
Rozbiegani cywile w miescie
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
Rozbiegani cywile w miescie
Witam mam problem. Mam operation arrowhead i tam jak stawiam partyzantów w danym mieście i cywilów za pomocą modu tzn cywile w tle (dodatek) to ci cywile biegaja po tym miescie jakby speeda caly dzien brali padaja na ziemie i wstaja itp. Jak mozna to zmienic bo w misji mam sie skradac a to strasznie psuje rozgrywke ? 

-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Rozbiegani cywile w miescie
To standardowe zachowanie
armowskich cywili z tego modułu na widok uzbrojonych ludzi, ucieczka, wchodzenie do budynków itp.
A sprawdź czy jak na próbę wstawisz paru cywili z waypointami (i ustawionym zachowaniem bezpiecznie i szybkością ograniczona), to czy też tak będą się zachowywać na widok uzbrojonych jednostek tzn: sprint i gleba.

A sprawdź czy jak na próbę wstawisz paru cywili z waypointami (i ustawionym zachowaniem bezpiecznie i szybkością ograniczona), to czy też tak będą się zachowywać na widok uzbrojonych jednostek tzn: sprint i gleba.
Re: Rozbiegani cywile w miescie
Lipa na maksa
cywile zachowują się normalnie tylko jeśli dam w danych misji
Niezalezni sprzyjają
Czerwonym
A to jest kaplica bo tym sposobem tracę wsparcie PMC ONZ i tubylców takistańskich co średnio mnie interere
Próbowałem także Twoim sposobem ale jest to samo dopóki nie okreslę że niezależni sprzyjają czerwonym cywile wariują
cywile zachowują się normalnie tylko jeśli dam w danych misji
Niezalezni sprzyjają
Czerwonym
A to jest kaplica bo tym sposobem tracę wsparcie PMC ONZ i tubylców takistańskich co średnio mnie interere
Próbowałem także Twoim sposobem ale jest to samo dopóki nie okreslę że niezależni sprzyjają czerwonym cywile wariują
Re: Rozbiegani cywile w miescie
Ma ktoś jakieś pomysły wpisac coś w module ?
A taki moduł alice to co to jest?? bo ja tego nie mam w edytorze. Mam OA 1.60
To się ściąga skądś czy coś ?? Może to by pomogło ma ktoś jakiś pomysł??
A taki moduł alice to co to jest?? bo ja tego nie mam w edytorze. Mam OA 1.60
To się ściąga skądś czy coś ?? Może to by pomogło ma ktoś jakiś pomysł??
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Rozbiegani cywile w miescie
Moduł ALICE to jest właśnie moduł Cywile w tle (i cywile w tle dodatek-dla takistanu). 
Wpisz sobie w googla arma 2 editor modules lub Alice i na bi wiki masz dokładny opis jakimi komendami możesz go modyfikować i co zmieniać.
Ps: moduły są od pierwszych wersji gry nie ściągasz ich dodatkowo. No i "upaczuj" sobie grę do v1.62 dużo rzeczy naprawia.

Wpisz sobie w googla arma 2 editor modules lub Alice i na bi wiki masz dokładny opis jakimi komendami możesz go modyfikować i co zmieniać.
Ps: moduły są od pierwszych wersji gry nie ściągasz ich dodatkowo. No i "upaczuj" sobie grę do v1.62 dużo rzeczy naprawia.
Re: Rozbiegani cywile w miescie
http://community.bistudio.com/wiki/Cate ... or_Modules
znalazłem coś takiego ale ni w ząb nie kumam co bym mial wpisac zeby chociaz cywile byli w domach i nie wychodzili na zew. to juz by spoko było
znalazłem coś takiego ale ni w ząb nie kumam co bym mial wpisac zeby chociaz cywile byli w domach i nie wychodzili na zew. to juz by spoko było
- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Rozbiegani cywile w miescie
Siema :]
Siedziałem..., myślałem..., no i coś wymyśliłem:
Zapisujesz to jako np. "flee.sqf", na mapie w miejscu misji stawiasz element logiczny i nazywasz go np pos i odpalasz skrypt np w init.sqf
Ogólnie efekt jest taki, że wszystkie jednostki cywilne w promieniu 2500m od logiki pos mają wyjeb*ne
na wszystko i niczego się nie boją
Sprawdzałem na ArmA III i działa, mam nadzieję, że na cywilach "z modułu" w A2 też zadziała.
Siedziałem..., myślałem..., no i coś wymyśliłem:
Kod: Zaznacz cały
_pos = _this select 0;
_list = position _pos nearObjects 2500;
{if (side _x == civilian) then
{
_x allowFleeing 0;
_x setBehaviour "CARELESS";
}
} forEach _list;
if (true) exitWith {};
Kod: Zaznacz cały
n = [pos] execVM "flee.sqf";


Sprawdzałem na ArmA III i działa, mam nadzieję, że na cywilach "z modułu" w A2 też zadziała.
Re: Rozbiegani cywile w miescie
-lokalna zmienna w przestrzeni ogólnej- mi sie pojawia gdy chce kod 1szy wpisac do CYWILE W TLE w uruchamianiu i do LOGIKA GRY to samo się dzieje
Może gdzieś jest błąd albo ja źle to robie bo ja sawiam moduł CYWILE W TLE i obok LOGIKA gry i próbuje kombinować z nazwami i skryptami tak jak pisałeś i nawet jeśli coś źle robię to ten kod pierwszy = lokalna zmienna w przestrzeni ogólnej
Może gdzieś jest błąd albo ja źle to robie bo ja sawiam moduł CYWILE W TLE i obok LOGIKA gry i próbuje kombinować z nazwami i skryptami tak jak pisałeś i nawet jeśli coś źle robię to ten kod pierwszy = lokalna zmienna w przestrzeni ogólnej
- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Rozbiegani cywile w miescie
Nie masz nic wpisywać w moduł "Cywile w tle", ani w logikę. Logikę nazwij po prostu pos, skrypt skopiuj i zapisz jako "flee.sqf". Następnie stwórz plik "init.sqf" i w nim wpisz n = [pos] execVM "flee.sqf".
Jeżeli nie wiesz co to są skrypty i pliki .sqf odsyłam do google albo do tej lektury - http://www.armacoop.pl/topic/4472-2-por ... yptów-sqf/
Jeżeli nie wiesz co to są skrypty i pliki .sqf odsyłam do google albo do tej lektury - http://www.armacoop.pl/topic/4472-2-por ... yptów-sqf/
Re: Rozbiegani cywile w miescie
no to obakam to bo faktycznie nie kumam o co kaman
Wielkie dzięki i w razie co to bd pisał
Pozdrówki !!
Wielkie dzięki i w razie co to bd pisał
Pozdrówki !!
- vynaratorski
- Posty: 178
- Rejestracja: 27 września 2009, 15:22
- ID Steam:
- ID gracza: 1
- Kontakt:
Re: Rozbiegani cywile w miescie
Jeżeli nie zadziała to możesz ustawić powtarzalny trigger na tym mieście w których chcesz uspokoić civków i w nim dać aktywację CYWILE i on act:
To też może pomóc 
Kod: Zaznacz cały
{x_ disableAI "FSM"} forEach thislist;
