Dokładne Wytłumaczenie Kilku Funkcji

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Skrypt
Posty: 9
Rejestracja: 07 sierpnia 2008, 18:04
ID Steam:
ID gracza: 0

Dokładne Wytłumaczenie Kilku Funkcji

Post autor: Skrypt »

Mam prośbę, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć kawe na ławe, jak dziecku do czego konkretnie służą te funkcje.
call
preprocessFile
preprocessFileLineNumbers
spawn
spawn args

Bo nie mogę tego załapać.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Dokładne Wytłumaczenie Kilku Funkcji

Post autor: kondor »

http://community.bistudio.com/wiki/Cate ... mands_ArmA

w praktyce używam ich tak:
np w pliku init.sqf :

Kod: Zaznacz cały

ptr_zgon = compile preprocessFile "dead.sqf";
...
ptr_blabla = compile preprocessFile "blabla.sqf";
i teraz moge wielokrotnie wywoływać przetworzone przez preprocesor (komenda preprocessFile) i skompilowane (compile) skrypty:

Kod: Zaznacz cały

...
spawn ptr_zgon;
...
[argument1, argument2] spawn ptr_blabla;
Skrypt
Posty: 9
Rejestracja: 07 sierpnia 2008, 18:04
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Dokładne Wytłumaczenie Kilku Funkcji

Post autor: Skrypt »

Czyli kompiluje skrypt komendami compile i preprocessFile. A następnie wywołuje skrypt poleceniem spawn.
Te trzy komendy to to samo co execVM, tylko rozebrane na części piersze. Dobrze to rozmumiem.

A komenda Call, jak jej używać.
gremdek
Posty: 261
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 16:53
ID Steam:

Re: Dokładne Wytłumaczenie Kilku Funkcji

Post autor: gremdek »

Kod: Zaznacz cały

call {a = b}
nie no, ja callów używam gdy trzeba naraz dużo zmiennych na przykład zmienić ponumerowanych po kolei bo callem można odpalić linię z użyciem format czyli puścić jakiś tekst który zostanie zinterpretowany jako linia skryptu.

np.

Kod: Zaznacz cały

call format["_zmiennanumer%1 = _n",_n]
cfog skończył się na kill'em all
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”