Knowsabout

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: SaS TrooP »

Że tak powiem od kiedy? Jesli komenda jest niepoprawna ne stworzysz wyzwalacza, zaś debug informuje cię o błędach w trakcie samej misji.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: kondor »

Ściślej (bo rzeczywiście nieprecyzyjnie się wyraziłem): w warunku wyzwalacza można wpisać warunek, który nawet w czasie badania (w czasie trwania gry) jest błędny, ale poprawny składniowo
przykład:

Kod: Zaznacz cały

(isPlayer p) and p
- zmienna p musiałaby być jednocześnie obiektem i zmienną boolowską
przykład bardziej drastyczny:

Kod: Zaznacz cały

nieistniejacaTablica select 13
ja nie widzę wyrzucania żadnego błędu (mam włączoną opcję -showScriptErrors jak i arma2.rpt nic nie dodaje)
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: SaS TrooP »

Nigdy nie próbowałem wywoływać na siłę błędów, z tablic niemal nie korzystałem. Generalnie co do pierwszego przykładu, to pamiętaj, że to komputer i on nie rozróżnia p od p.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: kondor »

Gadka z Tobą jest co najmniej wkurzająca.
Zaczynasz gadać o szukaniu na siłę błędów w wyzwalaczu, a ja Ci tylko udowodniłem, przez kontrprzykład, że Twoje stwierdzenie o niewyrzucaniu błędu jest jakimś wyznacznikiem poprawności. Następnie, po uprzednich próbach przekonania, że jesteś, jako humanista, daleki od pojmowania matematyczno-logicznie świata, próbujesz prawić nauki o funkcjonowaniu komputera.
Jesteś nieprzeciętny.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: SaS TrooP »

Ależ absolutnie nie próbuję ci udowodnić, że się znam, bo wiem, że jesteś lepszy i masz rację. Obaliłeś moje stwierdzenie zawarte w przedostatnim poście.
CO do funkcjonowania komputera, popraw mnie jeśli źle sadzę, że komputer nie jest w stanie odczytać kontekstu.

PS: Mylisz się myśląc, że:
a. Nie podejmuję logicznie świata.
b. że nic nie robię sobie z twojej gadki i nie wyciągam wniosków.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: kondor »

SaS TrooP pisze:CO do funkcjonowania komputera, popraw mnie jeśli źle sadzę, że komputer nie jest w stanie odczytać kontekstu.
A co nazywasz komputerem? Bo sam komputer w tym odczytywaniu to robi tylko za liczydło.
SaS TrooP pisze: PS: Mylisz się myśląc, że:
a. Nie podejmuję logicznie świata.
Nigdzie nic takiego nie napisałem. Stwierdziłem tylko, że sam w swoich poprzednich wypowiedziach takim się nazywałeś.
SaS TrooP pisze: b. że nic nie robię sobie z twojej gadki i nie wyciągam wniosków.
Zauważ, że nie dałem Ci konkretnego rozwiązania, tylko próbowałem nakierować, z czego wynika, że "pokładałem nadzieję w Tobie".
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: SaS TrooP »

Ah, kiedyś ci może to wyjaśnię, bo to jest temat na dłuższy wywód ;)
Kombinowałem długo jak psychologicznie/biologicznie wyjaśnić ten podział jednocześnie nie usprawiedliwiając się, że nie jestem w stanie zrozumieć przedmiotów ścisłych.

W każdym razie dzięki za pomoc.
krzysiek2222
Posty: 77
Rejestracja: 31 grudnia 2009, 14:51
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Knowsabout

Post autor: krzysiek2222 »

Sorki że odkopuje temat, ale zastanawiam się jak zrobić wyzwalacz, który aktywuje się, jeśli tylko konkretna osoba, albo jej grupa wie o jakimkolwiek przeciwniku (czyli 2 parametry funkcji zamienić by trzeba było miejscami, ale to niepoprawne). Chodzi o to, że nie zawsze ta sama osoba zbliży się to przeciwnika pierwsza, a to, że jedna grupa wie o przeciwniku, to niekoniecznie cała jej strona. Wiedza o przeciwniku nie jest przecież wzajemna, a niemożliwe chyba, żeby nie było możliwości zrobienia takiego skryptu.
gremdek
Posty: 261
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 16:53
ID Steam:

Re: Knowsabout

Post autor: gremdek »

same błędy w tym temacie.

komenda nie zwraca ilości osób, tylko w jakim stopniu(jakaś tam skala bisowa) "a" wie o "b".

"a knowsabout b" zadziała dobrze bez tego > 0, bo przyjęło się, że 0 to false, a wszystko inne true.


------------
krzychu:
jak jedna osoba z grupy wie coś o kimś to wie cała grupa, taki urok army.
metoda nieładna będzie taka:
zrób sobie wywalacz na całą planetę(hehe), aktywacja ci co mają być wykryci, odpal to jakoś thislist execvm "blabal.sqf"

Kod: Zaznacz cały

//petla co iles tam (mili)sekund
 //druga petla po _this
    if (leader kto_moze_wykres) knowsabout (_this select i)
    {
          hint "Hurrraa! wykryty!";
    }
 //koniec drugiej petli
//koniec petli
cfog skończył się na kill'em all
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: kondor »

gremdek pisze:same błędy w tym temacie.
chyba, bo sam dodałeś następny:
gremdek pisze:"a knowsabout b" zadziała dobrze bez tego > 0, bo przyjęło się, że 0 to false, a wszystko inne true.
krzysiek2222
Posty: 77
Rejestracja: 31 grudnia 2009, 14:51
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Knowsabout

Post autor: krzysiek2222 »

Dzięki, tylko mógłbyś napisać trochę szerzej jakie to pętle (pierwsza while, a druga for?). A poza tym jeśli ktoś jest w obrębie wyzwalacza wykryty, lub obecny (przy innym typie) to jak odwołać się do niego jako obiektu?
Z góry thx.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”