ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Trance »

@Vilas

Chyba mnie troszke źle zrozumiałes. To nie jest tak, że licze tylko na grafike, a reszte mam w d***e. WSZYSTO ma sie rozwijac. Nie wyobrazam sobie grania w gre, ktora jest super opracowana, super realistyczna, ale jej grafika nie pozwala na "wczucie" sie w pole bitwy (a jest to mozliwe tylko dzieki jak najwierniejszej grafice). OFP było super grą... ale jak na 2001 rok... czasy sie zmieniły, wystarczy popatrzec ile generacji kart graficznych i procesorów przewinęło sie od tamtego czasu. Jak zobaczyłem wymagania minimalne OFP w postaci 128 MB RAM, to az mnie zemdliło, skąd ja tyle wezme!! Teraz i 8 GB to nie problem.
Takze podsumowując, wazne są elementy realizmu, jak chociazby to penertowanie pancerza róznymi pociskami itd, ale równie wazne dla gracza są efekty wizualne. Co z tego ze odpowiedni pocisk przebije pancerz albo i nie, jak ten wybuch, błysk czy inny efekt nie bedzie wystarczajaco wyrazisty i poprostu piękny.

Co z tego, że Neron opisał wiernie pożar Rzymu, jak ten ogień "nie dośc parzył" :)

Pozdrawiam.
Obrazek
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: mant3z »

No qrde w końcu ktoś coś normalnego napisał. Dzięki Rainbow! :)
Mów mi milordzie łapserdaku!
vilas
Posty: 137
Rejestracja: 10 kwietnia 2007, 18:28
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Łorsoł

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: vilas »

SaS TrooP pisze: by w ultimate simulation musiało powstawać ACE by gra była realistyczna.
oponowałbym, z doświadczenia P85, mianowicie: był problem z nonsensownym konfigiem BMD1, który twórca ponoć oparł o "wartości z ACE", dał BMD armor=650 czyli taki sam jak T72 ( jak można porównać płyty stalowe 1 cm do pancerza czołgu kompozytowego 10 razy grubszego !!!)
ale balistyka ... to była tragedia, nadał pociskowi prędkość 1650 m/s, ponoć "zgodnie z ACE", podczas gdy realna armata 2A28 Grom ma 650 m/s
różnica ogromna, wyobraź sobie, że jedzie naprzeciw prostopadle cel, pojazd jak M113, jedzie 30 km/godzine, czyli 8,3 m/s
Ty jesteś powiedzmy tylko 650 metrów dalej i chcesz go trafić i zniszczyć HEATem z BMP/BMD
tak więc pocisk lecący 1650 m/s pokona ten dystans w 0,4 sekundy
0,4 s* 8,3 m/s= 3,3m
czyli wrogie BM113 w "tym ACE" pokna w tym czasie 3 metry, przy długości M113 prawie 6 metrów - nawet laik trafi celując w przód
a jak jest w REALU !!! - w realu leci 650m/s , wiec ten dystans pocisk pokona w czasie 1 sekundy
a wiesz co to oznacza przy prędkości 8.3 m/s pojazdu wroga?
to że w tym czasie M113 przejedzie 1.5 swojej długości prawie !
czyli celując w jego przód, Twój HEAT przeleci pare metrów za tyłkiem M113 i trafi pagórek za nim !
tak jest w realu
jeśli chcesz trafić M113 jadące w poprzek Ciebie ponad pół kilometra dalej - celuj długość pojazdu wcześniej modląc sie by w tym czasie wróg nie przyspieszył ani nie zahamował przypadkowo
ale ludzie powiedzą, że Vilasa config zły, bo nie trafili :/
nie widziałem konfigów ACE< bo za dużo do ściągania, ale paru kolegów addonmakerów z zachodu z szybkim netem twierdzili, że to nie jest realne, a osoba co robiła BMD zarzekała się, że korzysta z "realnych" konfigów ACE , jeśli ACE jest tak realne jak zaprezentowany wyżej przykład... sory :/
sory za offtopa i dygresje odnośnie realizmu
ale czasem głupia cyferka w konfigu powoduje, ze trafimy w coś lub nie (prosta fizyka na poziomie chyba 8 klasy, oczywiście dla ułatwienia założyłem ruch jednostajny, bez sił oporu powietrza, zakładając prędkość constance na tym odcinku dla uproszczenia, bo nie bawmy sie w równania ruchu balistyki z oporem powietrza, grawitacją itp)
mnie tylko nieco podłamuje, że z tego co sie zapowiada, to AKS74U chyba nie jest w A2 specjalnie "krótkiego zassięgu i niskiej celności" skoro w instrukcji piszą o jego wyskalowaniu na 300 metrów a SVD 200

____________

@Trance
wydaje mi sie że w A2 wzrost dotyczy tylko grafiki, a nie "realizmu" struktury fizyki/zniszczeń
że AI działa lepiej to super wiadomość by była
czyli przy takim postępie działąjące kamizelki kuloodporne w Arma4 ? czy OFP DR?
Obrazek
Awatar użytkownika
Mirage
Posty: 254
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 22:02
ID Steam:
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Mirage »

Rainbow pisze:Niezapomnianym momentem jest gdy F35 przeleci nad naszą głową...po prostu priceless. Strzały, wybuchy, czy rykoszety jak najbardziej poprawne.
Ja się w F35 zakochałem. Możliwość pionowego startu czy lądowania jest kapitalna. Poza tym warto zwrócić uwagę na sporą ilość dostępnych maszyn lotniczych, zarówno samolotów jak i smigłowców. Jest tego znacznie więcej niż w A1. Tak jak już wspominałem chyba wcześniej, model lotu jest znacznie zbliżony do OFP, a może nawet i fruwa się jeszcze prosciej, przez co przyjemniej (nie ma to jak wzbicie się w powietrze na wysokość 3 km, a potem pionowy lot w dół :D). Szkoda, że w misjach SP nie ma żadnych misji, w których możemy usiąść za sterami pilota śmigłowca czy też samolotu...

P.S. No i Osprey też wymiata :)
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: SaS TrooP »

@Vilas, miałem na myśli bardziej system ran, nie tyle co balistykę, bo w tej kwestii całkowicie ufam twojemu osądowi.

@Mirage/Rainbow - powiedzcie mi, czy jak ci kule przelatują obok głowy to ekran się rozmazuje? Brak tego ficzera w Armie mnie wkurzał, bo ludzie sobie gówno robili z zaporowego na przykład.
Awatar użytkownika
r2d2
Posty: 133
Rejestracja: 02 lutego 2007, 22:40
ID Steam:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: r2d2 »

vilas pisze:a mnie :(

zgadzam sie w 100%.
z tego co widze to oprócz AI niewiele zmienono.A przynajmniej kilka z tych rzeczy mogli i to pewnie niewielkim wysilkiem.
Pytanie koto by to docenił ??
zapewne mniej osób niz " odbajerowaną grafike" :no
Awatar użytkownika
prawdziwy
Posty: 51
Rejestracja: 01 czerwca 2009, 23:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: prawdziwy »

Włączam OFP - mam przyjemność z gry.

Włączam ArmA2 - ciągle się zastanawiam kiedy przeładują się tekstury, ciągle się zastanawiam kiedy AI przeniknie przez budynek, ciągle się zastanawiam kiedy się wszystko zawiesi, bolą mnie oczy od HDRu, wydaje na sprzęt 3-4 tys żeby wyłączyć grę po paru minutach w oczekiwaniu na kolejne patche.

Wyjaśnijcie mi tylko skoro tak chwalicie ArmA2 i wynosicie ją na niebiosa, dlaczego to to nie zrobi takiej kariery jak OFP która jest uważana za grę kultową? Dlaczego polska scena to tylko około 20 osób?
"Co ty wogole bredzisz czlowieku ?", "Debili trzeba tępić :/", "Za bycie, niestety, kretynem i totalnym dzieciakiem siedmioletnim.", "a masz lamo", "Synku, czy ty naprawdę nie możesz sobie pójść?", "Pier**li jak potłuczony."
Obrazek
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: OFman »

Najlepiej usuń z dysku i wróć do OFP. Nie podoba się - nie graj.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
Awatar użytkownika
Mirage
Posty: 254
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 22:02
ID Steam:
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Mirage »

W końcu dotarłem do tego jak robić briefing... Generalnie tragedia. Posłużyłem się pierwszą misją coop do A2, którą wydał pewien koleś na BIFie. Kilka screenów:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A jak to udało się zrobić? A w taki sposób. Tworzymy plik: initJIPcompatible.sqf (nazwa nie ma znaczenia, piszę taką jaka była w tamtej misji). Jak wygląda w środku?
publicVariable "obj1";
publicVariable "obj2";
publicVariable "obj3";
publicVariable "obj4";

//Missionsziele
task4 = player createSimpleTask ["obj4"];
task4 setSimpleTaskDescription ["Blabla bla bla bla <marker name=""Startpunkt"">a tak sie wstawia markery</marker> coś tam tam coś.","Marker","Łaaaaa"];
task4 setSimpleTaskDestination markerpos "Startpunkt";
task4 settaskstate "Created";

task3 = player createSimpleTask ["obj3"];
task3 setSimpleTaskDescription ["A o to zadanie numerek 3","idioooota","idioooociiii"];
task3 setSimpleTaskDestination markerpos "Exfiltrationspunkt";
task3 settaskstate "Created";

task2 = player createSimpleTask ["obj2"];
task2 setSimpleTaskDescription ["Nie mam pojęcia co tutaj napisać. Tworzenie briefingu jest tragiczne...","Zadanie numer 2","Zadanie 2"];
task2 setSimpleTaskDestination markerpos "Ziel2";
task2 settaskstate "Created";

//task1 = player createSimpleTask ["Hauptziel: Konvoi zerstören"];
task1 = player createSimpleTask ["obj1"];
task1 setSimpleTaskDescription ["Tekst polski coś tam coś tam w <marker name=""StarySobor"">Stary Sobor</marker> ciekawe czy działają polskie znaki <marker name=""NovySobor"">Novy Sobor</marker>,","Zadanie 1","Zadanie 1"];
task1 setSimpleTaskDestination markerpos "Hinterhalt";
task1 settaskstate "Created";
//Created, Succeeded, Failed
Analogicznie do tego robi się sekcję "//Briefingeinträge" i jest ona odpowiedzialna za Notes. Tam można robić kolejne sekcje dotyczące rozpoznania itd. itd. itd. Makabra...idę robić z tym dalej :) Albo będzie do tego jakieś narzędzie, albo...będzie źle :/
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: centurion_94 »

Prawdziwy: Z całym szacunkiem dla Ciebie, ale to jest forum o Armed Assault - jeżeli nie podoba Ci się gra - ani jedynka, ani dwójka, to zamiast jechać po niej trzymaj swoją niechęć dla siebie (albo ją wyrażaj BARDZO delikatnie).
Dlaczego dwójka nie jest grą kultową?
ArmA 2 ma duże wymagania (nie każdego stać na taki sprzęt, aby pograć na wysokich detalach). Dopiero co wyszła w Niemczech, więc nie dziw się, że community polskie liczy 20 osób. Za 3/4 lata ArmA 2 też może się okazać grą kultową. Tylko do tego potrzeba trzech rzeczy:
a) Dopóki ludzie nie będą mogli pograć w ArmiĘ 2 na średniej klasy sprzęcie, nie będzie wielomilionowego grona fanów.
b) Jeżeli warunek "a" zostanie spełniony potrzeba jeszcze rekomendacji dla innych (jeżeli będę miał armę 2 i rzeczywiście będzie ona hiciorem, nie będę się wstydził polecić jej kolegom).
c) Ważna jest dobra opinia w polskiej prasie growej : szczególnie w CdAction, Click!, oraz w portalach - np. gry-online.pl (na grach-online widzę same reklamy Dragon Risinga)
Niema wątpliwości, że arma 2, w przeciwieństwie do "jedynki" ma zadatki do stania się grą kultową. Za 3-4 lata okaże się, czy dorówna popularnością "fleszpojntowi". Teraz 99% moich kolegów ze szkoły, którzy posiadają komputery mogłoby spokojnie zagrać w OFP bez zacinek, na full detalach. W armę 1 może z 10/5%, a w dwójkę to może ze dwóch albo trzech :|
Ostatnio zmieniony 02 czerwca 2009, 18:19 przez centurion_94, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Trance »

prawdziwy wez sie chłopie w garsc i nie płacz tu na forum. Jak tak Ci sie OFP podoba, to idz i graj w to i daj nam, normalnym ludziom święty spokój.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „ArmA Flash News”