Wydajność Armed Assault a sprzęt
Moderator: Inkwizytor
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
Witam, mój config kompa to: Proc: AMD Athlon 4000+ X2 2.11Ghz
Grafa: GeForce 6100 (zintegrowana) 256mb
Ram: 1GB DDR2
Dysk: Seagate 160GB
W ARME gram na b.niskich detalach...
W mieście mam 15 fps a na otwartym polu 20-25 fps.
Sprawdzałem wymagania na pudełku i widzę że na moim kompie arma powinna chodzić lepiej. Instalowałem patche ale nadal słabo chodzi. (Może jakieś rady?)
Takie moje przemyślenia: Albo słaba karta albo mało ramu... Dokupić RAM i to wystarczy? Czy kartę lepszą też wypada zakupić?
Grafa: GeForce 6100 (zintegrowana) 256mb
Ram: 1GB DDR2
Dysk: Seagate 160GB
W ARME gram na b.niskich detalach...
W mieście mam 15 fps a na otwartym polu 20-25 fps.
Sprawdzałem wymagania na pudełku i widzę że na moim kompie arma powinna chodzić lepiej. Instalowałem patche ale nadal słabo chodzi. (Może jakieś rady?)
Takie moje przemyślenia: Albo słaba karta albo mało ramu... Dokupić RAM i to wystarczy? Czy kartę lepszą też wypada zakupić?
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
Generalnie to to i to. I NIGDY nie sugeruj się tym, co pisze na pudełku.
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
Ok, dzięki. Trzeba pozbierać kasiorkę...
- Robi
- Posty: 300
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 20:27
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: [52°39'E - 19°03'N] - Włocławek
- Kontakt:
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
jak będziesz zbierał to już lepiej pod "a-dwójkę"
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 05 lutego 2009, 14:17
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
Compal FL 90
intel core 2 duo 2,0 GHz
geforce 8600M GT
4 GB RAM
320 GB HDD
ustawienia mam na max a distance 2k na singlu,
nie wiem ile mam fps(btw-jak tokreslic ile sie ma?)
na otwartych terenach plynnie
w miescie tak sobie
w lesie kiszka,
mile widziane rady jak polepszyc wydajnosc zeby gra nie stracila zbytnio na "ladnosci";)
intel core 2 duo 2,0 GHz
geforce 8600M GT
4 GB RAM
320 GB HDD
ustawienia mam na max a distance 2k na singlu,
nie wiem ile mam fps(btw-jak tokreslic ile sie ma?)
na otwartych terenach plynnie
w miescie tak sobie
w lesie kiszka,
mile widziane rady jak polepszyc wydajnosc zeby gra nie stracila zbytnio na "ladnosci";)
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
Najpierw sprzęt :
Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4500 @ 2.20GHz (2 CPUs)
Memory: 2046MB RAM
Hard Drive: 696 GB
Video Card: NVIDIA GeForce 9600 GT
niechciało mi się wchodzić w dxdiaga więc sobie z xfire'a skopiowałem ;P.
W mieście na wysokich detalach w misji dla jednego gracza z oczyszczeniem miasta miałem 34-36 FPS (zasięd widoczności 6k)
4k widoznosci w internecie
2k widocznosci w sl
Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4500 @ 2.20GHz (2 CPUs)
Memory: 2046MB RAM
Hard Drive: 696 GB
Video Card: NVIDIA GeForce 9600 GT
niechciało mi się wchodzić w dxdiaga więc sobie z xfire'a skopiowałem ;P.
W mieście na wysokich detalach w misji dla jednego gracza z oczyszczeniem miasta miałem 34-36 FPS (zasięd widoczności 6k)
4k widoznosci w internecie
2k widocznosci w sl
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
Jako ciekawostka: ArmA na low-end machine:
Armed Assault v1.14
AMD Athlon 1700+ 1.43GHz (ok. 0.5GHz poniżej wymagań minimalnych)
DDR 1GB RAM
Radeon 9550 128MB
Windows XP Home SP2
Wyłączone wszystko co do grania w ArmA potrzebne nie jest (np. Explorator Windows)
Wszystkie ustawienia na minimum. Gra wygląda jak pierwszy Delta Force.
Warunki testowania: około 30 jednostek i kilka pojazdów na mapie (typowa mała misja)
640x480, widoczność 500m:
Otwarta przestrzeń: 27-29
Teren zabudowany: 18-20
Las: 11-13
1024x768, widoczność 1000m:
Otwarta przestrzeń: 12-16
Teren zabudowany: 11-14
Las: 6-8
Armed Assault v1.14
AMD Athlon 1700+ 1.43GHz (ok. 0.5GHz poniżej wymagań minimalnych)
DDR 1GB RAM
Radeon 9550 128MB
Windows XP Home SP2
Wyłączone wszystko co do grania w ArmA potrzebne nie jest (np. Explorator Windows)
Wszystkie ustawienia na minimum. Gra wygląda jak pierwszy Delta Force.
Warunki testowania: około 30 jednostek i kilka pojazdów na mapie (typowa mała misja)
640x480, widoczność 500m:
Otwarta przestrzeń: 27-29
Teren zabudowany: 18-20
Las: 11-13
1024x768, widoczność 1000m:
Otwarta przestrzeń: 12-16
Teren zabudowany: 11-14
Las: 6-8
- CevLar
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 lutego 2009, 20:12
- ID Steam:
- Numer GG: 3813887
- ID gracza: 2447620
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs)
Memory: 2046MB RAM 800MHz GILE
Hard Drive: 160 GB Total
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 260
Monitor: BenQ FP71V+
Sound Card: SB Audigy Audio [D000]
Speakers/Headphones: EasyTouch Octane 5.1
Keyboard: Microsoft
Mouse: Razer Diamondback Optical
Mouse Surface: hama
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Dodatek Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.080814-1236)
Motherboard: Gigabyte
Arma 1.14 i 1.15 mod Ace
Widoczność MAX w grze w rzeczywistości wg ustawień servera
U mnie na rozdzielczości 1280x1024 (na więcej nie pozwala minitor ;() i wszystko na ULTRA HIGH mam od 35 do 75 fps
czasem nie wiem czym to jest spowodowane (raz sie tak dzieje raz nie) fps spada do 7 bez zadnych szczególnych przypadków raz w zabudowaniach raz w lesie ale po restarcie komputera wszystko wraca do normy ( przypuszczam ze max75 fps jest przypisane programowo np w grach serii Call of Duty orginalnie jest ustawione max 75 fps ale mozna go zwiększyć komendą com_maxfps np 250) druga sprawa jezeli ustwimy synchronizację to ilośc fps jest uzależniona od częstotniwosci odświerzania monitora np 60MHz odpowiada max 60 FPS powoduje to zlikwidowanie pojawiających się czarnych pasków migających na ekranie (monitor nie nadaża z odswierzaniem 250 fps na 60MHz) jak to sie ma do Arma ?? prosze odpowiedź zaawansowanych graczy gdyz jestem tutaj nowy
PS. przy zmianie detali na niższe lub zmianie rozdzielczości na mniejszą nastepuje spadek FPS
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs)
Memory: 2046MB RAM 800MHz GILE
Hard Drive: 160 GB Total
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 260
Monitor: BenQ FP71V+
Sound Card: SB Audigy Audio [D000]
Speakers/Headphones: EasyTouch Octane 5.1
Keyboard: Microsoft
Mouse: Razer Diamondback Optical
Mouse Surface: hama
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Dodatek Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.080814-1236)
Motherboard: Gigabyte
Arma 1.14 i 1.15 mod Ace
Widoczność MAX w grze w rzeczywistości wg ustawień servera
U mnie na rozdzielczości 1280x1024 (na więcej nie pozwala minitor ;() i wszystko na ULTRA HIGH mam od 35 do 75 fps
czasem nie wiem czym to jest spowodowane (raz sie tak dzieje raz nie) fps spada do 7 bez zadnych szczególnych przypadków raz w zabudowaniach raz w lesie ale po restarcie komputera wszystko wraca do normy ( przypuszczam ze max75 fps jest przypisane programowo np w grach serii Call of Duty orginalnie jest ustawione max 75 fps ale mozna go zwiększyć komendą com_maxfps np 250) druga sprawa jezeli ustwimy synchronizację to ilośc fps jest uzależniona od częstotniwosci odświerzania monitora np 60MHz odpowiada max 60 FPS powoduje to zlikwidowanie pojawiających się czarnych pasków migających na ekranie (monitor nie nadaża z odswierzaniem 250 fps na 60MHz) jak to sie ma do Arma ?? prosze odpowiedź zaawansowanych graczy gdyz jestem tutaj nowy
PS. przy zmianie detali na niższe lub zmianie rozdzielczości na mniejszą nastepuje spadek FPS
Ostatnio zmieniony 27 marca 2009, 14:00 przez CevLar, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rafael3D
- Posty: 440
- Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
- ID Steam:
- Numer GG: 11844
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: UK
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
Vsync to się nazywa. Ogranicza ilość klatek do max odświeżania ekranu, więc tak jak piszesz - przy 60Hz będziemy mieli teoretycznie max 60 klatek. Czy to mało? Nie wystarczy Ci?CevLar pisze: jezeli ustwimy synchronizację to ilośc fps jest uzależniona od częstotniwosci odświerzania monitora np 60MHz odpowiada max 60 FPS powoduje to zlikwidowanie pojawiających się czarnych pasków migających na ekranie (monitor nie nadaża z odswierzaniem 250 fps na 60MHz)
Z tą opcją (Vsync on/off) radzę poeksperymentować, gdyż czasem mogą zdarzać się nieprzyjemne artefakty na ekranie.
- CevLar
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 lutego 2009, 20:12
- ID Steam:
- Numer GG: 3813887
- ID gracza: 2447620
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
Oczywiście że wystarczy szczególnie że średnio fps waha się od 40-50fps jednak w grze ArmA fps nie jest tak istotny walki odbywają się razej na odległość ważne jest żeby gra chodziła płynnie a jest to juz mozliwe przy 30 fpsach, moim zdaniem problem z FPS nie tkwi w Kartach graficznych tylko w obiążeniu procesora, ilości ramu no i szybkości dyskuRafael3D pisze:Vsync to się nazywa. Ogranicza ilość klatek do max odświeżania ekranu, więc tak jak piszesz - przy 60Hz będziemy mieli teoretycznie max 60 klatek. Czy to mało? Nie wystarczy Ci?CevLar pisze: jezeli ustwimy synchronizację to ilośc fps jest uzależniona od częstotniwosci odświerzania monitora np 60MHz odpowiada max 60 FPS powoduje to zlikwidowanie pojawiających się czarnych pasków migających na ekranie (monitor nie nadaża z odswierzaniem 250 fps na 60MHz)
Z tą opcją (Vsync on/off) radzę poeksperymentować, gdyż czasem mogą zdarzać się nieprzyjemne artefakty na ekranie.