3 problemy - briefing, zadania i dialogi

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Kapii
Posty: 7
Rejestracja: 29 listopada 2009, 13:41
ID Steam:
ID gracza: 0

3 problemy - briefing, zadania i dialogi

Post autor: Kapii »

Po "drobnych" problemach z rejestracją, a później z logowaniem (Opera) wreszcie mogę się przywitać i wyżalić, jaki to ja jestem niekumaty. Otóż kierując się poradami z tego tematu (chodzi głównie o pliki zewnętrzne i wyzwalacze) postanowiłem stwożyć własną misje. I tu zaczynają się schody. W zadaniu chodzi o wysadzenie Sziłki i Sztabu na Utes, a to wszystko nocą i w 3 osoby. Umieściłem w łodzi mój oddział, rozmieściłem siły wroga oraz cele, ustawiłem patrole, markery również przygotowałem, więc jest git. Plik z odprawą (briefing.polish.html) nie działa, tzn na odprawie nie ma żadnych informacji zawartych w owym pliku. Oto on:

Kod: Zaznacz cały

<p><a name="plan"></a>

Blelbe
</p>

 

<p><a name = "OBJ_1">Zniszcz pojazd p-lot <a href="marker:Sziłka ZSU-23"> a następie podłóż ładunek.</a></p>

<hr>

 

<p><a name = "OBJ_2"></a>Zniszcz <a href="marker:Sztab.</p>

<hr>

 

<p><a name = "OBJ_3"></a>NOWE: Wycofaj się do <a href="Punkt Fundament.</p>

<hr>

 

<p><a name="uwagi"></a>Znakami zapytania oznaczono możliwe lokalizacje stacjonarnych broni (głównie KM i granatniki)
Wszystko dobrze?

Drugi problem dotyczy zadań. Wyzwalacze umieściłem, wszystko tak jak w temacie wyżej ale zadań nima...

Trzeci, ostatni, choć powiązany z powyższym sprawia, że nie ma dialogów. W wyzywalaczu wszystko napisałem, ale i tak nikt się nie odzywa. Dodatkowo chciałem zapytać czy da się zamienić ciąg liter i liczb (np. 1-1-a a) na nazwę typu Sztab czy, jak to było w kampanii, Czarodziej.

To tyle pytań od nuba, czekam na odpowiedź i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: 3 problemy - briefing, zadania i dialogi

Post autor: Matte »

Co do pytań związanych z briefingiem. Szukałeś w dziale ArmA 1. W dwójce Bohemia zmieniła system briefingu z statycznego htmla na bardziej dynamiczny - oparty na języku skryptowym. Łap tutaj: viewtopic.php?f=66&t=2380
Tam znajdziesz to czego Ci potrzeba.
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Kapii
Posty: 7
Rejestracja: 29 listopada 2009, 13:41
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: 3 problemy - briefing, zadania i dialogi

Post autor: Kapii »

Dzięki Ci wielkie, za radę i szybką odpowiedź :) 1 sprawa z głowy, 2 pozostałe czekają na rozwiązanie.

EDIT: Zrobiłem init.sqf, wpisałem tam

Kod: Zaznacz cały

execVM "briefing.sqf"; 
a później w briefingu np.

Kod: Zaznacz cały

player createDiaryRecord [ "Notatki", [ "Rosyjskie Bazy", "bleble"]]; 
i nie działa ;/
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: 3 problemy - briefing, zadania i dialogi

Post autor: Artek3333 »

Jak masz plik sqf o nazwie init to wystarczy, że właśnie w tym pliku znajdzie się briefing np.

Kod: Zaznacz cały

player createDiaryRecord ["Diary", ["Odprawa", "ble ble ble"]];  
player createDiaryRecord ["Diary", ["Uwagi ", "ble2 ble2."]];
player createDiaryRecord ["Diary", ["instrukcja", "ble3 ble3."]];
Kapii
Posty: 7
Rejestracja: 29 listopada 2009, 13:41
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: 3 problemy - briefing, zadania i dialogi

Post autor: Kapii »

Faktycznie, teraz działa. Jeden problem definitywnie zakończony, dziękuje zarówno Matte, jak i Tobie, Artek.

Zakładki działają, w przeciwieństwie do celów misji w briefingu. Działa mi tylko wersja bez opisu. Linki do markerów też szwankują. No i nadal nie wiem jak zrobić cel (zadanie, np wysadzić costam, drugie cośtam i iść w miejsce, gdzie kończy się misja) :P
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: 3 problemy - briefing, zadania i dialogi

Post autor: Artek3333 »

zadanie

Kod: Zaznacz cały

zadanie1 = player createSimpleTask ["obj1"];
zadanie1 setSimpleTaskDescription ["ble ble ble <marker name=""nazwa_markera"">cel</marker> ble ble ble.","ble1 ble1","bblleee bbllee"];
zadanie1 setSimpleTaskDestination markerpos "nazwa_markera";
zadanie1 settaskstate "Created";
Awatar użytkownika
seba200
Posty: 133
Rejestracja: 02 października 2007, 16:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: 3 problemy - briefing, zadania i dialogi

Post autor: seba200 »

Zadajesz podobne pytania co ja nie dawno:). Artek dużo mi pomogł - Chetnie Ci pomoge tylko pytaj konkretnie. Misje przykladowe moge sklecic lub podeslac.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kapec
Posty: 5
Rejestracja: 31 stycznia 2010, 21:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: 3 problemy - briefing, zadania i dialogi

Post autor: Kapec »

Dzięki Artek za podesłanie bardzo pomocnej misji. :dworship
Kapii
Posty: 7
Rejestracja: 29 listopada 2009, 13:41
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: 3 problemy - briefing, zadania i dialogi

Post autor: Kapii »

Przepraszam za odkopywanie starego tematu, wolę jednak napisać tutaj niż zakładać nowy i zaśmiecać forum.
Przybyłem z garścią nowych problemów. Robię misję w coopie, na dwie osoby. W edytorze wszystkie jednostki poustawiane. Problem pojawia sie w briefingu i pliku init. Zgodnie z poradami zamieszczonymi na innej stronie (nie będę linkował, to poniekąd reklama konkurencji :P) użyłem TaskMastera. W briefingu nic nie ruszałem, w init zmieniłem tylko nazwy i teksty. Kompletnie nie wiem co mam dalej zrobić, bo o ile misje SP mam opanowane, o tyle MP pojąć nie mogę. A moze ten poradnik był zły, nie wiem.
Tak więc prosiłbym o opisanie tego krok po kroku, co dawać do wyzwalaczy itd.
Misja polega na wysadzeniu obiektu nazwanego oryginalnie "obiekt1" i ewakuacji w określone miejsce, uprowadzeniu śmigłowca i ewakuacji z wyspy. Jedyne co mam zrobione to wyzwalacz który zaskakuje po zniszczeniu celu, wyzwalacz uruchamiający się gdy jestes niedaleko heli i wyzwalacz, który aktywuje się gdy wlecę w dany obszar.
Ktoś chętny do pomocy? :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”