Składnia w skryptach w ArmA 1

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Składnia w skryptach w ArmA 1

Post autor: smar »

Według dokumentacji BIS powinien być poprawny np. taki fragment skryptu (warunek while odpowiada sprawdzaniu istnienia stanowiska zadanego numerem w danym budynku):

Kod: Zaznacz cały

while { ((_h buildingPos _x) select 0) != 0 } do 
{ 
  "SoldierWB" createUnit [_h buildingPos _x, group player,""]; 
   _x = _x + 1; 
};


Niestety, jeżeli nie umieszczę tego wszystkiego w jednej linii:

Kod: Zaznacz cały

while { ((_h buildingPos _x) select 0) != 0 } do { "SoldierWB" createUnit [_h buildingPos _x, group player,""]; _x = _x + 1; };
to ArmA 1 v. 1.14 wywala błąd wykonania skryptu SQS. Jak jest w jednej linii - to nie problem, działa aż miło.

Jak rozwiązać ten problem, tzn. dlaczego nie lubi jak ładnie rozbija się na bloki i robi wcięcia?
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Składnia w skryptach w ARMA 1

Post autor: SaS TrooP »

Cóż, nie chcę się odzywać, bo to mnie nieco przerasta, ale to jest skrypt .sqf i tak też winieneś go nazwać. Nie myl z .sqs
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Składnia w skryptach w ARMA 1

Post autor: smar »

Załatwione. Po prostu w dokumentacji BIS jest mowa o skryptach i składni skryptów - bez rozróżniania jakie to są skrypty.

Problem wynikał z tego, że są skrypty SQS i SQF - obie odmiany mają różną składnię. Po przerobieniu na SQF działa.

Temat zamknięty.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”