3.Mam swoją grupę. Czy da się zrobić żebym kierował tylko dowódcą tej grupy a on będzie wydawał rozkazy swoim podwładnym czy trzeba dowodzić każdym z tej grupy oddzielnie? Jeśli da się kierować tylko tym liderem to proszę o pomoc jak to zrobić.
Ostatnio zmieniony 11 lipca 2009, 11:39 przez zderzak, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Wsparcie przez helikopter

Post autor: PROCIK »

To jest kolego symulator pola walki nie wszystko da sie wyreżyserować
Teraz czołgi stać teraz jechać atakować nie atakować jak widzą wroga to naparzają a nie czekają na cobry
Oczywiście post półżartem
zderzak
Posty: 4
Rejestracja: 11 lipca 2009, 10:32
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wsparcie przez helikopter

Post autor: zderzak »

Nie o to mi do końca chodziło. Wcześniej moja grupa zajmuje miasteczko i czekają aż po nich przylecę. A te wrogie czołgi są na tyle daleko, że mnie jeszcze nie widzą. Ale na niby(bo nie chce mi się bawić w detale) ktoś ich poinformował że zajęli ich miasteczko to jadą tam i mnie atakują i dopiero wtedy ja wzywam cobry. Chcę żeby z tym wjazdem do miasteczka było zsynchronizowane, na przykład w warunku wjechać jak ten MV-22 wyląduje ,ale nie wiem co ja mam tam wpisać.A potem wezwanie tych heli przez radio żeby mi pomogły i potem wróciły do bazy.
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wsparcie przez helikopter

Post autor: Trance »

No sam sobie odpowiedziałeś na swój problem. Wszystko co musisz zrobic po zsynchronizowac odpowiednie WP i wyzwalacze....
Obrazek
zderzak
Posty: 4
Rejestracja: 11 lipca 2009, 10:32
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wsparcie przez helikopter

Post autor: zderzak »

To wiem ale nie wiem jak to zrobić i tu jest problem. I nie znam odpowiedzi na 3. pytanie z 1 posta.
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wsparcie przez helikopter

Post autor: Trance »

Skryptowo by sie dało. Ale byłby to skrypt długi, trudny i opaśny.
A jak chcesz cos prostego, to musisz niestety kierowac kazdym z osobna, z tym, ze nie zapominaj ze mozesz tez wydawac rozkazy wszystkim za jednym zamachem.
Obrazek
zderzak
Posty: 4
Rejestracja: 11 lipca 2009, 10:32
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wsparcie przez helikopter

Post autor: zderzak »

Dobra dzięki. Ze skryptami się nie będę bawił, jakoś sobie poradzę. Trudno. A co z pytaniem nr 1?
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wsparcie przez helikopter

Post autor: Trance »

No generalnie, zeby to wszystko wygladało jak na filmiku to trzeba bedzie wejsc w skrypty, a juz napewno w złozone polecenia edytora.

Wstaw w edytorze wyzwalacz w miejscu gdzie wyladuje helikopter, zgrupuj wyzwalacz z helikopterem, ustaw na obecny. Nastepnie ustaw w poblizu te czołgi, najlepiej w miejscu niewidocznym i ustaw im 2 waypointy, jeen bardzo blisko ich pozycji, drugi w miejscu helikoptera albo w poblizu. w "uruchamianiu" pierwszego WP tych czolgow ustaw jakąkolwiek komendą efekt nie strzelania do żołnierzy wsiadajacych do heli i wyzwalacz zsynchronizuj z tym WP. Natomiast w uruchamianiu drugiego WP czołgów zezwól na ponowne otwarcie ognia i masz taki efekt, mniej wiecej.

Teoretycznie to powinno jakos tam zadziałąc, a dokładny efekt musisz poprostu osiagnac robiac wiele testow i poprawiajac wykryte błedy :)
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”