Zaliczenie kilku celów misji...

Moderator: Inkwizytor

eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Zaliczenie kilku celów misji...

Post autor: eJay »

shelton, zrób tak jak ja zaproponowałem, tylko napisz

Kod: Zaznacz cały

zadanie1 && zadanie2 && zadanie3
Zapomnialem, ze w warunku nie moze byc srednikow.
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Zaliczenie kilku celów misji...

Post autor: Matte »

Poustawiaj odpowiednio w każdym z wyzwalaczy linijki przy aktywacji

Kod: Zaznacz cały

CelA = true

Kod: Zaznacz cały

CelB = true

Kod: Zaznacz cały

CelC = true
. a w warunku wyzwalacza, który ma zareagować na zaliczenie tych celów misji

Kod: Zaznacz cały

(CelA)&&(CelB)&&(CelC)
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
shelton
Posty: 179
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:47
ID Steam: sheltonpol
Numer GG: 1986662
ID gracza: 1
Lokalizacja: Watford
Kontakt:

Re: Zaliczenie kilku celów misji...

Post autor: shelton »

Dzięki, panowie!

Wczoraj wieczorem poradziłem sobie nieco inaczej - ustawiłem trzech wojaków na drugim końcu mapy (ofiara1, ofiara2 i ofiara3) - po czym za każdym razem, gdy gracz wchodził w obszar powodując zaliczenie jednego z celów, uśmiercałem jedną z ofiar komendą setDammage. I ostatni wyzwalacz ustawiłem na not(alive ofiara1) AND not(alive ofiara2) itd.

Nie było to co prawda rozwiązanie problemu, tylko jego obejście - no, ale grunt, że działało... ;)

Dziś zastosowałem połączone propozycje od eJaya i Matte - i działa w końcu tak, jak powinno... :D
Tajgeer, tobie też dzięki za wysiłki.

Pozdrowienia.
Awatar użytkownika
Grey
Posty: 104
Rejestracja: 12 lutego 2007, 15:24
ID Steam:

Re: Zaliczenie kilku celów misji...

Post autor: Grey »

Shelton, ale to nie jest prawidlowe rozwiaznie :)
Gdyby ktos tak pisal windowsa, to w pokoju obok musialbys zawsze miec dwoch ludzi i jesli klikniesz Wyloguj po raz pierwszy, to jeden z nich ginie, a gdy drugi raz, to drugi, i wtedy dopiero windows bylby zamykany.
;)

Programowanie powinno byc optymalizowane, a wstawianie ludzikow i ich zabijanie przypomina idee z aparatem fotograficznym, w kotrym krasnal maluje obrazy ,a chomik zapieprza zeby byla energia doi zrobienia blysku flashem :P

Wstawianie AI, modeli, zabijanie ich to jest mnostwo niewidocznych dla nas dzialan, ktore w tak prostym przypadku sa zbedne i zupelnie nie na miejscu. CO wiecej, tak podchodzac do programowania nigdy nie przeskoczysz na wyzszy poziom.

Osobiscie radze, popracuj nad tym jeszcze, aby to zrobic porzdnie.

Dla ulatwienia.

Kazda strefa ma wlasny trigger. Trigger sie wlacza gdy ktos z zachodu (np) wejdzie w jego obszar. Wtedy odpalany jest "_numer_" objStatus "DONE"
Oraz wlaczana jest zmienna OBJ_numer_=true

Warunek jest
this (zdefiniowany w polach powyzje, OBECNY ZACHOD)
Czyli aktywacja triggera wyglada tak
"1" objStatus "DONE"; OBJ1=true;

Dodatkowo tworzysz trigger ktory wykrywa, czy wszystkie OBJ_numer_ sa wlaczone juz (czy zachod byl juz w kazdym obszarze).
Warunek wyglada tak
OBJ1 && OBJ2 && OBJ3
Ten trigger konczy misje.

Proste i logiczne
Awatar użytkownika
shelton
Posty: 179
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:47
ID Steam: sheltonpol
Numer GG: 1986662
ID gracza: 1
Lokalizacja: Watford
Kontakt:

Re: Zaliczenie kilku celów misji...

Post autor: shelton »

Hehe, tak Grey, ale nie doczytałeś do końca, albo ja się nie do końca zrozumiale wyraziłem... ;)

To, co zrobiłem z uśmiercaniem żołnierzy, to, jak sam napisałem, było obejście problemu, a nie jego rozwiązanie.
I w pełni się zgadzam, że z "porządnym programowaniem" to ma niewiele wspólnego.

Kłopot miałem ze składnią, ale koniec końców eJay i Matte podpowiedzieli właściwą i TERAZ JEST TAK, JAK BYĆ POWINNO ;)
Tzn. działa

Kod: Zaznacz cały

(CelA)&&(CelB)&&(CelC)
, a wywaliłem "ofiary".

Zresztą to tylko uproszczony przykład, który tu zapodałem, żeby wyjaśnić z czym mam problem, bo w mojej misji jest to jeszcze bardziej złożone zagadnienie. ;)

BTW, podeślę przed piątkiem to, co sobie wymyśliłem, więc gdyby wola ogółu i szersza akceptacja była, możemy potestować... ;)

Tak, czy owak, dzięki za zainteresowanie i wsparcie.
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Zaliczenie kilku celów misji...

Post autor: Trance »

No, ale takie obchodzenie tego typu problemów trenuje też umiejętność radzenia sobie bez pomocy innych, a to sięceni, sam nieraz, kiedy robiłem misje, musiałem sobie w bardzo podobny sposób pomagać :)
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”