Opinie z gry w ArmA2 - ankieta

Dyskusja ogólna, tryb singleplayer tylko o Arma2

Moderator: Inkwizytor

Uważam, że Arma 2 w ogólnej ocenie ...

Zaskoczyła mnie pozytywnie i przerosła oczekiwania.
11
17%
Zasługuje na pozytywną opinię i spełnia moje oczekiwania.
18
29%
Spełnia moje oczekiwania choć są rzeczy do poprawki.
21
33%
Nie jest zła, wiele rzeczy trzeba by poprawić.
10
16%
Zasługuje na negatywną opinię i nie spełnia moich oczekiwań.
1
2%
Rozczarowała mnie i w ogóle nie spełnia moich oczekiwań.
2
3%
 
Liczba głosów: 63

Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: ufoman »

42 ocalonych, ale ilu zginelo?
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: Rainbow »

W końcu udało mi się odkryć ten magiczny "unik" :D Tak jak smookie napisał trzeba wcisnaj i trzymać 2xW, chwilę biec po czym w tym samym momencie puścić W i wcisnac i trzymać "A" albo "D". U mnie z "A" łatwiej i częściej wchodzi, nie wiem, może zależy od wprawy. No i nie zawsze ten unik wychodzi, więc trza go trochę opanować :D

Zrobiłem filmik prezentujący jak to wygląda:

Ostatnio zmieniony 16 sierpnia 2021, 16:54 przez Rainbow, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
JonPL
Posty: 270
Rejestracja: 14 lipca 2009, 16:43
ID Steam:
Numer GG: 6628146
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: JonPL »

"Muzyka" :violent


Filmik dobry, dziwi mnie tylko że w momencie gdy kombinacja jest do ustawienia w opcjach nazywa się ją "magiczną". Equi - Nie zgadzam się z Tobą (czas przywyknąć, eh?) - animacja pozwala płynnie i bez tracenia celności przemieścić się za róg z bronią gotową do strzału (czego nie zrobisz przebiegając i podnosząc broń lub przechodząc marszem - wtedy jest za wolno i taki np "cornerowiec" czy AI celujące w róg budynku ma przewagę)

Bugiem natomiast jest bez wątpienia fakt, że nie można wtedy (nie pamiętam, ale wam wierzę) strzelać - Jest to wtedy faktycznie bezużyteczne i bez sensu (dziwi do tego "spowolnienie" które czasem można zaobserwować)

@Rainbow
Masz na myśli mod Fight For Nogova, owszem, tam to było (w sensie używane przez AI do strafe'owania - w ogóle AI w FFN było znakomite i naprawdę dziwię że tylko tam; rozmaite ACE'y te skur...yny z FFN zostawiają daleko w tyle :D) i o ile się nie mylę - w A2 też jest (w ogóle z tego co kojarzę AI nauczyło się chodzić bokiem - normalnie, bez tej animacji)
http://armacenter.pl/ - najdłużej istniejąca społeczność w historii polskiej sceny ArmA i OFP.

Dołącz do nas - weteranów - dajemy czadu już od czasów wczesnego Flashpointa.
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: mant3z »

Ktoś wie jak to gów** wyłączyć?
Nie mogłem tego znaleźć wczoraj w opcjach klawiszologii... możliwe, że przeoczyłem bo byłem po kilku piwach.
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
Pit
Posty: 698
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 13:45
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: Pit »

Tyle opinii co ludzi.
Minał prawie miesiąc z Arma2. Niektórzy zdążyli pograć ledwie kilka dni inni nawet dłużej niż czas od premiery w Polsce.
Zapewne nie są to nasze ostateczne sądy, ale ciekawy jestem jakie jest nasze pierwsze wrażenie?

Arma2 w tej chwili jest dostępna z patchem 1.03 i można zagrać w wielu typach misji na serwerach w sieci.
Za chwile będzie "dodatek" Arrowhead i następne patche, a opnie będą ewoluować. Po roku nasza ocena ulegnie zmianie.

Dlatego zapraszam do ankiety teraz. Wypowiedz się co czujesz teraz?
8BZ - 8 Brygada Zmechanizowana | 8R - Ósma Rangers
:weteran :8bz :cfog
"Don't forget nothing" - MJR ROBERT ROGERS, 1759
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: Radeon »

mant3z pisze:Ktoś wie jak to gów** wyłączyć?
Nie mogłem tego znaleźć wczoraj w opcjach klawiszologii... możliwe, że przeoczyłem bo byłem po kilku piwach.
Jest pod nazwą "Do przodu z unikiem". Aczkolwiek tam jest chyba puste pole. Najlepiej ustaw sobie sprint pod inny klawisz i wtedy nie wykonasz tej kombinacji 2xW + potem przytrzymanie D/A, czy jakoś tak.
Obrazek
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Opinie z gry w ArmA2 - nowa ankieta !

Post autor: Forrestal »

Dzis dopadlem w robocie Microsoftowego pada do Xboxa 360 i podpialem go pod kompa aby w nasza Arme2 pograc i,i o dziwo nawet calkiem fajny "feeling". Jasne jest jest to troche konsolowe uczucie ale bez problemu mozna by tak kampanie przejsc :) Pare mankamentow jest. Godzine zajelo mi skonfugurowanie pada - Podstawowe poruszanie sie bo o oblozeniu takich pierdol jak GPSa, mapy czy lornetki nie ma mowy jakos sensownie. Nie mozna przypisywac funkcji "klikanych" takich jak np. "fire" pod pzyciski analogowe RT i LT, bo je jako osobna os Z wykrywa. Natomiast calkiem fajnie sie taki pad nadaje do jazdy pojazdami i latania czy to smiglowcami czy samolotami :)

Bym sobie nawet pogral w taka Xboxowa konwersje Army, choc tego to sie mozemy nie doczekac ;)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
polo
Posty: 208
Rejestracja: 07 lipca 2009, 08:55
ID Steam:
Numer GG: 1257116
ID gracza: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: polo »

Rainbow pisze:W końcu udało mi się odkryć ten magiczny "unik" :D Tak jak smookie napisał trzeba wcisnaj i trzymać 2xW, chwilę biec po czym w tym samym momencie puścić W i wcisnac i trzymać "A" albo "D". U mnie z "A" łatwiej i częściej wchodzi, nie wiem, może zależy od wprawy. No i nie zawsze ten unik wychodzi, więc trza go trochę opanować :D Ta animacja była użyta w ARMA I chyba w jakimś modzie co poprawiał AI, ale mogę się mylić...


Zrobiłem filmik prezentujący jak to wygląda:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lWhP2FwEewY[/youtube]

A mi to wychodzi co jakiś czas :twisted:
Jednym z najlepszych sposobów zachowania pokoju jest ciągła gotowość do wojny.
Cortes
Posty: 20
Rejestracja: 08 stycznia 2010, 13:13
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ARMA 2 ruszy czy nie? [ PYTANIA ]

Post autor: Cortes »

Odpowiadając na tytułowe pytanie: "Pewnie nie..." :lol:

Natomiast mam kilka ogólnych uwag co do tej śmiesznej gry. Otóż odnoszę nieodparte wrażenie, że gracze są bezlitośnie nabijani w butelkę kupując takie tytuły:

- wymagania sprzętowe ARMA II - są wręcz kosmiczne i doszło nawet do tego, że wiele osób twierdzi, iż jest to gra którą nie da się zagrać na obecnych sprzętach. Co więcej uważają takie coś za normalność. Otóż jest to kabaret, żeby w aktualnie wydaną grę nie dało się pograć na obecnych czy też niewiele starszych komputerach! Takie podejście świadczy jedynie o jednym - o tym, że jej twórcy spaprali niemiłosiernie kod i to być może celowo. Zresztą jest tutaj podwójny haczyk bo ARMA II w trybie kampanii potrafi chodzić nawet dwukrotnie wolniej! Na tłumaczenie, że jest to gra perspektywiczna na wiele wiele lat mam trzy odpowiedzi: po pierwsze czy gdyby obecnie dało się w nią płynnie pograć to w przyszłości by się nie dało? Oczywiście że by się też dało! Po drugie jej poprzedniczka ARMA też wyglądała podobnie fatalnie jeśli chodzi o wymagania w dniu wydania ale żadnej "perspektywy" u niej nie zaobserwowano bo za dwa lata zastąpiła ją równie skopana ARMA II. Pewnie teraz będzie podobnie bo biznes musi się kręcić. Po trzecie profesjonalne symulatory robione przez tego samego developera, jak VBS2, wcale nie posiadają wodotrysków graficznych i to nie przeszkadza PROFESJONALISTOM na nich trenować i na pewno nie potrzebują do ich odpalenia kosmicznych sprzętów za tysiące dolców (w USMC ćwiczą w VBS2 na...laptopach!). Wręcz przeciwnie - takie wymagania jak ma ARMA II wykosiłyby VBS2 z profesjonalnego rynku combat-simów! Pozostaje więc pytanie dlaczego takie gnioty są sprzedawane dla szerokiej publiki? Odnoszę wrażenie, że twórcy gier mogą mieć tajne umowy z producentami hardware, którzy robią kokosowe interesy naiwności nałogowych graczy. Biznes jest prosty: napaleńcy kupują gierkę za 70 zł a potem aby w nią zagrać lecą zaraz kupić sprzęt za TYSIĄCE złotych! Przecież to jest szaleństwo z logicznego punktu widzenia...

- bugowatość i "realizm" ARMA II - ja na razie na stronach dev-heaven można znaleźć informację, że gra ta posiada...prawie 650 bugów http://dev-heaven.net/projects/cis/issu ... acker_id=1! Gratulacje za taki "sim". Co do realizmu to zwrócę uwagę na dwie rzeczy choć pewne można podać więcej: pierwsza to możliwość JEDNOOSOBOWEGO sterowania czołgiem i innym wozem bojowym posiadającym trzy-czteroosobową załogę. Jest to po prostu kpina. W ogóle możliwość sterowania jako pilot śmigłowcami szturmowymi i wozami bojowymi przez zwykłego piechociarza jest niemożliwa bo są to tak skomplikowane maszyny, że na pewno nie jest on w stanie nimi sterować bo po prostu tego nie umie. Aby było to możliwe twórcy gry po prostu straszne sprymitywizowali, niekiedy do absurdu, obsługę tych zabawek - pewnie po to aby gracze nieświadomi tego faktu mieli frajdę. Racjonalne byłoby jedynie występowanie w tym symulatorze wozów bojowych i maszyn latających sterowanych przez AI, którymi gracz mógłby się jedynie przemieszczać jako pasażer ewentualnie wydając komendy gdzie chce jechać. Druga rzecz to "realizm" dostępne w ARMA II broni. Skupię się tylko na broni ppanc. Otóż system celowniczy ppk Javelin nie ma nic wspólnego z rzeczywistością bo w grze jest to jakaś zwykła "lunetka" magicznie namierzająca cele podczas gdy w rzeczywistości jest to system termowizyjny z opcją namierzenia celu na podstawie jego obrazu po wskazaniu go przez operatora. Znacznie lepiej oddano go w grze OFP2! Tak samo użycie granatnika SMAW jest w rzeczywistości zupełnie inne, gdyż posiada on pomocniczy karabinek wystrzeliwujący pocisk ze smugaczem o trajektorii zbliżonej do pocisku rakietowego. Dopiero po takim wstrzeleniu się operator odpala pocisk z granatnika.

Na koniec pewna uwaga co do ewolucji komputerów PC a konkretnie tezy, ze laptopy nie są do grania. Otóż obecnie sprzedaż laptopów na świecie przekroczyła sprzedaż blaszaków i ta tendencja będzie postępować. Wystarczy bowiem spojrzeć na oba sprzęty aby szybko dojść do wniosku, że konstrukcyjnie laptop to kosmos w porównaniu z pudełkowatym pecetem! To zresztą nic dziwnego ponieważ pecet to nic innego jak trzydziestoletni patent obecnie będący już ślepą uliczka w ewolucji komputerów osobistych. Do grania jak najbardziej nadają się laptopy z grupy DTR i wiele nowo-wydanych gier na nich bardzo dobrze działa. Zasadniczo jednak świat gier poszedł w tym kierunku, że gra się głównie na konsolach bo nie ma tam problemu z tym czy gra zadziała czy nie i jak szybko, z patchami i innymi głupotami. Wygląda więc na to, że blaszane PC skończą jako swoiste kurioza w rękach grupki nałogowych giercowników, który aby zagrać w pojedyncze niszowe gierki z kosmicznymi wymaganiami będą trzymać w domu takowe mamuty z procami 16-rdzeniowymi chłodzonymi ciekłym azotem i dziesięcioma wiatrakami, czterema mega-kartami graficznymi w "multi-SLI" i zasilaczem o mocy 10 kW, który to wszystko pociągnie. A producenci takich gierek i twórcy niszowego sprzętu będą tylko zacierać ręce...
:1th
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: ARMA 2 ruszy czy nie? [ PYTANIA ]

Post autor: PROCIK »

No i co można odpisać na takiego posta haha, ręce opadają :)
Sprawa jest prosta nie chcesz nie graj. Co się tak bulwersujesz?
Nie martw się o nasze kieszenie. Jak zaczniesz zarabiać to sobie kupisz laptopa.
Czynniki , które powodują zapotrzebowanie Army na sprzęt były wałkowane 1000 razy wiec specjalnie dla ciebie nie będę tego powtarzał, poczytaj forum.
Nikt z grających nie upiera się ze Arma jest cudem i bezbłędną jeśli chodzi o kod.
Co do realizmu to jak sam zauważyłeś jest zbalansowany miedzy symulacja a grywalnoscia.
Poza tym Arma jest symulatorem pola walki a nie pojazdów. Jeżeli chcesz symulatora pojazdów to graj w serie MS symulator.
Wildze ze się nie orientujesz i domyślam się ze napisałeś tego posta z rozpaczy ze na twoim kilkuletnim laptopie Arma nie odpaliła ale jest już modyfikacja do Army II gdzie w SMAW masz ten system co opisywałeś. Do tego masz ograniczenia ruchowe i inne zbliżające arme do realiów pola walki.
Poza tym wielu graczy teraz kupujących grę nie ma komputerów dzisiejszych tylko minimum roczne jak nie starsze. Ja mam komputer dzisiejszy wcale nie z najwyższej polki i nie narzekam na płynność w grze.
I tyle co miałem w tym temacie :)
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: ARMA 2 ruszy czy nie? [ PYTANIA ]

Post autor: centurion_94 »

Nic tylko takiego za majty na Altusie powiesić...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Arma2 - wydanie 2009 rok.”