Akcja- wsparcie, pomoc taktyczna, rozkazy dla innych grup.

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Akcja- wsparcie, pomoc taktyczna, rozkazy dla innych grup.

Post autor: Trance »

Ludzie jakie tutoriale. Trzeba miec najpierw ogolne zorientowanie w programowaniu i zorientowanie jak to wogole działa. Potem mozna przegladac poszczegolne komendy i probowac sobie jakies potrzebniejsze zapamietac, popatrzec na sposob uzywania w skryptach. Mozna tez w miedzyczasie patrzec na jakies niezbyt skomplikowane skrypty i samemu probowac pisac przynajmniej jakies proste skrypciki i tak z czasem przechodic do cora bardziej zlozonych zagadnien, az osiagnie sie wysoki poziom. Ale najwazniejsze tutaj jest doswiadczenie.
Obrazek
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Akcja- wsparcie, pomoc taktyczna, rozkazy dla innych grup.

Post autor: kondor »

Jak wyżej. A szczegółowo zacząłem od przeczytania spisu komend (wówczas opracowanego przez alderousa na ofp.bmj.pl a teraz dostępnym na biwiki), a później w razie problemów opcja szukaj na forum arma.center.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Akcja- wsparcie, pomoc taktyczna, rozkazy dla innych grup.

Post autor: SaS TrooP »

No dobra, ale jak na przykład zrozumieć takie coś?

Kod: Zaznacz cały

_wl = _this select 0

? (!_wl) or (!st) : goto "poakcji"
Z tego, co umiem odczytać _wl jest zmienną, którą jest obiekt aktywujący skrypt (komenda select 0 była zawsze tak przeze mnie używana). Po dłuższym zastanowieniu stwierdzam, iż nie rozumiem warunku, jaki musi spełnić _wl, by przejść do "poakcji". W samej misji nie ma o tym ani słowa.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Akcja- wsparcie, pomoc taktyczna, rozkazy dla innych grup.

Post autor: kondor »

To OT. Nie wiesz czegoś, co nie jest związane z tematem - załóż nowy temat, uprzednio się upewniając, iż nie złamie to regulaminu.
Awatar użytkownika
Kubicor
Posty: 10
Rejestracja: 16 listopada 2008, 15:56
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Akcja- wsparcie, pomoc taktyczna, rozkazy dla innych grup.

Post autor: Kubicor »

Hmm... chyba na początek stworzę jednak mapę tylko z artylerią, helikopterem i nalotem, bo z tym zarządzaniem grupami mi coś nie idzie :ohno

I małe dopytanie, co jest nie tak w tym skrypcie?

arty_count_left = arty_count_left -1;
gracz removeAction arty_action;

if( arty_count_left > 0 )then{
arty_action = gracz addAction [format["Artyleria (pozostalo:%1)",arty_count_left], "enable_arty.sqf"];
};

setfire=true;
titleText ["Teraz zaznacz na mapie miejsce ostrzalu.","plain down"];
onMapSingleClick "ATarget setPos _pos; setfire=false";
@!setfire;
"Firepoint" setMarkerPos getPos ATarget;

onMapSingleClick "";
[] exec "ArtilleryAri.sqs";
titleText ["", "plain down"];

~15
"Firepoint" setMarkerPos [0,0] ;
exit;

Błąd w grze mówi, że mam niepoprawną liczbę w wyrażeniu, oznaczonym kolorem czerwonym.
"Jeden człowiek z pistoletem, może kontrolować stu nieuzbrojonych mężczyzn."- W. Lenin
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”