Pokaz Lotniczy, pytania.

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
necrotune
Posty: 3
Rejestracja: 01 września 2009, 11:52
ID Steam:
ID gracza: 0

Pokaz Lotniczy, pytania.

Post autor: necrotune »

Witam!
Chciałbym stworzyć w edytorze ArmA 2 coś na kształt pokazów lotniczych, ale do tego mi jeszcze daleko dlatego najpierw zadam kilka pytań na wstęp:
1. Potrafię stworzyć samolot lecący w odpowiednim kierunku, ale jak edytować to na jakiej wysokości ma lecieć, z jaką prędkością ma lecieć albo kiedy ma wyłączyć silnik. (skryptowanie jest mi narazie obce)
2. Czy da się ustalić dokładne miejsce, w które miałby spaść zestrzelony samolot? Bo za każdym razem samolot leci inaczej.
3. Czy za pomocą skryptów da się ustawić samolot tak aby cały czas robił beczki?
4. Czy odpowiednio zedytowany samolot może "zciąć" skrzydłem żołnierza stojącego np. na budynku?

Owe zabiegi wydają mi się niesamowicie trudne, ale za każdą nawet najmniejszą pomoc będę bardzo wdzięczny ;)
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Pokaz Lotniczy, pytania.

Post autor: centurion_94 »

Z doświadczeń w ArmA I:

1. Wyłączanie silnika to chyba tylko skryptem. Żądana wysokość to aaa flyInHeight xxx (aaa - nazwa pojazdu lotniczego, xxx - wysokość przelotu).
2. Nie da się.
3. Nie wiem. Przynajmniej w armie 1 nie było czegoś takiego.
4. Na pewno celowo nie :) . Ogólnie takie superdokładne ewolucje to tylko skryptami.
Tu masz wszystkie komendy skryptowe do ArmA 2:
http://community.bistudio.com/wiki/Cate ... ands_ArmA2

P.S.
Na przyszłość pytania dotyczące ArmA II dawaj do działu ArmA II.
necrotune
Posty: 3
Rejestracja: 01 września 2009, 11:52
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Pokaz Lotniczy, pytania.

Post autor: necrotune »

Skrypty da sie wpisywać tylko w okienku "Skrypt" w waypointach czy jednostką też się da jakieś przypisywać? Bo w ich opcjach nie widze takiego okna.

Próbowałem to z tą wysokością i nawet jak dam wysokość 10 to i tak leci z 50 nad ziemią, to jest minimalna wysokość??
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Pokaz Lotniczy, pytania.

Post autor: centurion_94 »

W Armie 1 "flyInHeight" wpisywałem w "Uruchamianiu" jednostki. Niestety jak tak się zrobi, to wysokość przelotowa zawsze będzie wynosić np. 200m. Żeby samolot leciał na różnych wysokościach, to skrypt trzeba napisać. Wszystkie komendy wpisuje się w "uruchamianiu" jednostki, w polu "Przy Aktywacji" w przypadku wyzwalacza, lub w "Przy Uruchamianiu" w przypadku wyzwalacza (mogę się troszkę mylić, ale raczej jest tak).
necrotune
Posty: 3
Rejestracja: 01 września 2009, 11:52
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Pokaz Lotniczy, pytania.

Post autor: necrotune »

Zrobiłem wszystko tak jak mówisz i nadal samolot leci dość wysoko. Próbowałem też dać mu dłuższy odcinek żeby ewentualnie zmniejszył pułap, ale nic z tego. Da się w ogóle stworzyć samolot, który na pełnej prędkości przeleciałby 3m nad ziemią?:(
Awatar użytkownika
Miro
Posty: 57
Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 11:29
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Pokaz Lotniczy, pytania.

Post autor: Miro »

Da się :D Cięcie żołnierza skrzydłem też - Z kumplami na servie ;) A Ty możesz nagrywać z ziemi...
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu...
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”