Knowsabout

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Knowsabout

Post autor: SaS TrooP »

Jak wygląda wykorzystanie tej komendy w Armie 2? Tuż przed zadaniem pytania sprawdziłem czy nie mam żadnej literówki, na pewno żadnej nie ma!

http://community.bistudio.com/wiki/knowsAbout

Tak to wygląda na Biki, tymczasem używałem w OFP tej komendy w stylu:

Kod: Zaznacz cały

jednostka knowsabout cośtam
I to było warunkiem wyzwalacza. Tym razem gra nie ma zamiaru zaskoczyć. Jednakże długo mnie na poważniej w edytorze nie było, dlatego możliwe, że coś się zmieniło/coś źle robię.

Basicly, chodzi o to, że gdy snajper zauważy pojazd, aktywuje się skrypt. Co ja robię źle?
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: kondor »

Na biki jest napisane co zwraca ta komenda i nie jest to true albo false tylko pewną liczbę.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: SaS TrooP »

A w OFP też tak siedziało, bo nie pamiętam? :|
Zwracanie liczby w tym wypadku mi nie pasuje, bo mam to w triggerze a nie skrypcie i bardziej odpowiada mi, by tak zostało. Masz jakiś pomysł jak to 'dostosować'?
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: kondor »

[zle]Komenda zwraca ilość osób (bo można zapodać pojazd - wówczas zwraca liczbę załogi), które wiedzą o danej jednostce.[/zle]
Czyli musisz stworzyć warunek, który bada czy ta liczba jest większa od 0. Tara!
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: SaS TrooP »

A w jaki sposób to utworzyć? :?
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: kondor »

Kod: Zaznacz cały

(jednostka knowsabout cośtam) > 0
trudne?
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Knowsabout

Post autor: Matte »

kondor. Nie wszyscy muszą umieć programować (Moja klasa w tech. informatycznym mi to pokazała).
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: SaS TrooP »

Tutaj nie chodzi tyle co o zdolność programowania ;)
Jestem matematycznym beztalenciem (za to książkowym humanistą) i dla mnie stworzenie takiego warunku nie mieści się w logice. My po prostu myślimy inaczej.
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Knowsabout

Post autor: Matte »

Ale operatory logiczne typu: mniejszy, większy, większy lub równy, równy chyba znasz ;]
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: SaS TrooP »

Tak, ale widzisz, matematyka charakteryzuje się ścisłością i liniowością wypowiedzi, co sprawia nam problemy. Absolutnie rozumiem jak działa ta komenda, ale jest mały problem gdy należy ją zastosować w praktyce, czyli ściśle i liniowo.

@Kondor - nie wywala błędu, tym samym zapewne działa. Jednakże oficjalnie mogę to udowodnić dopiero w czasie testów, które jeszcze teraz nie nastąpią.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Knowsabout

Post autor: kondor »

SaS TrooP pisze: @Kondor - nie wywala błędu, tym samym zapewne działa.
Akurat w wyzwalaczach tak to nie działa, bo one nie wyrzucają błędu, nawet jeśli są błędy
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”