JPS
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
JPS
Używam JPS i mam pytanie. Kiedy porozstawiam wrogów przypuśćmy w markerze ALPHA to oni go patrolują. Kiedy zacznę ich ostrzeliwać to oni ruszają w moją stronę i gonią mnie. A jak zrobić żeby nie wychodzili po za marker ALPHA?
To może zapytam jeszcze inaczej. Jak zlikwidować tryb WSPARCIE w JPS?
To może zapytam jeszcze inaczej. Jak zlikwidować tryb WSPARCIE w JPS?
Re: JPS
Wydaje mi się to to tu tkwi problem ale nie mogę dojść w czym dokładnie. Czy ktoś pomoże:
// Glowna petla --------------------------------------------------
{ _x setbehaviour "SAFE"; } foreach units _grupa; sleep 3;
_cel = getpos leader _grupa;
_walka = false;
_tryb = "PATROL";
_tm = 0;
_cykle = 60 / _seconds;
_grupy = [];
_potrzebujacy = objNull;
while {alive leader _grupa} do {
if (_tryb == "WSPARCIE" and !_walka) then {
if (alive _potrzebujacy) then {
_cel = getpos (vehicle _potrzebujacy);
if (_debug) then { [_cel, (leader _grupa), false] call _utworzMarker; };
deleteWaypoint [_grupa, (currentWaypoint _grupa)];
_grupa addWaypoint [_cel, 0];
[_grupa, (currentWaypoint _grupa)] setWaypointBehaviour "AWARE";
[_grupa, (currentWaypoint _grupa)] setWaypointSpeed "FULL";
[_grupa, (currentWaypoint _grupa)] setWaypointCombatMode "RED";
[_grupa, (currentWaypoint _grupa)] setWaypointFormation "WEDGE";
if ((_cel distance (leader _grupa)) < 50) then {
sleep 2;
_cel = getpos leader _grupa;
_tryb = "PATROL";
};
} else {
if ((_cel distance leader _grupa) < 50) then {
_cel = getpos leader _grupa;
_tryb = "PATROL";
};
// Glowna petla --------------------------------------------------
{ _x setbehaviour "SAFE"; } foreach units _grupa; sleep 3;
_cel = getpos leader _grupa;
_walka = false;
_tryb = "PATROL";
_tm = 0;
_cykle = 60 / _seconds;
_grupy = [];
_potrzebujacy = objNull;
while {alive leader _grupa} do {
if (_tryb == "WSPARCIE" and !_walka) then {
if (alive _potrzebujacy) then {
_cel = getpos (vehicle _potrzebujacy);
if (_debug) then { [_cel, (leader _grupa), false] call _utworzMarker; };
deleteWaypoint [_grupa, (currentWaypoint _grupa)];
_grupa addWaypoint [_cel, 0];
[_grupa, (currentWaypoint _grupa)] setWaypointBehaviour "AWARE";
[_grupa, (currentWaypoint _grupa)] setWaypointSpeed "FULL";
[_grupa, (currentWaypoint _grupa)] setWaypointCombatMode "RED";
[_grupa, (currentWaypoint _grupa)] setWaypointFormation "WEDGE";
if ((_cel distance (leader _grupa)) < 50) then {
sleep 2;
_cel = getpos leader _grupa;
_tryb = "PATROL";
};
} else {
if ((_cel distance leader _grupa) < 50) then {
_cel = getpos leader _grupa;
_tryb = "PATROL";
};
Re: JPS
Zrobiłem tak. Usunąłem z całego JPS.sqf linijki:
[_grupa, (currentWaypoint _grupa)] setWaypointCombatMode "RED";
Teraz już wygląda to inaczej. Wróg2 nie gania już za mną ale czasem w ogóle zachowuje się tak jakby nie wiedział skąd w ogóle padł strzał.
Pytanie
Czy da się jakoś wypośrodkować, żeby wróg2 szukał mnie w obrębie np 100m nie dalej? Jakiej komendy użyć?
Jest napisane że używając S&D to wtedy wróg2 powinien przeszukiwać obszar ok 50m ale gdzie wstawić komendę seek&destroy?
Czy tak to powinno wyglądać:
[_grupa, (currentWaypoint _grupa)] setWaypointCombatMode "SEEK & DESTROY";
[_grupa, (currentWaypoint _grupa)] setWaypointCombatMode "RED";
Teraz już wygląda to inaczej. Wróg2 nie gania już za mną ale czasem w ogóle zachowuje się tak jakby nie wiedział skąd w ogóle padł strzał.
Pytanie
Czy da się jakoś wypośrodkować, żeby wróg2 szukał mnie w obrębie np 100m nie dalej? Jakiej komendy użyć?
Jest napisane że używając S&D to wtedy wróg2 powinien przeszukiwać obszar ok 50m ale gdzie wstawić komendę seek&destroy?
Czy tak to powinno wyglądać:
[_grupa, (currentWaypoint _grupa)] setWaypointCombatMode "SEEK & DESTROY";
- tasior2103
- Posty: 83
- Rejestracja: 10 kwietnia 2010, 19:45
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Kontakt:
Re: JPS
Nie wiem jak w JPS, ale w UPSMON jest taka funkcja:
nofollow = Unit will only follow an enemy within the marker area.(When fight sometimes can go outside)
jak widać też nie działa na 100%, ale to juz bliżej niż w JPS.
nofollow = Unit will only follow an enemy within the marker area.(When fight sometimes can go outside)
jak widać też nie działa na 100%, ale to juz bliżej niż w JPS.
Re: JPS
OK. Zacząłem z używać UPS. I faktycznie jest lepiej, ale jedna rzecz mi się nie podoba.
leżę sobie w krzakach i strzelam do wroga. Zabijam ich jednego po drugim a oni prawie do mnie nie strzelają. Da się zmienić jakoś ich poziom spostrzegawczości?
leżę sobie w krzakach i strzelam do wroga. Zabijam ich jednego po drugim a oni prawie do mnie nie strzelają. Da się zmienić jakoś ich poziom spostrzegawczości?
- tasior2103
- Posty: 83
- Rejestracja: 10 kwietnia 2010, 19:45
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Kontakt:
Re: JPS
Skrypty do patrolowania nie mają nic do skilla AI. Takie rzeczy ustawia się na serwerze, lub w misji. Ewentualnie jak nasz w misji np. Setviewdistance 500 to AI nie bedzie cie widziało z odległości większej niż 500m, ale szczerze wątpię żeby to był od tego. 
