Witam
Chcę stworzyć misję, w której żołnierz patroluje dany teren, dochodzi do pewnego punktu i się w nim obraca całym ciałem w lewo/prawo. Mniej więcej tak jak na rysunku. Czy ktoś wie jak to zrobić? Jeśli tak, to proszę o dość jasne wytłumaczenie, bo dopiero zaczynam bawić się w edytorze.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Jak obrócić jednostkę (żołnierza)
Moderator: Inkwizytor
Jak obrócić jednostkę (żołnierza)
- Załączniki
-
- rys.png (2.94 KiB) Przejrzano 15042 razy
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Jak obrócić jednostkę (żołnierza)
Zapoznaj się z komendą setdir
https://community.bistudio.com/wiki/setDir
Ewentualnie jeszcze dowatch (jak chcesz żeby patrzyła w jakieś miejsce)
https://community.bistudio.com/wiki/doWatch
np wstawiasz jakiś marker o nazwie marker1 i żołnierza o nazwie zol1
i komenda
zol1 dowatch (getmarkerpos "marker1");
Tylko, że ten twój patrol z tego schematu to taki słaby, bo co dojdzie w to miejsce spojrzy w tamtą stronę i tak już do końca misji, chyba, że taki jest zamysł misji (np idzie na wzgórze staje i będzie obserwował teren w danym kierunku)
Do takich cykliczny patroli jakiegoś obszaru to bardziej coś w tym stylu i np z tym dowatch

Albo łopatologicznie bez komend stawiamy punkt trasy ruszaj, potem następny krótki punkt trasy ruszaj skierowany tak jak na twoim rysunku w górę, kolejny niezbyt długi np w dół i potem znowu prosto ale to takie niezbyt eleganckie rozwiazanie.
https://community.bistudio.com/wiki/setDir
Ewentualnie jeszcze dowatch (jak chcesz żeby patrzyła w jakieś miejsce)
https://community.bistudio.com/wiki/doWatch
np wstawiasz jakiś marker o nazwie marker1 i żołnierza o nazwie zol1
i komenda
zol1 dowatch (getmarkerpos "marker1");
Tylko, że ten twój patrol z tego schematu to taki słaby, bo co dojdzie w to miejsce spojrzy w tamtą stronę i tak już do końca misji, chyba, że taki jest zamysł misji (np idzie na wzgórze staje i będzie obserwował teren w danym kierunku)
Do takich cykliczny patroli jakiegoś obszaru to bardziej coś w tym stylu i np z tym dowatch
Albo łopatologicznie bez komend stawiamy punkt trasy ruszaj, potem następny krótki punkt trasy ruszaj skierowany tak jak na twoim rysunku w górę, kolejny niezbyt długi np w dół i potem znowu prosto ale to takie niezbyt eleganckie rozwiazanie.

Re: Jak obrócić jednostkę (żołnierza)
Nie mogę wstawić tych komend, bo wyskakuje mi błąd: "Lokalna zmienna w przestrzeni ogólnej". Nie waże czy jest to komenda: _zo1 doWatch _eastSoldier; , _zo1 setDir 45; , czy zo1 setVectorDirAndUp [[1,0,0],[0,0,1]];.
Re: Jak obrócić jednostkę (żołnierza)
Dobra, wreszcie udało mi się obrócić danego żołnierza za pomocą komendy "soldier1 setDir -675;". Jest tylko jeden problem- jednostka po dojściu do danego punktu od razu przeskakuje z jednego kierunku w drugi. Nie wie ktoś jak uczynić ten obrót bardziej realistycznym?
Re: Jak obrócić jednostkę (żołnierza)
Udało się- pobawiłem się jeszcze trochę i wyszło że najlepiej wychodzi to przy komendzie patrzenia się w konkretnym kierunku np. soldier1 doWatch markerPos "Marker1"; (żołnierz obraca się wtedy automatycznie). Dziękuję za pomoc "tom3kb".