lokalność zmiennych w skrypcie

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: lokalność zmiennych w skrypcie

Post autor: aszek »

Kondor, posłuchaj. Lokalność zmiennej uzyskujesz przez '_' i nie jest potrzebna żadna deklaracja 'private'. Uczenie się na czyiś skryptach nie daje Ci wiedzy, ale tworzy wobrażenie o składni itp.

To, że ktos używa 'private' do deklaracji zmiennej to zakładając, iż czyni to świadomie - dopuszcza zmienną w wątkach potomnych. O ile poza skryptami odpalanymi pojedynczo nie ma to żadnego (poza celem estetycznym) znaczenia, to niestety jeśli ktoś projektuje skrypt do wywołań zagnieżdzonych to musi wiedzieć co robi.

Jedym słowem: nie sugeruj się praktyką (błedami) innych skrypciarzy :)
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: lokalność zmiennych w skrypcie

Post autor: kondor »

Przecież od jakiegoś już postu piszę, że chodzi o sytuację w dwóch skryptach, w którym jeden odpalany jest w drugim (i które używały tymczasowych zmiennych o takiej samej nazwie lecz różnych zastosowaniach).
Pisząc jakiś skrypt traktuje go jako wykonanie jakiegoś podzadania (w pewnej całości) abstrahując od reszty. Nie chce mi się sprawdzać, czy jakiś skrypt wywołujący ten bieżący przypadkiem nie używa zmiennej lokalnej o takiej samej nazwie (lub w przyszłości przecież mogę coś zmienić i zapewne bym zapomniał o takim drobiazgu jak powtórzonej nazwie zmiennej lokalnej).
W tej chwili w misji, z której problematyczny skrypt pochodzi na razie mam ok. 50 skryptów. Wywołania skryptów mogą i pewnie nieraz się jeszcze zmienią.
Zadeklarowanie zmiennych lokalnych jako prywatnych w tym przypadku uważam za dobrą praktykę.
Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: lokalność zmiennych w skrypcie

Post autor: aszek »

Przecież od jakiegoś już postu piszę, że chodzi o sytuację w dwóch skryptach, w którym jeden odpalany jest w drugim (i które używały tymczasowych zmiennych o takiej samej nazwie lecz różnych zastosowaniach).
Od jakiegoś czasu ja też wiem gdzie robisz błąd, ale pytasz o teorię... rozwiązanie już znasz, ale uparłeś się je ignorować.
Pisząc jakiś skrypt traktuje go jako wykonanie jakiegoś podzadania (w pewnej całości) abstrahując od reszty. Nie chce mi się sprawdzać, czy jakiś skrypt wywołujący ten bieżący przypadkiem nie używa zmiennej lokalnej o takiej samej nazwie (lub w przyszłości przecież mogę coś zmienić i zapewne bym zapomniał o takim drobiazgu jak powtórzonej nazwie zmiennej lokalnej).
W tej chwili w misji, z której problematyczny skrypt pochodzi na razie mam ok. 50 skryptów. Wywołania skryptów mogą i pewnie nieraz się jeszcze zmienią.
Zadeklarowanie zmiennych lokalnych jako prywatnych w tym przypadku uważam za dobrą praktykę.
A po jaką cholerę ?? Robisz to chyba tylko po to, aby mieć dalej te same problemy, czy to kwestia niezrozumiena co chcesz osiągnąć ?

Im masz więcej tych skryptów tym bardziej zwiększasz prawdopodopieństwo, że zmienne 'private' się gdzieś spropagują i zinterferują ze sobą.

No, ale jeśli moje tłumaczenie Ci wciąż niczego nie wyjaśniła, to trudno, rób co chcesz - dla mnie EOT.
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: lokalność zmiennych w skrypcie

Post autor: kondor »

Moje zrozumienie i przykład moich skryptów pokazuje co pokazuje. Teraz działa poprawnie.
Wg moich obserwacji lokalne zmienne prywatne są prawdziwymi lokalnymi zmiennymi w ciele skryptu.
Dziękuję za pomoc, przepraszam za nerwy. Koniec tematu.
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: lokalność zmiennych w skrypcie

Post autor: klamacz »

Ciekawa dyskusja.
Zamykam, jak będzie kiedys potrzeba do PW do admina to otworzą.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”