
CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming
CFOG, a co to takiego?
Jesteśmy grupą ludzi grających w OFP/ARMA2 i odwzorowujących zachowanie żołnierzy na prawdziwym polu bitwy. Bezstratne wykonanie zadania jest dla nas priorytetem.
Nie ma tutaj miejsca dla Rambo, w trakcie misji obowiązuje hierarchia dowodzenia - podkomendni wykonują rozkazy.
Nie liczą się Twoje umiejętności - liczy się to, czy potrafisz wczuć się w klimat i czy potrafisz podporządkować się poleceniom dowódcy.
Motto: "Jeżeli uważasz, że potrafisz lepiej od dowódcy to... zapraszamy na slot dowódcy" - ErTo
Co oferujemy?
Nasza ekipa podchodzi poważnie do stawianych zadań. Nie ma samowolki, każdy pełni jakąś funkcję, która może się okazać kluczowa dla wykonywanej misji.
Gwarantujemy niezapomniane wrażenia na rozgrywanych przez nas coop'ach.
Ale pojedyncze misje to nie wszystko. Często w piątkowe wieczory rozgrywany jest RealTac, RealOp, bądź misje w ramach kampanii multiplayer.
RealTac jest to rozgrywanie konkretnego, wcześniej przygotowanego scenariusza misji. Dobierane są dwie strony konfliktu, które otrzymują informacje o swoim zadaniu czasem nawet na parę tygodni przed rozgrywką.
Przez ten czas planują oraz trenują na potrzeby tego konkretnego zadania. W grze udział biorą ludzie vs ludzie, nie ma AI'ków.
RealOp jest bardziej uniwersalny i prostszy od RealTaca. Mapa zawiera kilka lub kilkanaście potencjalnych celów do ataku dla każdej ze stron. Konkretne zadanie dowódca poznaje dopiero przed samą rozgrywką.
Nad przebiegiem operacji czuwa "mistrz gry", który jest jednocześnie HQ dla obu stron i wydaje niezależne rozkazy. Na polu bitwy mogą wystąpić np. patrole AI'ków, ale moderator stara się doprowadzić do kontaktu między obu stronami.
Dynamiczna Kampania Online jest naszym największym przedsięwzięciem. Z góry wyznaczane są daty rozgrywania misji (co parę tygodni), a każda następna uzależniona jest od tego, co się wydarzyło podczas poprzedniej. Przed każdą operacją przygotowywany jest Warning Order(rozkaz przygotowawczy) przez organizatora, który podczas misji odpowiada za zdarzenia fabularne. Każdy uczestnik tworzy własną postać, która bierze udział w kampanii. Jeśli zginie, pauzuje aż do uzupełnień (na które czeka się zwykle przez kilka misji). Co nie oznacza, że zupełnie wykluczona jest z gry - może np. pomagać organizatorowi działając jako łącznik, cywil, postać niezależna itd.
Dotychczas rozegraliśmy dwie kampanie: Uhao Conflict oraz Dreide Crisis.
Ich przebieg został opisany w niecoDzienniku prowadzonym przez organizatora. Zawiera artykuły uzupełniające zaplecze fabularne, zdjęcia/nagrania z akcji, regulamin oraz spis żołnierzy z ich aktualnym statusem. Są już prowadzone prace przygotowawcze nad trzecią kampanią - tym razem na platformie ArmA2.
Tutaj znajdują się informacje o wszystkich dotąd przeprowadzonych operacjach, ich założenia, podsumowania itd.
Co zrobić, by zagrać?
Przede wszystkim musisz się zastanowić, czy taka forma zabawy na pewno Ci odpowiada. Czy jesteś w stanie leżeć w jednym miejscu przez 30 minut tylko po to, by osłaniać grupę szturmującą i nie oddać przez całą misję ani jednego strzału?
Bywa tak, że przez kilka godzin ani razu nie naciśniesz na spust...
Powinieneś zaznajomić się z poniższymi tematami z naszego forum:
CFOG - PIERWSZE KROKI BY ZAGRAĆ
CFOG KNOW-HOW, czyli standardy zachowania na polu walki.
CFOG - POWITALNIA
CFOG - Spotkania coopowe w ARMA II
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!
http://www.cfog.pl