Wykonanie akcji o danej godzinie

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zgedi
Posty: 58
Rejestracja: 22 sierpnia 2009, 23:03
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: MMz

Wykonanie akcji o danej godzinie

Post autor: Zgedi »

Krótko i konkretnie.
Mamy sobie np pilota do uwolnienia.Pilnuje go 2 strażników i jakiś oddział ma za zdanie odbić pilota.
Jak zrobić żeby egzekucja pilota odbyła się np o godzinie 18 czasu gry?.No i czy to w ogóle możliwe?
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wykonanie akcji o danej godzinie

Post autor: kondor »

1. stworz wyzwalacz z warunkiem aktywacji:

Kod: Zaznacz cały

(daytime - 18) < 3
i z polem "przy aktywacji":

Kod: Zaznacz cały

plutonEgz = [straznik1, straznik2]; {_x doTarget jeniec; _x doFire jeniec;}forEach plutonEgz;
Awatar użytkownika
Zgedi
Posty: 58
Rejestracja: 22 sierpnia 2009, 23:03
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: MMz

Re: Wykonanie akcji o danej godzinie

Post autor: Zgedi »

OK jeszcze takie pytanie bo lubię poznawać logikę tych komend
"(daytime - 18) < 3"

Co oznacza w tym przypadku < 3?
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wykonanie akcji o danej godzinie

Post autor: kondor »

chodzi o to, ze wyzwalacz sprawdza warunek co jakas czesc sekundy, czyli w okolicach godziny 18 komenda daytime bedzie zwracac, np:
17.89, 17.93, 17.99, 18.02, 18.09, ... czyli jak widzisz warunek:

Kod: Zaznacz cały

daytime == 18
moze nie zostac nigdy spelniony.
wyrazenie (daytime - 18) da mu ta pewnosc(z duzym 3-sekundowym zapasem).

To ogolna zasada w programowaniu, ze nie porownuje sie bezposrednio z liczba rzeczywista.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”