Witam jestem początkującym twórcą misji z dużym zapałem i chęcią stworzenia dość ambitnej fabuły, ale na początek chciałbym nauczyć się podstaw i w prostym ćwiczeniu czegoś się dowiedzieć. Przykładowo.
1. Helikopter wyrzuca snajpera i obserwatora z dala od wioski która mają oczyścić.
2. Snajper (gracz) i obserwator udają się na miejsce no i oczyszczają wioskę z kilku żołnierzy zdezorientowanych.
3. Obydwoje przez radio dowiadują się że przejeżdża tędy wrogi np. pułkownik który za wszelką cene musi zostać wyeliminowany. Obydwoje ukrywają się na dachu budynku i eliminują go.
4. Ewakuacja, czyli oddalenie się oraz obydwoje muszą wezwać helikopter który po nich przyleci.
Jak taki plan zrobić? i jak połączyć go z intrem.
Aha a jak zrobić misję gdzie trzeba jechać na miejsce i przechwycić ciężarówkę z konwoju i dowieźć ją na punkt zborny.
Prosty plan - pomoc
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
Prosty plan - pomoc
Ostatnio zmieniony 05 września 2012, 19:15 przez Lunar, łącznie zmieniany 1 raz.
- tasior2103
- Posty: 83
- Rejestracja: 10 kwietnia 2010, 19:45
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Kontakt:
Re: Jak zrobić taką misję?
1. Stawiasz na mapie helikopter. Nazywasz go np.heli1 i dajesz mu formację : Flying. Stawiasz snipera i spottera.Nazywasz ich np. s1 i s2 W init dowódcy dajesz
wtedy obaj zaczną w heli. W miejscu gdzie chcesz żeby helikopter wylądował stawiasz lądowisko (Objects - H-invisible). Dajesz waypoint na to lądowisko Transport Unload. Dajesz znowu waypoint żeby heli gdzieś sobie odlciało. I znowu H, na nim waypiont helki i w init waypointu wpisujesz
2. Chyba wiesz jak stawiać jednostki
3. Ustawiasz trigger który ma obejmować rozmiarem wszystkich wrogów których chcesz wyeliminować w wiosce. : detected by OPFOR (o ile wrogowie to OPFOR), Not present. I synchronizujesz go z 1szym wypointem pułkownika. Ustawiasz gdzieś daleko jakąś jednostkę Bluefor nazywasz ją np.hq. W init triggera wpisujesz
Jak chcesz mieć trochę więcej czasu to jeszcze ustaw czas w triggerze po jakim na zadziałać.
4. Wracamy do naszej heli1. Po wylądowaniu obok tego waypointu gdzie dawałeś heli1 land"land" stawiasz następny (blisko!) i synchronizujesz go z kolejnym triggerem jako uruchamianie ustawiasz RADIO ALPHA. I znowu: lądowisku w miejscu LZ (h-invisible) na nim waypoint. W init wpisz :
Obok tego waypointu stawiasz następny i synchronizujesz go z kolejnym triggerem . W warunku aktywacji triggera wpisujesz:
Z intrem nie pomogę. I proponuję zmienić nazwę tematu bo chyba łamie regulamin tego forum .
Masz przykład :
Kod: Zaznacz cały
{_x moveincargo heli1} forEach units group this;
wtedy obaj zaczną w heli. W miejscu gdzie chcesz żeby helikopter wylądował stawiasz lądowisko (Objects - H-invisible). Dajesz waypoint na to lądowisko Transport Unload. Dajesz znowu waypoint żeby heli gdzieś sobie odlciało. I znowu H, na nim waypiont helki i w init waypointu wpisujesz
Kod: Zaznacz cały
heli1 land"land"
3. Ustawiasz trigger który ma obejmować rozmiarem wszystkich wrogów których chcesz wyeliminować w wiosce. : detected by OPFOR (o ile wrogowie to OPFOR), Not present. I synchronizujesz go z 1szym wypointem pułkownika. Ustawiasz gdzieś daleko jakąś jednostkę Bluefor nazywasz ją np.hq. W init triggera wpisujesz
Kod: Zaznacz cały
hq sidechat "UWAGA SNIPERZY PRZEJEZDZA PUŁKOWNIK"
4. Wracamy do naszej heli1. Po wylądowaniu obok tego waypointu gdzie dawałeś heli1 land"land" stawiasz następny (blisko!) i synchronizujesz go z kolejnym triggerem jako uruchamianie ustawiasz RADIO ALPHA. I znowu: lądowisku w miejscu LZ (h-invisible) na nim waypoint. W init wpisz :
Kod: Zaznacz cały
heli1 land"get in"
Obok tego waypointu stawiasz następny i synchronizujesz go z kolejnym triggerem . W warunku aktywacji triggera wpisujesz:
Kod: Zaznacz cały
((!alive h1) OR (h1 in heli1)) AND ((!alive h2) OR (h2 in heli1))
Masz przykład :
- Załączniki
-
- sniper.Takistan.rar
- (1.67 KiB) Pobrany 192 razy
Re: Jak zrobić taką misję?
Dziękuję bardzo zmienię zaraz nazwę tematu