pytanie o wyzwalacz
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
pytanie o wyzwalacz
Kiedy w aktywacji wyzwalacza wpiszę :
"TK_GUE_Soldier_AT_EP1" createUnit [position player, group player] pojawia się takistański żołnierz, ale jest w mojej grupie. Jak zrobić żeby walczył przeciwko mnie- żeby należał do rosjan, ja gram usa?
"TK_GUE_Soldier_AT_EP1" createUnit [position player, group player] pojawia się takistański żołnierz, ale jest w mojej grupie. Jak zrobić żeby walczył przeciwko mnie- żeby należał do rosjan, ja gram usa?
Re: pytanie o wyzwalacz
Spróbuj wpisać:
_grp = createGroup west;
_grp = createGroup west;
Re: pytanie o wyzwalacz
Nie no ta komenda to chyba trochę do czegoś innego służy.
Ja na chwilę obecną mam tak - w wyzwalaczu mam wpisane:
"TK_GUE_Soldier_AT_EP1" createUnit [position player, group banan];
obok postawiłem LOGIKA GRY o nazwie banan. Teraz tworzy mi się żołnierz TK... ale chciałbym żeby był po przeciwnej stronie konfliktu. Jak nadać mu do jakiej strony ma należeć ( o to mi chodzi)?
Ja na chwilę obecną mam tak - w wyzwalaczu mam wpisane:
"TK_GUE_Soldier_AT_EP1" createUnit [position player, group banan];
obok postawiłem LOGIKA GRY o nazwie banan. Teraz tworzy mi się żołnierz TK... ale chciałbym żeby był po przeciwnej stronie konfliktu. Jak nadać mu do jakiej strony ma należeć ( o to mi chodzi)?
- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: pytanie o wyzwalacz
To co napisał elgyt jest jak najbardziej słuszną komendą, która służy do "tworzenia grupy" w tym przypadku west czyli zachód. Ciebie interesuje takistańczyk po stronie wschodniej czyli east.... Także wywal ten element logiczny, bo jest on tu niepotrzebny... Daj wyzwalacz, rozmiar 0x0, warunek true i przy aktywacji _grp = createGroup east;. Następny wyzwalacz jaki tam chcesz z Twoją komendą, czyli "TK_GUE_Soldier_AT_EP1" createUnit [position player, group _grp];.
Re: pytanie o wyzwalacz
Zrobiłem tak jak piszesz, ale skopiowałem: "TK_GUE_Soldier_AT_EP1" createUnit [position player, group _grp]; i wyskakuje błąd :LOKALNA ZMIENNA W PRZESTRZENI OGÓLNEJ i nie działa. Dlaczego?
ps. Jak zmienię _grp na player to pojawia się jednostka, ale dołączona do mojej grupy, a tego nie chcę.
ps. Jak zmienię _grp na player to pojawia się jednostka, ale dołączona do mojej grupy, a tego nie chcę.
- tasior2103
- Posty: 83
- Rejestracja: 10 kwietnia 2010, 19:45
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Kontakt:
Re: pytanie o wyzwalacz
Kiedyś zrobiłem misję gdzie wróg się spawnował i właśnie ją odgrzebałem.
w init.sqf misji wpisane było :
- definiuje kto jest wrogiem kogo.
- nie pamiętam dlaczego Ai musi mieć center, ale gdzieś wyczytałem że musi. Po prostu wstaw obiekt logiczny i nazwij go "easthq"
Wyzwalaczem odpalałem skrypt, a nie spawnowałem jednostki. Wiec w wyzwalaczu wpisane było:
a oto skrypt o nazwie "wrog1.sqf"
Skrypt określa również kierunek w którym po spawnie zwrócony jest wróg, oraz jego skill i zachowanie.
Wroga grupa pojawia się w miejscu markera "en1", możesz zastąpić to position player.
Proponuję zmienić nazwę tego tematu. Zawarte w nim informację mogą się jeszcze komuś przydać.
w init.sqf misji wpisane było :
Kod: Zaznacz cały
east setFriend [west, 0];
west setFriend [east, 0];
_eastHQ = createCenter east;
- nie pamiętam dlaczego Ai musi mieć center, ale gdzieś wyczytałem że musi. Po prostu wstaw obiekt logiczny i nazwij go "easthq"
Wyzwalaczem odpalałem skrypt, a nie spawnowałem jednostki. Wiec w wyzwalaczu wpisane było:
Kod: Zaznacz cały
nul=[this] execVM "skrypt\wrog1.sqf"
Kod: Zaznacz cały
_grp = createGroup (east);
"TK_Soldier_EP1" createUnit [getMarkerPos "en1", _grp,"wrog1 = this"];
"TK_Soldier_EP1" createUnit [getMarkerPos "en1", _grp,"wrog2 = this"];
"TK_Soldier_Medic_EP1" createUnit [getMarkerPos "en1", _grp,"wrog3 = this"];
"TK_Soldier_EP1" createUnit [getMarkerPos "en1", _grp,"wrog4 = this"];
"TK_Soldier_EP1" createUnit [getMarkerPos "en1", _grp,"wrog5 = this"];
"TK_Soldier_EP1" createUnit [getMarkerPos "en1", _grp,"wrog6 = this"];
"TK_Soldier_AR_EP1" createUnit [getMarkerPos "en1", _grp,"wrog7 = this"];
_wrog1 setskill 0.25;
_wrog2 setskill 0.25;
_wrog3 setskill 0.25;
_wrog4 setskill 0.25;
_wrog5 setskill 0.25;
_wrog6 setskill 0.25;
_wrog7 setskill 0.25;
_grp setFormDir 0;
_grp setBehaviour "COMBAT";
Skrypt określa również kierunek w którym po spawnie zwrócony jest wróg, oraz jego skill i zachowanie.
Wroga grupa pojawia się w miejscu markera "en1", możesz zastąpić to position player.
Proponuję zmienić nazwę tego tematu. Zawarte w nim informację mogą się jeszcze komuś przydać.
Re: pytanie o wyzwalacz
przecież ci napisało że lokalna zmienna w przestrzeni ogólnej.jawor pisze:Zrobiłem tak jak piszesz, ale skopiowałem: "TK_GUE_Soldier_AT_EP1" createUnit [position player, group _grp]; i wyskakuje błąd :LOKALNA ZMIENNA W PRZESTRZENI OGÓLNEJ i nie działa. Dlaczego?
ps. Jak zmienię _grp na player to pojawia się jednostka, ale dołączona do mojej grupy, a tego nie chcę.
lokalne zmienne:
_zmienna
globalne zmienne:
zmienna
sprawa druga - przeczytaj sobie co robi komenda group.
sprawa trzecia - poczytaj sobie o funkcjach/komendach/zwracaniu wartości
może tak ci zadziała, ale jest to niebezpieczne przy wielokrotnym wywoływaniu, dlaczego to sobie poczytaj
Kod: Zaznacz cały
"TK_GUE_Soldier_AT_EP1" createUnit [position player, createGroup east];
https://community.bistudio.com/wiki/Cat ... ing_Topics - to czytać
cfog skończył się na kill'em all
- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: pytanie o wyzwalacz
Sorry... Mój błąd... Zmień _grp na grp w obu wyzwalaczach i powinno być ok.jawor pisze:Zrobiłem tak jak piszesz, ale skopiowałem: "TK_GUE_Soldier_AT_EP1" createUnit [position player, group _grp]; i wyskakuje błąd :LOKALNA ZMIENNA W PRZESTRZENI OGÓLNEJ i nie działa. Dlaczego?
ps. Jak zmienię _grp na player to pojawia się jednostka, ale dołączona do mojej grupy, a tego nie chcę.
Re: pytanie o wyzwalacz
OK. Poszło. A jak do tego dołączyć skrypt upsmon? : nul=[this,"marker1","random"] execVM "scripts\upsmon.sqf";gremdek pisze:jawor pisze:Kod: Zaznacz cały
"TK_GUE_Soldier_AT_EP1" createUnit [position player, createGroup east];