2 pytania zbiżone do sibie nt. AI

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Awatar użytkownika
Furman
Posty: 84
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 14:08
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: 2 pytania zbiżone do sibie nt. AI

Post autor: Furman »

Kod: Zaznacz cały

{_x setcaptive false;} foreach units Gangster1
Gangster1 to dowódca grupy ludzi.W nawiasach wpisujesz komendę,zazwyczaj zamiast this jest "_x"
Co do wpisywania do WP-też dobre rozwiązanie,ale jak chcesz zrobić ,że jak wbijasz się na teren fabryki wróg cie widzi,a twoi widzą wroga wyzwalacz lepiej się sprawdza.
Saladyn
Posty: 24
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 16:10
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: 2 pytania zbiżone do sibie nt. AI

Post autor: Saladyn »

Jest sprawa : chciałem zrobić obronę takiej mini fortecy przed talibami (można ich ściągnąć na armaholicu) i obrońców postawić za osłoną z worków piaskowych (wyszło mi z głowy jak to się nazywa)
najgorsze jest że broniący się żołnierze albo atakują wychodząc zza worków i idąc w stronę wroga, albo leżą cały czas na ziemi , nie wychylając się i nie strzelając
dopiero kiedy postawiłem pojedynczych nieprzynależących do żadnej grupy żołnierzy (dzięki temu zostają na miejscu, nie latają w kółko) i dałem im w uruchamianiu setUnitPos na "Middle" (czyli na klęczkach) - zadziałało
żołnierze pozostali w takiej pozycji i wystrzelali 80-90% procent nacierających talibów zanim sami oberwali
pytanie: czy to jest możliwe że AI jest aż tak głupie że nie samo nie umie używać takich podstawowych osłon jak worki z piaskiem????????
Awatar użytkownika
Furman
Posty: 84
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 14:08
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: 2 pytania zbiżone do sibie nt. AI

Post autor: Furman »

Można by spróbować znaleźć komendę na to ,że dowódca drużyny wydaje rozkaz "wszyscy kryć się"
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: 2 pytania zbiżone do sibie nt. AI

Post autor: Artek3333 »

AI jest głupie a zarazem nieprzewidywalne i zaskakujące. :D W OFP DR Ai niby potrafi się chować za worki i przeszkody, ale to jest właśnie to "niby", bo czasami chowają się po złej stronie. :lol:
Saladyn
Posty: 24
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 16:10
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: 2 pytania zbiżone do sibie nt. AI

Post autor: Saladyn »

pytanie mam tego typu :
jak zrobić żeby pojazdy poruszały się kolumną po drodze??????????????? :/
niby takie oczywiste , ale jednak
kiedy usiłuję zdziałać aby kilka rodzajów pojazdów (czołgi, transportery, uazy, oraz ciężarówki z piechotą) poruszało się zwartą kolumną
to okazuje się to po prostu NIEMOŻLIWE
pojazdy najeżdżają na siebie, zjeżdżają na pobocze, rozjeżdżają się w różnych kierunkach - tak jakby kierowcy byli pijani i próbowali się na siłę powyprzedzać z marnym skutkiem - gdyby obok pojazdów miała iść piechota - niechybnie zostałaby porozjeżdżana

powiedzcie mi czy ja coś źle robię (próbowałem już wszystkich opcji zachowania, prędkości, formacji kolumn) czy po prostu AI jest naprawdę aż tak głupie?????????

coraz mocniej mi się wydaje że ta gra jest stworzona tylko i wyłącznie do polowych bitew face 2 face na dużym otwartym terenie
a jak człowiek chce głupią zasadzkę na kolumnę wroga zrobić (tak jak w tym przypadku) to już są problemy
krzysiek2222
Posty: 77
Rejestracja: 31 grudnia 2009, 14:51
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: 2 pytania zbiżone do sibie nt. AI

Post autor: krzysiek2222 »

Prędkość normalna, zwarta kolumna, kolumna, lub nieregularna kolumna i tyle powinno wystarczyć. I wszystkie wozy muszą mieć na początku ustawienie w szyku, bo inaczej będą chciały się przegrupować no i wtedy zacznie się problem. Piechoty raczej nie pozabijają (omijają, albo się zatrzymują). Co do poprzedniego postu, to możesz kombinować z zachowaniem (jak będzie bojowe, to na pewno będą szukać osłon) w WP, który jest za workami z piaskiem i z szykiem. Ale ja zauważyłem, że jak dam zachowanie chociaż uważnie, to w większości chowają się za okopy. Ja bym dał WP typu straż za tymi workami, albo warta i fortece ustawił jako chronioną przez niebieskich.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”