ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: mant3z »

Forestal nie daj się wkręcić w radkową wizję konspiracji :P
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Forrestal »

Ja tylko zadalem konkretne pytanie ;)

Wszyscy zakladaja, ze BISowi sie nie chce i na nich najezdzaja. Moze poprostu sie nie da? Albo by to wymagalo zbytnich nakladow pracy. Wszyscy tylko psiocza ;)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: OFman »

Forrestal jak doskonale wiesz VBS2 i ArmA są na tym samym silniku. Taki edytor 3D składa się z paru funkcji w silniku gry, które umożliwiają zapis zmian dokonanych w podglądzie 3D oraz SQS'ów i SQF'ów umożliwiających tworzenie i zarządzanie jednostkami w grze. Takie skrypty mamy już w Armie, nawet lepsze od tych VBSowskich (3DE czy jak to sie tam nazywa).
Mało tego - w Armie1 udalo mi sie odkopać etykietki (napisy) i nazwy klas/funkcji używanych w VBSowskim edytorze 3D, LEM chyba nawet część z nich przetłumaczył. Wygląda to tak, jakby edytor 3D był po prostu wycięty z Army1.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Rafael3D »

Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Forrestal »

OFman pisze:Forrestal jak doskonale wiesz VBS2 i ArmA są na tym samym silniku.
No wlasnie OFman, chcialem zeby ktos oprocz mnie to napisal ale to ze bazuja na tym samym silniku nie znaczy ze silnik jest identyczny! Ja sie zaloze, ze poprostu w VBSie za za duze zmiany w porownaniu do ArmA zeby ten 3D edytor tam wsadzic, nie mowie ze sie nie da ale takie ja przyjmuje zalozenia.

A to ze teskty byly w localization kicie to nic nie znaczy, pewnie przy pracach nad wersjami jezykowymi ktos wrzucil wiecej niz jest uzywane ;)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: eJay »

Forrestal, ale sam BiS potwierdził, że ArmA II używa najnowszego silnika w wersji 3. VBS2 jest na Real Virtuality 2 (podobnie jak ArmA). Tu po prostu sprawa rozbija się o papiery, dokumenty, pozwolenia i umowy. Zapewne BiS musi jechać okrężną drogą przenosząc 3D edytor do ArmA II.
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Forrestal »

Jestes pewny? Bo jak dla mnie kwestie techniczne sa jak narazie jedynym wytlumaczeniem.

To ze ArmAII jest na RVE3 a VBS2 na RVE2 nic do tematu nie wnosi, bo moga to byc osobno rozwijane projekty ;) Obecnie jestesmy w stanie dojsc do jednego tylko wniosku, ze wiemy za malo aby na ten temat konstruktywnie dyskutowac.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
SiD
Posty: 420
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 00:11
ID Steam:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: SiD »

No, OFP też jest na tym samym silniku, Poseidonie :D Kto by tam na niuanse zwracał uwagę...
Obrazek Obrazek :cfog Obrazek
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: OFman »

Jeszcze tak na szybko na poprarcie posta eJay'a:
Jak wiadomo BIS na początku zapowiadał edytor 3D w A2. Jakiś czas temu chyba na Tiscali był wywiad z kimś z BISu i padło tam pytanie o edytor. Wtedy zasugerowali, że go nie będzie, ale nie dosłownie. Napisałem więc w tej sprawie do Jennika z pytaniem czy to prawda, że w A2 nie zobaczymy 3DE. Wówczas tylko odpowiedział, że obecnie się nad tym zastanawiają i nie podjeli jeszcze żadnej decyzji. To było jeszcze w tym roku. Nie wierzę, że 3DE nie będzie z powodów technicznych, ale dowiem się o co chodziło.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Rainbow »

VBS2 jest bardziej "otwarty". Struktura wielu configów jest zupełnie inna od tej z OFP/ARMA. Z tego ci mi wiadomo pochodzi ona jeszcze z Game2 (stąd też fizyka Game2 we wczesnych wersjach VBS2). Po drugie sam edytor 2D w VBS2 jest zupełnie inny od tego w ArmA. Jest on o wiele bardziej rozbudowany, a jego wygląd jest trochę inny. W edytorze tym można np. stworzyć nowe jednostki, dowolnie je wyposażyć i wpisać na stałe do naszej bazy (odpowiada za to prosty kreator).
Ostatnio zmieniony 16 sierpnia 2021, 02:28 przez Rainbow, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Matte »

Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
ODPOWIEDZ

Wróć do „ArmA Flash News”