Wybór celu w heli na ACE beta

"Zrób to sam" czyli dłubiemy w Arma2 (Arma2, Arma2OA)

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
GeorgeB
Posty: 42
Rejestracja: 07 września 2008, 08:40
ID Steam:
ID gracza: 0

Wybór celu w heli na ACE beta

Post autor: GeorgeB »

Nie potrafię sterować w helikopterze wyborem celu i blokowaniem go dla strzelca AI dla poprawnego oddania w jego kierunku strzału odpowiednim pociskiem,
czy też rakietą.
Wybór broni i wszystko jest OK, ale celu zablokować nie porafię.
To samo dzieje się w przypadku celownika HUD i dodatków Mando misile.
Będę bardzo zobowiązany za uzyskanie informacji o klawiszologji i sposobie sterowania. W mando np. widzę, że do wyboru celu służy Tab
a u mnie niestety nie blokuje celu. Co można zrobić w tym temacie ? :roll: :o
Awatar użytkownika
HTM
Posty: 62
Rejestracja: 27 listopada 2009, 10:29
ID Steam:
ID gracza: 1408
Lokalizacja: Warszawa Praga South
Kontakt:

Re: Wybór celu w heli na ACE beta

Post autor: HTM »

wydaje mi się że tego w ogóle gra nie obsługuje
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Marine91
Posty: 186
Rejestracja: 21 października 2009, 13:37
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: Wybór celu w heli na ACE beta

Post autor: Marine91 »

Nie bardzo rozumiem... Nie pojawia Ci się w ogóle kwadracik podczas namierzania z modem mando missile czy tylko nie dziala przycisk blokowania? Ja mam ACE i mando i u mnie dziala wszystko dobrze. Podlatuje i na HUD pojawia się kwadracik który blokuje tabem (może za krótko trzymasz wciśniety tab?). Domyślam się, że lewym przyciskiem ctrl ustawiasz na odpowiedni tryb?
Obrazek
Awatar użytkownika
GeorgeB
Posty: 42
Rejestracja: 07 września 2008, 08:40
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wybór celu w heli na ACE beta

Post autor: GeorgeB »

Marine91 pisze:Nie bardzo rozumiem... Nie pojawia Ci się w ogóle kwadracik podczas namierzania z modem mando missile czy tylko nie dziala przycisk blokowania? Ja mam ACE i mando i u mnie dziala wszystko dobrze. Podlatuje i na HUD pojawia się kwadracik który blokuje tabem (może za krótko trzymasz wciśniety tab?). Domyślam się, że lewym przyciskiem ctrl ustawiasz na odpowiedni tryb?
No właśnie że nie pojawia mi się cel na HUD, dopiero jak blokuję tabem to wtedy pojawia się kwadracik ale i tak nie wkonuję prawidłowo celnego strzału, Helfayery lecą gdzieś w przestrzeń. Natomiast w innych heli nawet nie można oddać strzału bo informuje mnie, że "not luc" nie wiem co ztym zrobić. Muszę szukać co jest przyczyną, tobie dziękuję przynajmiej za info, że to gdzieś działa prawidłowo. :dworship :roll:
Awatar użytkownika
HTM
Posty: 62
Rejestracja: 27 listopada 2009, 10:29
ID Steam:
ID gracza: 1408
Lokalizacja: Warszawa Praga South
Kontakt:

Re: Wybór celu w heli na ACE beta

Post autor: HTM »

Ja mam podobnie
nawet jak jestem strzelcem w heli to na zablokowany cel nie leci hellfire...

też tak macie?
może to bug moda?
Obrazek Obrazek
Tyran
Posty: 235
Rejestracja: 16 sierpnia 2009, 16:30
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wybór celu w heli na ACE beta

Post autor: Tyran »

A u mnie hellfire leci pionowo w górę.
Awatar użytkownika
Marine91
Posty: 186
Rejestracja: 21 października 2009, 13:37
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: Wybór celu w heli na ACE beta

Post autor: Marine91 »

U mnie wszystko działa tak, jak powinno. Cel blokuje się prawidłowo i rakieta leci w odpowiednim kierunku. Pytałem brata i u niego też wszystko działa.
Obrazek
Awatar użytkownika
GeorgeB
Posty: 42
Rejestracja: 07 września 2008, 08:40
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wybór celu w heli na ACE beta

Post autor: GeorgeB »

Tyran pisze:A u mnie hellfire leci pionowo w górę.
Tak się dzieje przy wyborze Loal, lub Lobl w zależności od ukształtowania terenu i odległości, a to w celu pominięcia przeszkód terenowych.
W "ACE" poziom trudności jeszcze podniesiono i trafienia definitywnie kończące się trafieniem jednym pociskiem są po prostu nieczęste.
Działanie jak po wielu próbach i radach waszych i w tej dyskusji zależne są w największym stopniu, jak stwierdziłem, od "poprawnej instalacji modu HUD jak i Mando misail w 2 modach" i to jest najważniejsze. Doszedłem do tego mozolnie uwzględniając wasze uwagi i spostrzeżenia, teraz wiem, że są to "ustrojstwa" dla twardych i cierpliwych uczestników ARMA 2 i to szczególnie w ACE. To po prostu realnie zbliżone działanie do rzeczywistości, a poziom zmusza do stosownia taktyki i walki symulując prawdziwe zachowania na polu walki. Tego przecież oczekujemy od ACE. nie jest to bowiem mod dla "strzelankowców"
Menu w Longbow Apache znajduje się po uruchomieniu silnika potem "lewym altem" radaru i hełmu, na wyświetlaczu "komputera pokładowego" po prawej stronie w oknie pilota, jest dobre i zrozumiale i w języku polskim. Trzeba po prostu "posiedzieć spisać i zastosować te wyjaśnienia" i zastosować. Powodzenia.
Jeszcze raz dzięki wszystkim za udział w radach i dzielę się w podzięce z wami zdobytą na tym polu wiedzą. :dworship :hapy
Murphy
Posty: 6
Rejestracja: 25 lutego 2010, 14:19
ID Steam:
Numer GG: 1852375
ID gracza: 0

Re: Wybór celu w heli na ACE beta

Post autor: Murphy »

Mam, to samo, już na treningu śmigłowcowym, kiedy zapoznawałem się z grą nie mogłem cholera zrozumieć co tu zrobić, żeby rakieta, choć uderzyła w pobliżu celu a nie pofrunęła sobie hen daleko. A strzelałem do drewnianych makiet stojących w otwartym terenie, i nie osłoniętych żadną naturalną przeszkodą w postaci pagórka czy lasu.
Czy w związku z tym, ktoś mógłby w punktach podać poprawną procedurę namierzania i odpalania pocisków?

Od siebie dodam że próbowałem zarówno na ogniu ręcznym, kiedy strzelałem sam, jak i na ogniu automatycznym kiedy rozkaz odpalenia wydawałem, strzelcowi.

Przy okazji też u mnie wyglądało to tak.

Pojawiał się kwadrat z celem, po chwili w kwadracie pojawiał się romb. Wtedy strzelałem i nic.
Próbowałem też w momencie kiedy cel był oznaczony i kwadratem i rombem i dodatkowo okręgiem.
I też kicha, w obu przypadkach.

Korzystam z mod'a ACE 2

Będę wdzięczny i pewnie nie tylko jak za pomoc.
Pozdrawiam.
Lead, follow, or get the hell out of the way.....
Awatar użytkownika
Rafalsky
Posty: 23
Rejestracja: 06 stycznia 2010, 18:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Londyn UK

Re: Wybór celu w heli na ACE beta

Post autor: Rafalsky »

Hellfire w ACE2 ciagle nie dopracowany.

player -> pozycja gunner
wlacznie radaru [TAB] i zmiana celu, wylaczanie RMouseB
own designator ON -> pojawia sie napis DES

wazne czym strzelasz: AGM114K (naprowadzany laserem) i AGM114L (laser i radar)

AH64
* Hellfire AGM114K (cel musi bys oswietlony laserem - przez designator)
own designator ON (AH64 sam oswietla cel)
LOBL (ciagle celowac, podobnie jak TOW), mozna strzelac w cele nie mechaniczne
own designator OFF (ktos inny oswietla np. FAC operator)
LOAL-LO (pocisk poleci w gore na 200m, i zacznie szukac zewnetrznie oswietlonego celu)
LOAL-DIR (pocisk poleci prawie prosto)
LOAL-HI (strzelamy za przeszkody (duza odleglosc), pocisk leci bardzo do gory i i zacznie szukac zewnetrznie oswietlonego celu)

* Hellfire AGM114L
own designator ON (AH64 sam oswietla cel), radar wylaczony (nie ma kwadrata)
LOBL (ciagle celowac, podobnie jak TOW)

own designator OFF (radar wylaczony (nie ma kwadrata) a ktos inny oswietla laserem np. FAC operator
LOAL-LO (pocisk poleci w gore na 200m, i zacznie szukac zewnetrznie oswietlonego celu)
LOAL-DIR (pocisk poleci prawie prosto)
LOAL-HI (strzelamy za przeszkody (duza odleglosc), pocisk leci bardzo do gory i zacznie szukac zewnetrznie oswietlonego celu)

own designator OFF (radar wlaczony -> jest kwadrat, tylko cele mechaniczne, bo teraz naprowadza radar)
LOAL-LO (pocisk poleci lekko gore i potem do celu)
LOAL-DIR (pocisk poleci prawie prosto)
LOAL-HI (strzelamy za przeszkody (duza odleglosc), pocisk leci bardzo do gory i dopiero do celu)

Cobra posiada tylko AGM114K.
! NO AMMO CRATES, NO RESPAWN, NO 3D VIEW, NO CHAT !
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Wybór celu w heli na ACE beta

Post autor: PROCIK »

Rafalsky to co napisałeś to tak działa w modzie ACE2 czy będzie tak działać?
Ja jestem za, aby tak było :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Addony - tworzenie oraz modyfikacja gry”