Akcja- wsparcie, pomoc taktyczna, rozkazy dla innych grup.
Moderator: Inkwizytor
Re: Akcja- wsparcie, pomoc taktyczna, rozkazy dla innych grup.
Ludzie jakie tutoriale. Trzeba miec najpierw ogolne zorientowanie w programowaniu i zorientowanie jak to wogole działa. Potem mozna przegladac poszczegolne komendy i probowac sobie jakies potrzebniejsze zapamietac, popatrzec na sposob uzywania w skryptach. Mozna tez w miedzyczasie patrzec na jakies niezbyt skomplikowane skrypty i samemu probowac pisac przynajmniej jakies proste skrypciki i tak z czasem przechodic do cora bardziej zlozonych zagadnien, az osiagnie sie wysoki poziom. Ale najwazniejsze tutaj jest doswiadczenie.

Re: Akcja- wsparcie, pomoc taktyczna, rozkazy dla innych grup.
Jak wyżej. A szczegółowo zacząłem od przeczytania spisu komend (wówczas opracowanego przez alderousa na ofp.bmj.pl a teraz dostępnym na biwiki), a później w razie problemów opcja szukaj na forum arma.center.
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Akcja- wsparcie, pomoc taktyczna, rozkazy dla innych grup.
No dobra, ale jak na przykład zrozumieć takie coś?
Z tego, co umiem odczytać _wl jest zmienną, którą jest obiekt aktywujący skrypt (komenda select 0 była zawsze tak przeze mnie używana). Po dłuższym zastanowieniu stwierdzam, iż nie rozumiem warunku, jaki musi spełnić _wl, by przejść do "poakcji". W samej misji nie ma o tym ani słowa.
Kod: Zaznacz cały
_wl = _this select 0
? (!_wl) or (!st) : goto "poakcji"
Re: Akcja- wsparcie, pomoc taktyczna, rozkazy dla innych grup.
To OT. Nie wiesz czegoś, co nie jest związane z tematem - załóż nowy temat, uprzednio się upewniając, iż nie złamie to regulaminu.
Re: Akcja- wsparcie, pomoc taktyczna, rozkazy dla innych grup.
Hmm... chyba na początek stworzę jednak mapę tylko z artylerią, helikopterem i nalotem, bo z tym zarządzaniem grupami mi coś nie idzie 
I małe dopytanie, co jest nie tak w tym skrypcie?
arty_count_left = arty_count_left -1;
gracz removeAction arty_action;
if( arty_count_left > 0 )then{
arty_action = gracz addAction [format["Artyleria (pozostalo:%1)",arty_count_left], "enable_arty.sqf"];
};
setfire=true;
titleText ["Teraz zaznacz na mapie miejsce ostrzalu.","plain down"];
onMapSingleClick "ATarget setPos _pos; setfire=false";
@!setfire;
"Firepoint" setMarkerPos getPos ATarget;
onMapSingleClick "";
[] exec "ArtilleryAri.sqs";
titleText ["", "plain down"];
~15
"Firepoint" setMarkerPos [0,0] ;
exit;
Błąd w grze mówi, że mam niepoprawną liczbę w wyrażeniu, oznaczonym kolorem czerwonym.

I małe dopytanie, co jest nie tak w tym skrypcie?
arty_count_left = arty_count_left -1;
gracz removeAction arty_action;
if( arty_count_left > 0 )then{
arty_action = gracz addAction [format["Artyleria (pozostalo:%1)",arty_count_left], "enable_arty.sqf"];
};
setfire=true;
titleText ["Teraz zaznacz na mapie miejsce ostrzalu.","plain down"];
onMapSingleClick "ATarget setPos _pos; setfire=false";
@!setfire;
"Firepoint" setMarkerPos getPos ATarget;
onMapSingleClick "";
[] exec "ArtilleryAri.sqs";
titleText ["", "plain down"];
~15
"Firepoint" setMarkerPos [0,0] ;
exit;
Błąd w grze mówi, że mam niepoprawną liczbę w wyrażeniu, oznaczonym kolorem czerwonym.