Tworzenie kampani, łączenie misji
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
Tworzenie kampani, łączenie misji
Witam, mam pytanie, bo zrobiłem misje w której w pewnym momencie gdy gracze lecą helką, zostają trafieni spadają i giną, wtedy powinien załączyć się obraz zakończenia misji bo zrobiłem wyzwalacz gdzie wszystkie postacie grywalne wypisałem not (alive) itd. ale misja się nie kończy, druga sprawa, to gdy ta misja się zakończy, chce aby automatycznie odpaliło drugą misje w której mam dalszy scenariusz, rozbity helikopter itd.
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Tworzenie kampani, łączenie misji
Żeby zobczyć jak się robi kampanię najlepiej jakąś rozpakuj (lub ściągnij moje są niespakowane) i zobacz jak wygląda struktura folderów i najważniejsze
plik description.ext który "odpala" kolejne misje.
Co do cutscenek to możesz je robić w misji lub wybierając w edytorze: intro (scenka przed misją), outro wygrana (po misji), outro porażka (po misji porażka).
Podstawy:
http://www.ofpec.com/forum/index.php?topic=34025.0
http://www.ofpec.com/forum/index.php?topic=33619.0

Co do cutscenek to możesz je robić w misji lub wybierając w edytorze: intro (scenka przed misją), outro wygrana (po misji), outro porażka (po misji porażka).
Podstawy:
http://www.ofpec.com/forum/index.php?topic=34025.0
http://www.ofpec.com/forum/index.php?topic=33619.0
Re: Tworzenie kampani, łączenie misji
Czyli żeby zrobić automatycznie zmieniające się misje muszę sobie sam popatrzeć, a jak zrobić to, żeby misja kończyła się sukcesem i dało mi next misje gdy na danym obszarze zgina wymienione grywalne jednoski, czyli gracze
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Tworzenie kampani, łączenie misji
Widziałem to w jakiejś kampanii chyba w Dogs of War.
http://www.armaholic.com/forums.php?m=posts&q=14363
http://forums.bistudio.com/showthread.p ... s-finished
http://www.armaholic.com/forums.php?m=posts&q=14363
http://forums.bistudio.com/showthread.p ... s-finished
Re: Tworzenie kampani, łączenie misji
Ok, dzięki za pomoc, ściągne sobie to i sprawdze jak łączyć misje i jak zrobić to żeby misja kończyła się dobrze nawet po śmierci graczy, mam jeszcze dwa pytania by nie robić innego tematu, czy da się zrobić tak by po wejściu do helki ratunkowej i krótkim locie misja się kończy i np. gdy stoją 4 samochody, wsiadam do jednego, jade kawałek i przy tych trzech spawnują się ludki, biorą jeden z trzech samochodów i gonią mnie
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Tworzenie kampani, łączenie misji
Obie rzeczy da się zrobić. 

Re: Tworzenie kampani, łączenie misji
Dobra, kampanie sobie ogarnąłem, to z śmiercią graczy zamieniłem na helke którą lecą, więc przy rozbiciu otrzymam ten efekt jaki chciałem, zakończenie przy locie helką też zrobiłem, postawiłem tylko wyzwalacz, ale chciałbym się dowiedzieć jak zrobić to z tymi samochodami, to czy mógł byś mi to opisać?
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Tworzenie kampani, łączenie misji
Tylko, że taki pościg to raczej gra nie warta świeczki. Ty możesz uciekać w dowolnym kierunku i pewnie byś grzał na pełnym gazie, a Ai-ki tak czy siak by nie zdążyły.
Ale jak już coś to ja bym zrobił to tak, że wsadziłbym ich do auta komendą assignasdriver itd. A w skrypcie bym dał, że (ap1-kierowca, unit1-ty) i to zapętlił. Ale nie wiem czy zadziała.
Ale jak już coś to ja bym zrobił to tak, że wsadziłbym ich do auta komendą assignasdriver itd. A w skrypcie bym dał, że
Kod: Zaznacz cały
ap1 domove getpos unit1
~10
Re: Tworzenie kampani, łączenie misji
To chyba sobie to daruję
, nowe pytanie, jak zrobić takie w miare porządne fale wrogów, chodze do jakiegoś miejsca i rozpoczynają się ataki wrogów, od kilku ludkow po małe oddziały.

-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Tworzenie kampani, łączenie misji
Gdzieś na mapie ustawiłbym te grupy wroga w różnej odległości od tego miejsca, które mają atakować (żeby nie wszystkie przybiegły razem). Później ustawiłbym wyzwalacz np aktywowany przez stronę gracza (czy np distance< od czegoś, lub po zabiciu jednej/kilku jednostek).
W przy aktywacji wpisujesz jakieś dowolne słowo np:
kontra
Wyzwalacz trzeba zsynchronizować z każdym (np pierwszym) waypointem każdej z grup,w waypointach w okienku przy uruchamianiu/aktywacji musisz wpisać:
kontra=true.
I to wszystko, na początku misji grupy podbiegną do pierwszego waypointa i będą czekały aż zostanie spełniony warunek w wyzwalaczu, wtedy dopiero pobiegną dalej.
W przy aktywacji wpisujesz jakieś dowolne słowo np:
kontra
Wyzwalacz trzeba zsynchronizować z każdym (np pierwszym) waypointem każdej z grup,w waypointach w okienku przy uruchamianiu/aktywacji musisz wpisać:
kontra=true.
I to wszystko, na początku misji grupy podbiegną do pierwszego waypointa i będą czekały aż zostanie spełniony warunek w wyzwalaczu, wtedy dopiero pobiegną dalej.
Re: Tworzenie kampani, łączenie misji
To akurat umiem i myślałem o tym ale to mi się jakoś wydało banale, łatwe, dlatego zapytałem ale spróbuje to zastosować, bo np. jak bym chciał dużo fal to musiał bym to coraz dalej stawiać i by się burdel zrobił.