pytania dotyczące skryptów !!!

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Saladyn
Posty: 24
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 16:10
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: pytania dotyczące skryptów !!!

Post autor: Saladyn »

chciałem zrobić desant i praktycznie mi się udało
samolot nazwałem lot1
dowódcę grupy żołnierzy nazwałem johny1

no i teraz u dowódcy grupy wpisuję

Kod: Zaznacz cały

{_x moveincargo lot1} forEach units group this
dzięki czemu od początku grupa znajduje się w lecącym samolocie
natomiast w waypoincie (tam gdzie chcę żeby ich wyrzucił) lecącego samolotu wpisałem takie coś

Kod: Zaznacz cały

{_x action ["eject", lot1]} forEach units group johny1 
i działa - cała grupa wyskakuje na spadochronach, z tymże jak już zlecą na ziemię to biegną w bliżej mi nieznanym kierunku
co zrobić żeby dalej kierować nimi na lądzie za pomocą waypointów???? (tzn żeby po wylądowaniu udali się np. do ataku na tyły wroga)
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: pytania dotyczące skryptów !!!

Post autor: centurion_94 »

Ja w jedynce robiłem tak, że w miejscu, w którym mają wylądować dawałem im waypoint "ruszaj", a dalej następne.

P.S.
Nie wiem, czy nie trzeba było wpisać jakiejś komendy żeby po wyskoczeniu z samolotu nie biegli za nim i nie starali się do niego wsiąść.
Awatar użytkownika
Furman
Posty: 84
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 14:08
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: pytania dotyczące skryptów !!!

Post autor: Furman »

Może w wyzwalaczu dać IF'a(ja nie wytłumaczę jak to zrobić,bo jeszcze korzystania z IF'ów i reszty nie rozkminiłem) ,że jeśli grupa Johnego jest poza samolotem to:

Kod: Zaznacz cały

{dostop this} forEach units group Johny1
,albo

Kod: Zaznacz cały

{dostop _x} forEach units group Johny1
,a później zsynchronizować z triggerem WP "ruszać do"
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: pytania dotyczące skryptów !!!

Post autor: Artek3333 »

Saladyn pisze:i działa - cała grupa wyskakuje na spadochronach, z tymże jak już zlecą na ziemię to biegną w bliżej mi nieznanym kierunku
co zrobić żeby dalej kierować nimi na lądzie za pomocą waypointów???? (tzn żeby po wylądowaniu udali się np. do ataku na tyły wroga)
Jak tworzysz taki desant, to musisz grupie, dać w miejscu desantowania punkt wysiadać i następnie określone punkty na własne potrzeby, następnie lotnikowi również dać w miejscu desantowania punkt typu Wyładuj. Wtedy nie powinno być problemów.Jeśli lotnik będzie próbował lądować w miejscu gdzie ma nastąpić desant, wtedy można spróbować dać punkt wyładunku gdzieś dużo dalej, od miejsca desantu. ;)
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: pytania dotyczące skryptów !!!

Post autor: Matte »

Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”