wysiadanie z łodzi

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
shoter
Posty: 11
Rejestracja: 07 czerwca 2008, 13:36
ID Steam:
ID gracza: 0

wysiadanie z łodzi

Post autor: shoter »

mój 'mały' lecz uciążliwy problem jest irytujący :x
przedstawie wam to w skrócie

mamy łódke o nazwie lodz
dwoch zolnierzy o nazwie gracz i ofic

i maja doplynac z jednej wyspy do drugiej i na drugiej wysiasc...
i tu pojawia sie problem...Jesli dam ich zwykla komende wysiadania to wyjda z lodzi lecz po chwili ich bron 'utonie' (zniknie,rozplynie sie itd).Probowalem ich przeteleportowac od razu przy brzegu na plaze i dac im komende eject...niestety moj przełożony kazał mi wrócić do łodzi...więc zamknąłem łódź...ten nadal się upiera przy swoim.Jedynym rozwiązaniem jest zabicie go :violent ,ale wole tego nie robić(chociaż i tak w skrypcie jest napisane że ma zdechnąć =D).Więc jeśli ktoś z was mógłby to niech mi powie jak zrobić jedną z tych dwóch opcji :

-żołnierze po wyskoczeniu nie chcą wrócić do łodzi
-żołnierze z łodzi wysiadają bliżej brzegu

jak coś łódź to zodiac
prosze o pomoc :dworship
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: wysiadanie z łodzi

Post autor: Trance »

Oprócz Akcji Eject dopisz takie cos kazdemu:
unassignVehicle gracz
oraz drugiemu
unassignVehicle ofic, przy aktywacji wyzwalacza
Obrazek
shoter
Posty: 11
Rejestracja: 07 czerwca 2008, 13:36
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: wysiadanie z łodzi

Post autor: shoter »

nie działa :|
nawet po otoczeniu akcji eject w sykrpcie unassignami nic nie pomogło ;/

skrypt wysiadania wygląda teraz tak

Kod: Zaznacz cały

lodz setpos[_ox,_oy,0] ;teleportacja na plaże ;)
(...)
~3 
unassignvehicle gracz
unassignvehicle ofic
ofic action["ejecj(...)]
gracz action["eject(...)]
unassignvehicle gracz
unassignvehicle ofic
nie chciało mi sie całego action pisać :p
Awatar użytkownika
Error 404
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:21
ID Steam:
Numer GG: 5846891
ID gracza: 0

Re: wysiadanie z łodzi

Post autor: Error 404 »

Ja bym na Twoim miejscu po prostu dał im waypointa "Rozładuj transport", i nie powinno być problemów.
Obrazek

давай эа нас, давай эа вас,
и эа десант, и эа спецнаэ,
эа боевыйе ордена,
давай поднимен старина!!!
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: wysiadanie z łodzi

Post autor: Trance »

Właśnie można ominąć ten problem, jesli dasz łodzi WP rozładuj transport w miejscu, gdzie ma byc faktycznie rozładowany.

Ale nurtuje mnie, dlaczego Ci unassignVehicle nie działa. Sprawdz, czy nie zrobiles jakiejs lierówki no i po co używasz dwa razy tego unassignVehicle? Wystarczy raz, po akcji Eject.
Obrazek
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: wysiadanie z łodzi

Post autor: Matte »

Oprócz unassignVehicle, daj jeszcze action ["Eject",nazwa_pojazdu]; i będzie śmigać raczej
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
shoter
Posty: 11
Rejestracja: 07 czerwca 2008, 13:36
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: wysiadanie z łodzi

Post autor: shoter »

Matte pisze:Oprócz unassignVehicle, daj jeszcze action ["Eject",nazwa_pojazdu]; i będzie śmigać raczej
tak właśnie było :ohno
zmienie ich sposób docierania na wyspe z Zodiaca na Litllebirda :).Wtedy powinny być mniejsze problemy ... :|

@trance
także próbowałem użyć rozładowania...jednak mój 'przełożony' musiał polubić Zodiaca ...Nawet teleport o 25 m dalej od łódki nic nie pomógł...no cóż więc troszke misje zmienimy :).Jkaby mógł ktoś pomóc to prosze o pomoc :].Naprawde eject,get out,unassign,teleport,rozładuj,normalne wysiadanie,ruszaj nie pomogło :?
więc to tyle jeśli chodzi o to ;|


więc teraz powiem o nowym problemie :rant
powiedzmy że mamy helikopter o przykładowej nazwie X i chce aby ten helikopter wyłączył gość w wayponcie załadowywania załogi
próbowałem takich komend
"this action ["lightoff",X]"
i
"this action ["lightoff",vehicle this]
żaden nie działa poprawnie :no

czy da się to jakoś normalnie rozwiązać?Bo to jest raczej potrzebne a tego nie ma ani tu:
http://community.bistudio.com/wiki/ArmA:_Actions ani tu : http://community.bistudio.com/wiki/Arme ... Moves_List

:(
shoter
Posty: 11
Rejestracja: 07 czerwca 2008, 13:36
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: wysiadanie z łodzi

Post autor: shoter »

z powodu nieodnalezienia opcji usuń post nie zrobie odświeżenia z usunięciem postu :)
mam mały problem :
ma ktoś addon z krzesłami(fotelikami i innymi bzdetami na których można usiąść :])?
prosze o odezwanie sie ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”