Zapętlone obiekty wokół jednostki - problem ze skryptem

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 230
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:46
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk / Warszawa

Zapętlone obiekty wokół jednostki - problem ze skryptem

Post autor: Jerry »

Mam taki prosty skrypcik ustawiajacy 4 obiekty wokół jednostki:

Kod: Zaznacz cały

_ludek = this select 0
_cel_1 = this select 1
_cel_2 = this select 2
_cel_3 = this select 3
_cel_4 = this select 4
_dir = getDir _ludek

#loop
_dir = getDir _ludek
_cel_1 setpos [(getpos _ludek select 0)+10*sin (_dir+0),(getpos _ludek select 1)+10*cos (_dir+0),0]
_cel_2 setpos [(getpos _ludek select 0)+10*sin (_dir+90),(getpos _ludek select 1)+10*cos (_dir+90),0]
_cel_3 setpos [(getpos _ludek select 0)+10*sin (_dir+180),(getpos _ludek select 1)+10*cos (_dir+180),0]
_cel_4 setpos [(getpos _ludek select 0)+10*sin (_dir-90),(getpos _ludek select 1)+10*cos (_dir-90),0]

~0.1
goto "loop"
Jednak w tej prostocie ArmA upatruje taki błąd:
Obrazek
Jakieś pomysły, co z tym fantem zrobić? Będę wdzięczny ;)
:8bz
Obrazek
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Zapętlone obiekty wokół jednostki - problem ze skryptem

Post autor: Trance »

Miałem to samo, ale jakoś samo przeszło, nawet nie wiem co dokładnie zrobiłem z tym select.
Obrazek
Awatar użytkownika
MadMax
Posty: 26
Rejestracja: 06 kwietnia 2008, 13:57
ID Steam:
Numer GG: 12332081
ID gracza: 402436

Re: Zapętlone obiekty wokół jednostki - problem ze skryptem

Post autor: MadMax »

jeśli to jest skrypt, to błąd jest w słowie >>this<< , powinno być >> _this <<.

czyli:
_ludek = _this select 0;
_cel1 = _this select 1;

.
.
.
itd
Awatar użytkownika
MadMax
Posty: 26
Rejestracja: 06 kwietnia 2008, 13:57
ID Steam:
Numer GG: 12332081
ID gracza: 402436

Re: Zapętlone obiekty wokół jednostki - problem ze skryptem

Post autor: MadMax »

w skryptach wyłuskujemy parametry wstawiane w czasie wywoływania skryptu,
komendą (lub literałem bo to raczej nie jest komenda) _this a nie this. Słowo this
uzywamy w edytorze. A to , że pokazało ci error: select coś tam coś tam...
Dlatego, że komenda select wymaga przed sobą obiektu. A słowo >> this <<, którego
użyłeś nie przekazało dla select zadnego obiektu - bo tu był błąd. Na początku skryptu
używać należy _this.
gremdek
Posty: 261
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 16:53
ID Steam:

Re: Zapętlone obiekty wokół jednostki - problem ze skryptem

Post autor: gremdek »

to jak już jest poruszony tutaj temat setpos to się spytam czy jeśli serwer wykona tę komendę to wszystkim się ten obiekt tam ustawi?
i czy to zależy od lokalności obiektu? np. player setpos gdzieś tam to w mp powinien chyba dobrze zadziałać nie?
cfog skończył się na kill'em all
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Zapętlone obiekty wokół jednostki - problem ze skryptem

Post autor: Trance »

Komenda setpos dziala odpalona tylko na serwerze tez. Nie pamietam dokladnie jak to było podczas moich testow, ale chyba player zadziała...
Obrazek
gremdek
Posty: 261
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 16:53
ID Steam:

Re: Zapętlone obiekty wokół jednostki - problem ze skryptem

Post autor: gremdek »

a jak serwer odpali setposa dla playera?
czy player sie nie wkurzy i nie zsychnronizuje ze jest w zupelnie innym miejscu?
cfog skończył się na kill'em all
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Zapętlone obiekty wokół jednostki - problem ze skryptem

Post autor: Trance »

Probowalismy kiedys takiego myka, ze odpaliłem setpos tylko na serwerze, ten setpos ustawial wszystkich graczy w jakims miejscu (przekazywane to było przez zmienna player). Wszystko sie pieknie przeniosło, wszyscy gracze, ktory brali udział w doswiadczeniu zostali przeniesieni poprawnie, nikogo skrypt nie "zgubił" po drodze, wiec wnioskuje, ze to dziala... Ale pewnie i tak trzeba zrobic test dla tej konkretnej sytuacji.
Obrazek
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Zapętlone obiekty wokół jednostki - problem ze skryptem

Post autor: Matte »

setpos jedynie z statycznymi obiektami na problemy, udało mi się to ominąć przez publicVariable
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”