Gra idealna - czyli dyskusja o czymś co nigdy nie powstanie

Dyskusja ogólna, tryb singleplayer tylko o Arma2

Moderator: Inkwizytor

Vader1995mw
Posty: 34
Rejestracja: 19 stycznia 2011, 15:18
ID Steam:
ID gracza: 0

Gra idealna - czyli dyskusja o czymś co nigdy nie powstanie

Post autor: Vader1995mw »

Arma II jest grą (przynajmniej według mnie) najbardziej zbliżoną do tytułowej "gry idealnej". Realistyczna balistyka broni, realistyczne obrażenia, ogromne mapy, zniszczalny teren, grafika na bardzo wysokim poziomie itp. Oczywiście nie można pominąć masy bugów i niedoróbek, takich jak np.: brak ragdolla. :D
Jestem fanem strzelanek i nie w jedną się grało, tak więc chciałbym wykorzystać moje doświadczenie (jak i doświadczenie innych - dodawajcie swoje pomysły!) do stworzenia zarysu gry łączącej w sobie cechy najlepszych produkcji ostatniej dekady. Łatwiej będzie omawiać zmodernizowanie jakiejś gry niż tworzenie jej od nowa, więc poddajmy przeróbce Armę II razem ze wszystkimi jej dodatkami (OA, BAF i PMC).
Całość podzieliłem na kilka podpunktów, aby łatwiej było się w tym poruszać.
I. Grafika.
-fotorealistyczna (taka jak w Armie 2 - oczywiście nikt nie narzekał by na lepszą :) );
-szczegółowe tekstury (takie jak w Modern Warfare 2 lub Armie 2);
-mokre powierzchnie (myślę, że jedne z lepszych były w Modern Warfare 2);
-nocą tekstury w 32 bitach (aż mnie ciarki przechodzą, jak pomyślę o tej nocy z Army...);
-cienie (ja bym zostawił te z Army 2 na b. wysokich);
-postefekty (chyba te z Army 2. Chociaż w Silient Hunterze V też są bardzo ładne);
-woda (tylko i wyłącznie Silient Hunter V - jeśli nie widziałeś jak tam wygląda woda to, nie grzesz więcej i obejrzyj gameplay na YouTube :D ).
II.Efekty.
-Eksplozje ( w Armie 2 są piękne, chociaż w Black Ops są też nie gorsze);
-Iskry (z całą pewnością z Modern Warfare 2);
-brutalność (najlepsze urywanie kończyn było w Soldier of Fortune Payback, lub w Black Ops);
-krew (najbardziej podoba mi się ta z Modern Warfare 2);
-fizyka i ragdoll (według mnie Half-Life 2);
-ogień z lufy przy strzale (no ten z Army nie był najlepszy, szczególnie nocą. Według mnie najlepszy był w Modern Warfare 2);
-zniszczenia terenu i obiektów (w Armie 2 były niezłe, ale lepsze widziałem w Batllefield Bad Company II);
-ślady po kulach na obiektach (bardzo ładne były w najnowszym Medal of Honor).
III. Animacje.
-przeładowania broni (te w Armie... Pożal się Boże. Jedne z lepszych były w Modern Warfare 2. Najważniejszą cechą było by to, żeby NPC-e przeładowywali w taki sam sposób, widoczny dla gracza, a nie w jakiś uproszczony);
-wsiadanie do pojazdów (no jakieś ludzkie... Coś jak wsiadanie do Hummera w Modern Warfare 2 lub do Hinda w Black Ops);
-system leczenia (trochę bardziej dopracowane animacje z użyciem akcesoriów, takich jak bandaże itp.)
-dodatkowe animacje dla NPC-ów (tak jak w strzelankach typu Black Ops. Przeciwnicy powinni chować się za ścianami itp.);
-bardziej rozwinięty system naprawy pojazdów (podobnie jak w systemie leczenia).
IV. Pogoda i pory dnia.
-ranek (wschodzące słońce jest pięknie zrobione w Silient Hunterze V);
-dzień (bardzo ładny był w Armie);
-zmierzch (tak jak w przypadku poranka);
-noc (w Armie była całkiem niezła jeśli chodzi o widoczność w nowiu - bez księżyca i noktowizora nic nie widać. Ale jeśli chodzi o nastrój nocy to najlepszy był w S.T.A.L.K.E.R. Czyste Niebo lub Zew Prypeci);
-opady (te w Armie nie były najgorsze, ale do najlepszych też nie należały. Bardzo podobała mi się zlewa w Modern Warfare 2 lub w Silnient Hunterze V).
V. Audio
-muzyka (z całą pewnością Hansa Zimmera - coś w rodzaju Modern Warfare 2);
-dźwięki broni (chyba najlepsze były w Black Ops);
-dźwięki eksplozji (ciężki wybór... Ale chyba zostawiłbym te z Army);
-odgłosy nocy (S.T.A.L.K.E.R. Czyste Niebo :) ).
VI. Rozgrywka i inne.
-realistyka (Arma 2);
-akcja (Modern Warfare 2);
-edytor misji (Arma 2);
-system leczenia (jak w ACE, tylko z akcesoriami. No i dobrze by było, żeby rany ot tak nie znikały, tylko były przykryte bandażem);
-edytor postaci (nie śmiejcie się, ale coś w rodzaju edytora z Sims 3. Chodzi o to, aby prócz wyglądu fizycznego, móc przed każdą misją wybierać dowolny mundur i wyposażenie. Na przykład: na początku nasza postać jest w podkoszulku i w spodniach [np. cyfrowych UCP]. Ale możemy sobie wybrać bluzę z długimi rękawami, z krótkimi, inne spodnie, buty, wszystko dostępne w różnych układach kamuflażu [np. cyfowy, DPM, flecktarn] i barwach [leśno-lądowy, pustynny, miejski, uniwersalny czy zimowy]. Potem wybieramy kamizelkę modułową i dostosowujemy ją do swoich potrzeb. Ręcznie ustawiamy każdy element, każdą ładownicę itp. W statystykach pokazuje się nam na bieżąco po każdej zmianie ile możemy nieść magazynków do karabinu szturmowego ile pudełek z taśmą do KM-u. Oczywiście powinny być tam gotowe zestawy bo, nie zawsze chciało by się w tym grzebać);
-pory roku (każda mapa dostępna jest w odpowiednich porach roku [nie powiem czterech - a co z Afryką? Sucha i deszczowa ;) )
-uwzględnienie temperatury (w interfejsie mógłby być umieszczony termometr. A nawet dwa - jeden pokazujący temperaturę, drugi temperaturę ciała. Tutaj musimy wrócić do edytora postaci - każdy strój miałby w statystykach taką rubrykę, mówiącą nam na jaką temperaturę jest zalecany. Oczywiście im więcej byśmy na siebie naładowali, tym było by nam cieplej. Wymagało informacji na temat pogody i temperatury na obszarze działań. Jeśli ktoś nie czyta takich rzeczy to spacer w podkoszulku po Syberii pewnie by go tego nauczył :) . Trzeba by było również uwzględnić takie rzeczy jak przegrzanie lub zaziębienie. Co za tym idzie również odwodnienie - to z kolei wymagało by możliwości picia wody z manierki lub camelbacka.);
-fabuła (nie powiem, że w Armie była zła, ale bardziej wciągnęła mnie ta z serii Modern Warfare);
-więcej pojazdów (tak wiem, w Armie było bardzo dużo, ale i tak za mało. Nie było choćby Hummera z M134 [minigun] na dachu :D );
-więcej broni (a jaka miała by być to broń? Choćby Famas, Tar-21 FN F2000, Walther WA2000, HK G11, HK G3, PSG, Steyr AUG, M21, Galil, Barrett M95 i M99, HK416, SPAS 12, Pancor Jackhammer);
-pełna personalizacja broni (ręczne dodawanie chwytów, kolimatorów, granatników itd.);
-realne miejsca (nie powiem realne konflikty, ale realne lokacje - Czarnoruś i Takistan to dość dziwne miejsca,. Nie lepiej by było zrobić Gruzję i Afganistan lub Pakistan?);
-wielkość map (oczywiście, że z Army. Albo jeszcze większe!).

No więc to koniec mojego eseju. Ile by powstawała taka gra? Pewnie ponad 8 lat. Jakie miała by wymagania? Minimalnie 8 GB RAM-u :) . A ile by kosztowała...? Byłbym w pełni uszczęśliwiony, jeśli cena nie przekroczyła by 450 zł.
Dodawajcie zatem swoje pomysły! Zobaczymy co z tego wyjdzie ;)
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Gra idealna - czyli dyskusja o czymś co nigdy nie powstanie

Post autor: SaS TrooP »

Realizm i akcja jak w MW2 się wyklucza, to mogę ci powiedzieć na starcie.
W tej chwili nie przeczytałem dokładnie, ale krótki komentarz:
-Iskry (z całą pewnością z Modern Warfare 2);
War FX Blastscore moim zdaniem lepszy:
http://www.youtube.com/watch?v=5kG4Pd3RBYs
-zniszczenia terenu i obiektów (w Armie 2 były niezłe, ale lepsze widziałem w Batllefield Bad Company II);
Tylko po co takie dokładne efekty w symulatorze? Ważne, że się burzy, a nie jak się burzy. Osobiście jednak chciałbym, żeby domy walił się szybciej, ponieważ to co jest w tej chwili to moim zdaniem naprawdę rzadko używane. Nawet po ciężkiej walce często żaden budynek nie jest uszkodzony.
-przeładowania broni (te w Armie... Pożal się Boże. Jedne z lepszych były w Modern Warfare 2. Najważniejszą cechą było by to, żeby NPC-e przeładowywali w taki sam sposób, widoczny dla gracza, a nie w jakiś uproszczony);
Ma zostać! Nie wiem czy zauważyłeś, ale 1-wsza i 3-cia osoba różni się tylko kamerą. Ta animacja jest cholernie ważna, ponieważ dzięki niej addonmakerzy nie muszą tworzyć własnych animacji, co BARDZO ułatwia im życie. Jakby to się zmieniło... cóż...
-muzyka (z całą pewnością Hansa Zimmera - coś w rodzaju Modern Warfare 2);
Moim zdaniem Matejka jest jednym z lepszych kompozytorów, niestety przywalił się do gitary; wolę OST z Flashpointa, perfekcja. Przesłuchaj sobie.
-edytor postaci (nie śmiejcie się, ale coś w rodzaju edytora z Sims 3. Chodzi o to, aby prócz wyglądu fizycznego, móc przed każdą misją wybierać dowolny mundur i wyposażenie. Na przykład: na początku nasza postać jest w podkoszulku i w spodniach [np. cyfrowych UCP]. Ale możemy sobie wybrać bluzę z długimi rękawami, z krótkimi, inne spodnie, buty, wszystko dostępne w różnych układach kamuflażu [np. cyfowy, DPM, flecktarn] i barwach [leśno-lądowy, pustynny, miejski, uniwersalny czy zimowy]. Potem wybieramy kamizelkę modułową i dostosowujemy ją do swoich potrzeb. Ręcznie ustawiamy każdy element, każdą ładownicę itp. W statystykach pokazuje się nam na bieżąco po każdej zmianie ile możemy nieść magazynków do karabinu szturmowego ile pudełek z taśmą do KM-u. Oczywiście powinny być tam gotowe zestawy bo, nie zawsze chciało by się w tym grzebać);
Są różne mody o partyzantach, coś sobie wybierzesz :mrgreen:

-więcej broni (a jaka miała by być to broń? Choćby Famas, Tar-21 FN F2000, Walther WA2000, HK G11, HK G3, PSG, Steyr AUG, M21, Galil, Barrett M95 i M99, HK416, SPAS 12, Pancor Jackhammer);
To są bronie dla ludzi do strzelanek. W Armiach (a więc i Armie 2) stosuje się takie bronie jakie są w realu. Może jeszcze powiesz, że każdy powinien przyjąć głupi model z MW/2, gdzie nie ma podziału broni na stronę i co moim zdaniem zabija klimat.
-pełna personalizacja broni (ręczne dodawanie chwytów, kolimatorów, granatników itd.);
Jest na to mod, ale można to od biedy załatwić skryptem :P
-realne miejsca (nie powiem realne konflikty, ale realne lokacje - Czarnoruś i Takistan to dość dziwne miejsca,. Nie lepiej by było zrobić Gruzję i Afganistan lub Pakistan?);
Twórcy wiele razy mówili, że nie chcą się mieszać w realne konflikty żeby nie robić afer etc.
Fikcyjne kraje pozwalają popuścić wodze fantazji.



Lubię marzycielskie tematy, nie wywalajcie :P
Vader1995mw
Posty: 34
Rejestracja: 19 stycznia 2011, 15:18
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Gra idealna - czyli dyskusja o czymś co nigdy nie powstanie

Post autor: Vader1995mw »

To są bronie dla ludzi do strzelanek. W Armiach (a więc i Armie 2) stosuje się takie bronie jakie są w realu. Może jeszcze powiesz, że każdy powinien przyjąć głupi model z MW/2, gdzie nie ma podziału broni na stronę i co moim zdaniem zabija klimat.
Tutaj mi podpadłeś. ;) Nie chodzi mi o to, żeby armia Stanów Zjednoczonych biegała z Famami, tylko o to aby ta broń była dostępna dla sił specjalnych. Nie wiem co miało oznaczać to "stosuje się takie bronie jakie są w realu" - przepraszam ,ale powyżej wymienione bronie są jak najbardziej realne, zapewniam Cię. :) Steyr AUG jest używany w armii Austrii, Luksemburga, Nowej Zelandii, Irlandii, Nigerii, Maroka, Ekwadoru, Kamerunu, Boliwii, Tunezji, Omanu, Malezji, Arabii Saudyjskiej. Famas we Francji, Dżibuti, Gabonu, Senegalu. Tar-21 w Izraelu. Mam wymieniać dalej? Nie powiedziałem, że w tej grze ma być tylko i wyłącznie armia USA. Jeśli dalej twierdzisz, że siły specjalne nie używają zagranicznych broni to zobacz sobie na wyposażenie G.R.O.M.-u: http://pl.wikipedia.org/wiki/Jednostka_Wojskowa_GROM
Tak samo nic nie mówiłem o braku podziału broni na strony.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Gra idealna - czyli dyskusja o czymś co nigdy nie powstanie

Post autor: SaS TrooP »

Masz rację, ale komandosi latający ze wszystkim co popadnie są generalnie nierealistyczni. Np. US SF produkuje licencyjnie F2000 jako SC-20K, ale komandosów z nim nie widzę, dominuje M4. W GROMie dominuje HK416/M4/G36. W wojskach gruzińskich to jest M4, ilości Tavora są śladowe.
Jeśli by doszła np. irlandzka armia - dlaczego nie! Dodawanie jednak samych pustych broni jest... słabe. BTW, chciałbym widzieć Armę 3 (?) bez amerykanów. To by było dopiero zajebiste!
Vader1995mw
Posty: 34
Rejestracja: 19 stycznia 2011, 15:18
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Gra idealna - czyli dyskusja o czymś co nigdy nie powstanie

Post autor: Vader1995mw »

Tak... Bez Amerykanów i z polakami. Kurde w OA zrobili Czechów, którzy się g. angażują w Afganistan, a pominęli Polskę, której siły pokojowe były wszędzie: w Czadzie, Iraku, Afganistanie. Wkurzające.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Gra idealna - czyli dyskusja o czymś co nigdy nie powstanie

Post autor: SaS TrooP »

Czeska gra to i czeska armia. Sami jesteśmy sobie winni.
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Gra idealna - czyli dyskusja o czymś co nigdy nie powstanie

Post autor: Artek3333 »

Nie zapominajcie, że stany zjednoczone są nr 1 na świcie, jeśli chodzi o konflikty świata. Tam gdzie jest jakiś konflikt zbrojny i zagrożone interesy USA, tam wysyłają wojska lub spec grupy. Oficjalnie i nieoficjalnie, gdzie nigdy nie zostanie ujawnione. Nie żebym był zwolennikiem Amerykanów, ale taka jest rzeczywistość. Jak mówicie o realiach. To Amerykanie muszą być. Chyba, że chodzi wam o Grę w której jest wojna, między plemionami, co nie znaczy, że USA w takich operacjach, też nie uczestniczy. :violent
Awatar użytkownika
Jasina
Posty: 220
Rejestracja: 29 lipca 2010, 07:36
ID Steam:
ID gracza: 59578

Re: Gra idealna - czyli dyskusja o czymś co nigdy nie powstanie

Post autor: Jasina »

Polacy jako oficjalna frakcja w następnej Armie (Niech BIS przyłoży się do nich bardziej niż do Czechów) :violent :violent
nick w grze: Jasina
Vader1995mw
Posty: 34
Rejestracja: 19 stycznia 2011, 15:18
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Gra idealna - czyli dyskusja o czymś co nigdy nie powsta

Post autor: Vader1995mw »

Zapomniałem: adnotacja do rozgrywki: przydały się noże i ogólna możliwość walki wręcz.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Gra idealna - czyli dyskusja o czymś co nigdy nie powsta

Post autor: SaS TrooP »

Żeby Predatory latały jak w Bad Company? W BC2 to fajne jest, ale w Armie? ehh...
Awatar użytkownika
Jasina
Posty: 220
Rejestracja: 29 lipca 2010, 07:36
ID Steam:
ID gracza: 59578

Re: Gra idealna - czyli dyskusja o czymś co nigdy nie powsta

Post autor: Jasina »

SaS TrooP pisze:Żeby Predatory latały jak w Bad Company? W BC2 to fajne jest, ale w Armie? ehh...
@SaS TrooP W Bad Company 2 nie jest fajnie bo biegasz z nożem jak predator tylko że biegasz z np.granatnikiem i radośnie przechodzisz przez eksściany
nick w grze: Jasina
ODPOWIEDZ

Wróć do „Arma2 - wydanie 2009 rok.”