Wysoki lot samolotem- problem z waypointem

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Wysoki lot samolotem- problem z waypointem

Post autor: fatboy1909 »

Witam wszystkich,
Mam pytanie dotyczące waypointów. Mianowicie chciałem ostatnio stworzyć bitwę powietrzną przy której samoloty leciały by powyżej 1000m. Problem jest taki: Postawiając waypoint znajduje się on na równi z ziemią lub poziomu morza. Gdy samoloty są na wysokości normalnej, normalnie przelatują przez kolejne waypointy. I tu tkwi problem. Samoloty na wysokości 1000m lub nawet mniej nie mogą rozpoznać waypointów ponieważ znajdują się zbyt daleko od tego waypointa. Wiecie może co na to poradzić ?
Pozdrawiam,
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Wysoki lot samolotem- problem z waypointem

Post autor: tom3kb »

Musi być tysiąc metrów, a sprawdzałeś mniejsze wysokości. Może kilkaset metrów wystarczy.
Awatar użytkownika
tasior2103
Posty: 83
Rejestracja: 10 kwietnia 2010, 19:45
ID Steam:
ID gracza: 0
Kontakt:

Re: Wysoki lot samolotem- problem z waypointem

Post autor: tasior2103 »

Możesz zamiast waypointów użyć gamelogic'ów. Je można ustawić na dowolnej wysokości, a samolotom możesz kazać latać od gamologic do gamelogic skryptem.
http://www.armafans.pl
<ze względu na drastyczne sceny ten link został usunięty>

Obrazek
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Re: Wysoki lot samolotem- problem z waypointem

Post autor: fatboy1909 »

Znaczy stwierdzam tak. Bitwę chciałbym na pewno urządzić na wysokości około 1500 m. Co do gamelogic-ów to pierwsze o tym słyszę :D :D
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
Awatar użytkownika
tasior2103
Posty: 83
Rejestracja: 10 kwietnia 2010, 19:45
ID Steam:
ID gracza: 0
Kontakt:

Re: Wysoki lot samolotem- problem z waypointem

Post autor: tasior2103 »

Byłem dość mocno "zrobiony" jak to pisałem, ale chodzi o to :
Ai nie musi zawsze podążać od Waypointu do Waypointu, używając komendy "move" (chyba, już dobrze nie pamiętam), możesz kazać im poruszać się po markerach lub np. gamelogic

np.

Kod: Zaznacz cały

unit move getmarkerpos "marker1"
z tym że marker tez jest na ziemi, ale już gamelogic możesz ustawić na dowolnej wysokości.

Kod: Zaznacz cały

unit move position gamelogic1 
gdzie unit to twoje AI, a

gamelogic1 to nazwa gamelogic'a
http://www.armafans.pl
<ze względu na drastyczne sceny ten link został usunięty>

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”