
Jestem fanem strzelanek i nie w jedną się grało, tak więc chciałbym wykorzystać moje doświadczenie (jak i doświadczenie innych - dodawajcie swoje pomysły!) do stworzenia zarysu gry łączącej w sobie cechy najlepszych produkcji ostatniej dekady. Łatwiej będzie omawiać zmodernizowanie jakiejś gry niż tworzenie jej od nowa, więc poddajmy przeróbce Armę II razem ze wszystkimi jej dodatkami (OA, BAF i PMC).
Całość podzieliłem na kilka podpunktów, aby łatwiej było się w tym poruszać.
I. Grafika.
-fotorealistyczna (taka jak w Armie 2 - oczywiście nikt nie narzekał by na lepszą

-szczegółowe tekstury (takie jak w Modern Warfare 2 lub Armie 2);
-mokre powierzchnie (myślę, że jedne z lepszych były w Modern Warfare 2);
-nocą tekstury w 32 bitach (aż mnie ciarki przechodzą, jak pomyślę o tej nocy z Army...);
-cienie (ja bym zostawił te z Army 2 na b. wysokich);
-postefekty (chyba te z Army 2. Chociaż w Silient Hunterze V też są bardzo ładne);
-woda (tylko i wyłącznie Silient Hunter V - jeśli nie widziałeś jak tam wygląda woda to, nie grzesz więcej i obejrzyj gameplay na YouTube

II.Efekty.
-Eksplozje ( w Armie 2 są piękne, chociaż w Black Ops są też nie gorsze);
-Iskry (z całą pewnością z Modern Warfare 2);
-brutalność (najlepsze urywanie kończyn było w Soldier of Fortune Payback, lub w Black Ops);
-krew (najbardziej podoba mi się ta z Modern Warfare 2);
-fizyka i ragdoll (według mnie Half-Life 2);
-ogień z lufy przy strzale (no ten z Army nie był najlepszy, szczególnie nocą. Według mnie najlepszy był w Modern Warfare 2);
-zniszczenia terenu i obiektów (w Armie 2 były niezłe, ale lepsze widziałem w Batllefield Bad Company II);
-ślady po kulach na obiektach (bardzo ładne były w najnowszym Medal of Honor).
III. Animacje.
-przeładowania broni (te w Armie... Pożal się Boże. Jedne z lepszych były w Modern Warfare 2. Najważniejszą cechą było by to, żeby NPC-e przeładowywali w taki sam sposób, widoczny dla gracza, a nie w jakiś uproszczony);
-wsiadanie do pojazdów (no jakieś ludzkie... Coś jak wsiadanie do Hummera w Modern Warfare 2 lub do Hinda w Black Ops);
-system leczenia (trochę bardziej dopracowane animacje z użyciem akcesoriów, takich jak bandaże itp.)
-dodatkowe animacje dla NPC-ów (tak jak w strzelankach typu Black Ops. Przeciwnicy powinni chować się za ścianami itp.);
-bardziej rozwinięty system naprawy pojazdów (podobnie jak w systemie leczenia).
IV. Pogoda i pory dnia.
-ranek (wschodzące słońce jest pięknie zrobione w Silient Hunterze V);
-dzień (bardzo ładny był w Armie);
-zmierzch (tak jak w przypadku poranka);
-noc (w Armie była całkiem niezła jeśli chodzi o widoczność w nowiu - bez księżyca i noktowizora nic nie widać. Ale jeśli chodzi o nastrój nocy to najlepszy był w S.T.A.L.K.E.R. Czyste Niebo lub Zew Prypeci);
-opady (te w Armie nie były najgorsze, ale do najlepszych też nie należały. Bardzo podobała mi się zlewa w Modern Warfare 2 lub w Silnient Hunterze V).
V. Audio
-muzyka (z całą pewnością Hansa Zimmera - coś w rodzaju Modern Warfare 2);
-dźwięki broni (chyba najlepsze były w Black Ops);
-dźwięki eksplozji (ciężki wybór... Ale chyba zostawiłbym te z Army);
-odgłosy nocy (S.T.A.L.K.E.R. Czyste Niebo

VI. Rozgrywka i inne.
-realistyka (Arma 2);
-akcja (Modern Warfare 2);
-edytor misji (Arma 2);
-system leczenia (jak w ACE, tylko z akcesoriami. No i dobrze by było, żeby rany ot tak nie znikały, tylko były przykryte bandażem);
-edytor postaci (nie śmiejcie się, ale coś w rodzaju edytora z Sims 3. Chodzi o to, aby prócz wyglądu fizycznego, móc przed każdą misją wybierać dowolny mundur i wyposażenie. Na przykład: na początku nasza postać jest w podkoszulku i w spodniach [np. cyfrowych UCP]. Ale możemy sobie wybrać bluzę z długimi rękawami, z krótkimi, inne spodnie, buty, wszystko dostępne w różnych układach kamuflażu [np. cyfowy, DPM, flecktarn] i barwach [leśno-lądowy, pustynny, miejski, uniwersalny czy zimowy]. Potem wybieramy kamizelkę modułową i dostosowujemy ją do swoich potrzeb. Ręcznie ustawiamy każdy element, każdą ładownicę itp. W statystykach pokazuje się nam na bieżąco po każdej zmianie ile możemy nieść magazynków do karabinu szturmowego ile pudełek z taśmą do KM-u. Oczywiście powinny być tam gotowe zestawy bo, nie zawsze chciało by się w tym grzebać);
-pory roku (każda mapa dostępna jest w odpowiednich porach roku [nie powiem czterech - a co z Afryką? Sucha i deszczowa

-uwzględnienie temperatury (w interfejsie mógłby być umieszczony termometr. A nawet dwa - jeden pokazujący temperaturę, drugi temperaturę ciała. Tutaj musimy wrócić do edytora postaci - każdy strój miałby w statystykach taką rubrykę, mówiącą nam na jaką temperaturę jest zalecany. Oczywiście im więcej byśmy na siebie naładowali, tym było by nam cieplej. Wymagało informacji na temat pogody i temperatury na obszarze działań. Jeśli ktoś nie czyta takich rzeczy to spacer w podkoszulku po Syberii pewnie by go tego nauczył

-fabuła (nie powiem, że w Armie była zła, ale bardziej wciągnęła mnie ta z serii Modern Warfare);
-więcej pojazdów (tak wiem, w Armie było bardzo dużo, ale i tak za mało. Nie było choćby Hummera z M134 [minigun] na dachu

-więcej broni (a jaka miała by być to broń? Choćby Famas, Tar-21 FN F2000, Walther WA2000, HK G11, HK G3, PSG, Steyr AUG, M21, Galil, Barrett M95 i M99, HK416, SPAS 12, Pancor Jackhammer);
-pełna personalizacja broni (ręczne dodawanie chwytów, kolimatorów, granatników itd.);
-realne miejsca (nie powiem realne konflikty, ale realne lokacje - Czarnoruś i Takistan to dość dziwne miejsca,. Nie lepiej by było zrobić Gruzję i Afganistan lub Pakistan?);
-wielkość map (oczywiście, że z Army. Albo jeszcze większe!).
No więc to koniec mojego eseju. Ile by powstawała taka gra? Pewnie ponad 8 lat. Jakie miała by wymagania? Minimalnie 8 GB RAM-u

Dodawajcie zatem swoje pomysły! Zobaczymy co z tego wyjdzie
