własna muzyka w grze
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
- ID Steam:
- Numer GG: 12755589
- ID gracza: 0
własna muzyka w grze
Witam was.
Znowu chciałbym wam struć tyłek pytaniem odnośnie edytora w Armie. Teraz chciałbym do misji wrzucić własny utwór, szukałem na forum i znalazłem z Army 1 podajrze taki skrypcik który napisał podał w jednym z wątków Matte
class CfgMusic
{
tracks[]={};
class Muzyka1
{
name = "Nazwa piosenki";
sound[] = {"\nazwaPlikuZPiosenką.ogg", db+0, 1.0};
};
Spróbowałem tego w OA ale nie zadziałało. Czy ma ktoś jakies pomysły ? Nie zrozumiałem też też tej linijki " sound[] = {"\nazwaPlikuZPiosenką.ogg", db+0, 1.0};" jest to nazwa piosenki czy jak?
Spróbowałem też z tym
class CfgSounds
{
sounds[] = {};
class wolf1
{
// how the sound is referred to in the editor (e.g. trigger effects)
name = "my_wolf_sound";
// filename, volume, pitch
sound[] = {"fx\wolf1.ogg", 1, 1};
titles[] = {};
};
};
To również nic nie dało. Na pewno coś gdzieś żle robię. Jeżeli moglibyście poświęcić mi kilka minut na wytłumaczenie jak to zrobić to jak zawsze okazałbym wdzięczność za pomoc.
Pozdrawiam was!
Znowu chciałbym wam struć tyłek pytaniem odnośnie edytora w Armie. Teraz chciałbym do misji wrzucić własny utwór, szukałem na forum i znalazłem z Army 1 podajrze taki skrypcik który napisał podał w jednym z wątków Matte
class CfgMusic
{
tracks[]={};
class Muzyka1
{
name = "Nazwa piosenki";
sound[] = {"\nazwaPlikuZPiosenką.ogg", db+0, 1.0};
};
Spróbowałem tego w OA ale nie zadziałało. Czy ma ktoś jakies pomysły ? Nie zrozumiałem też też tej linijki " sound[] = {"\nazwaPlikuZPiosenką.ogg", db+0, 1.0};" jest to nazwa piosenki czy jak?
Spróbowałem też z tym
class CfgSounds
{
sounds[] = {};
class wolf1
{
// how the sound is referred to in the editor (e.g. trigger effects)
name = "my_wolf_sound";
// filename, volume, pitch
sound[] = {"fx\wolf1.ogg", 1, 1};
titles[] = {};
};
};
To również nic nie dało. Na pewno coś gdzieś żle robię. Jeżeli moglibyście poświęcić mi kilka minut na wytłumaczenie jak to zrobić to jak zawsze okazałbym wdzięczność za pomoc.
Pozdrawiam was!
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: własna muzyka w grze
Jak będziesz chciał więcej o dodawaniu muzyki znaleźć to wpisz np w googla : arma 2 adding custom music albo arma 2 muzyka w misji itp.
Poniżej wklejam kawałek z pliku description.ext z jednej z moich kampanii:
W twoim przykładzie w linijce sound[] = {"\nazwaPlikuZPiosenką.ogg", db+0, 1.0}; brakuje Music przed \nazwaPlikuZPiosenką.ogg.
W swoim folderze misji robisz folder music i do niego wrzucasz swoją piosenkę, musi być ona w formacie *.ogg (ja do konwersji z wav na ogg używam starego programiku, którego uzywałem jeszcze za czasów Flashpointa, programik Oggdrop ale są też inne)
Jak już masz muzyczke dodaną do folderu misji i w description.ext to w misji np w wyzwalaczu jakimś dajesz playmusic "nazwapiosenki" i to wszystko.
Poniżej wklejam kawałek z pliku description.ext z jednej z moich kampanii:
Kod: Zaznacz cały
class CfgMusic
{
tracks[]={System_of_a_down_Lonely_Day};
class System_of_a_down_Lonely_Day
{
name = "System_of_a_down_Lonely_Day";
sound[] = {\Music\System_of_a_down_Lonely_Day.ogg,db+1,1.0};
};
};
W swoim folderze misji robisz folder music i do niego wrzucasz swoją piosenkę, musi być ona w formacie *.ogg (ja do konwersji z wav na ogg używam starego programiku, którego uzywałem jeszcze za czasów Flashpointa, programik Oggdrop ale są też inne)
Jak już masz muzyczke dodaną do folderu misji i w description.ext to w misji np w wyzwalaczu jakimś dajesz playmusic "nazwapiosenki" i to wszystko.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
- ID Steam:
- Numer GG: 12755589
- ID gracza: 0
Re: własna muzyka w grze
hmmm użyłem twojego skryptu wygląda to tak
class CfgMusic
{
tracks[]={tears_of_the_sun};
class tears_of_the_sun
{
name = "tears_of_the_sun";
sound[] = {\Music\tears_of_the_sun.ogg,db+1,1.0};
};
};
Gdzie tytuł mojej piosenki to "tears_of_the_sun"
Otworzyłem folder "Music" w misji gdzie chce by utwór ten poleciał. wkleiłem tam ten utwór który jest w formacie ogg (użyłem do tego programu "Media Conventer" ) w misji dałem wyzwalacz a w aktywacji dałem " playMusic "tears_of_the_sun" ". Dałem synchro z moim waypointem kiedy wyzwalacz się uaktywnia utwór nie gra. Coś żle zrobiłem ?
class CfgMusic
{
tracks[]={tears_of_the_sun};
class tears_of_the_sun
{
name = "tears_of_the_sun";
sound[] = {\Music\tears_of_the_sun.ogg,db+1,1.0};
};
};
Gdzie tytuł mojej piosenki to "tears_of_the_sun"
Otworzyłem folder "Music" w misji gdzie chce by utwór ten poleciał. wkleiłem tam ten utwór który jest w formacie ogg (użyłem do tego programu "Media Conventer" ) w misji dałem wyzwalacz a w aktywacji dałem " playMusic "tears_of_the_sun" ". Dałem synchro z moim waypointem kiedy wyzwalacz się uaktywnia utwór nie gra. Coś żle zrobiłem ?
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: własna muzyka w grze
Pliki dźwiękowe muszą być 16 bitowe i o natężeniu 44100kHz. I to Cfgmusic wrzuciłeś do description.ext czy do jakiegoś skryptu? Bo to musi być w description.ext.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
- ID Steam:
- Numer GG: 12755589
- ID gracza: 0
Re: własna muzyka w grze
hmmm 16 btowe? To muszę ściągnąć nowy program bo nie mogę w tym co mam teraz ustawić natężenia itd. Ale moge powiedzieć że około 5 min ściezka ma około 40 mb pojemności. "I to Cfgmusic wrzuciłeś do description,ext." Przepraszam najmocniej kolego ale nie rozumiem o co ci chodzi . Mógłbyś inaczej sformułować?.
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: własna muzyka w grze
tutaj trochę info o muzyce do army (czy ofp jeden grzyb )
http://www.armaholic.com/page.php?id=1551
Chodziło mi o to, że to co masz poniżej:
Umieszczamy w pliku description.ext w folderze misji (sorry trochę skrótowo to napisałem)
Tutaj link z praktycznie wszystkimi informacjami o description.ext:
http://community.bistudio.com/wiki/Description.ext
http://www.armaholic.com/page.php?id=1551
Chodziło mi o to, że to co masz poniżej:
Kod: Zaznacz cały
class CfgMusic
{
tracks[]={tears_of_the_sun};
class tears_of_the_sun
{
name = "tears_of_the_sun";
sound[] = {\Music\tears_of_the_sun.ogg,db+1,1.0};
};
};
Tutaj link z praktycznie wszystkimi informacjami o description.ext:
http://community.bistudio.com/wiki/Description.ext
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
- ID Steam:
- Numer GG: 12755589
- ID gracza: 0
Re: własna muzyka w grze
Nie ma problemu
Tak, otworzyłem notatnik wpisałem twoje linijki i zapisałem jako descrption.ext który zamieściłem w mojej misji wraz z folderem Music :) I nie działa. Może to dlatego że mam inną częstotliwość w mhz czy coś... muszę ściągnąc jakiś program. i pobrubuje.
Tak, otworzyłem notatnik wpisałem twoje linijki i zapisałem jako descrption.ext który zamieściłem w mojej misji wraz z folderem Music :) I nie działa. Może to dlatego że mam inną częstotliwość w mhz czy coś... muszę ściągnąc jakiś program. i pobrubuje.
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: własna muzyka w grze
Ja nigdy z innego nie korzystałem tylko z oggdropXP to nic innego ci nie polecę:
Tak na szybko znalazłem.
http://oggdropxpd.softonic.pl/
http://www.rarewares.org/ogg-oggdropxpd ... drop-aotuv
Tak na szybko znalazłem.
http://oggdropxpd.softonic.pl/
http://www.rarewares.org/ogg-oggdropxpd ... drop-aotuv
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
- ID Steam:
- Numer GG: 12755589
- ID gracza: 0
Re: własna muzyka w grze
Okey popróbuje. Domyślam się że nie będziesz cały dzień na forum więc gdybyś mógł jeszcze wieczorem zajrzeć bo na pewno do tego czasu dojdę do jakiś wniosków . Dzięki za pomoc szefie
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: własna muzyka w grze
Weź moze na próbę rozpakuj jakąś misję z muzyką i wrzuć do swojej misji tą piosenkę (dodaj do swojego description) wtedy będziesz wiedział, że nic nie skopałeś w description.ext, że nie brakuje ci jakichś przecinków ; czy nawiasów itp. Będziesz miał pewność, że twojej piosenki nie słychać bo np nie miała odpowiednich parametrów np: te 16 bit itd.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
- ID Steam:
- Numer GG: 12755589
- ID gracza: 0
Re: własna muzyka w grze
Witam, sorry że dopiero teraz odpisałem ale miałem ostatnio wiele spraw do załatwienia. Udało się :) Wszystko pasuje. Dzięki wielkie szefie. A mam jeszcze jedno pytanko. Podczas misji chciałbym aby przez megafon leciały komunikaty radiowe w bazie lecz problem tkwi w tym że gdziekolwiek się nie znajduje komunikaty te słychać tą samą głośnością. Rozumienie o co mi chodzi chyba nie? Jak można zrobić tak że im dalej odsuwam się od np. megafonu tym ciszej grają komunikaty . Pozdrówka :)
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę