WYZWALACZ - wysokość

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

WYZWALACZ - wysokość

Post autor: centurion_94 »

Czy można zrobić tak, żeby helikopter aktywował wyzwalacz wyłącznie na wysokości 2 metry??
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: WYZWALACZ - wysokość

Post autor: Trance »

Można.

_zmienna = position helikopter
_wysokosc = _zmienna select 2
?(_wysokosc == 2): aktywacja_wyzwalacza=true
Obrazek
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: WYZWALACZ - wysokość

Post autor: kondor »

trafienie w dokladnie 2m nie jest proste. Dużo bezpieczniej byłoby zachowanie pewnego przybliżenia (ze względu na niepewność próbkowania wyzwalacza a także na nieciągłą reprezenację zmian wysokości):
warunek:

Kod: Zaznacz cały

_eps = 0.2; //dowolne przybliżenie
_zmienna = position helikopter;
_wysokosc = _zmienna select 2
if(abs(_wysokosc - 2.0) < _eps )then
{
  aktywacja_wyzwalacza=true;
};
oczywiście musi to być sprawdzane "ciągle" (w komputerowym rozumieniu tego słowa), czyli opakowane jakąś pętlą, np while
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”