Edycja Evolution Blue.-pytania poczatkujacego.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
k4cz0rpl
Posty: 5
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 17:02
ID Steam:
ID gracza: 0

Edycja Evolution Blue.-pytania poczatkujacego.

Post autor: k4cz0rpl »

Witam panow :D
Otoz wzialem sie za edycje Evolution Blue tak aby dodac troche sprzetu z Addonow.
Udalo mi sie dodac Apache i go oskryptowac,natomiast jesli dodaje wieksza ilosc pojazdo to pokazuje sie blad:
Obrazek

Kolejny problem pokazuje sie tuz przed uruchamieniem misji:
Obrazek

Prosilbym o pomoc w ustawieniu misji i chcialbym sie zapytac czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia skryptu poprzez program lub ewentualnie jakas konsola dostepna w armie?
Czy ktos z was wie jak przypisac w Evolution Blue stronie czerwonej dodatkowe pojazdy (mam namysli 1 smiglowiec i 1 samolot) aby lataly nad miastami?
Z plikow co edytowalem to mission sqm-w edytorze
vecinit.sqf ,trkbmb,makesub,makesu,makeka, -armatool
Jesli bedzie potrzeba to moge wrzucic cala misje i ktos zaznajomiony z tym moglby sprawdzic.
Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Edycja Evolution Blue.-pytania poczatkujacego.

Post autor: Trance »

Hmm... problem może byc w wielu miejscach. Wiesz co przechowuje zmienna _Vehicle? Moze trzeba opuścic nawiasy przy DC3?
Edytowanie tak wielkiej i skomplikowanej misji jak Evolution to zadanie trudne, więc jezeli jestes poczatkujacy w tym temacie, to stawiasz sobie baaaardzo wysoko poprzeczke jak na początek.

Zeby Ci pomoc musiałbym zobaczyc wieksza czesc kodu, najlepiej wklej fragment kodu z pliku VecInit.sqf, który wyrzuca błąd.
Obrazek
k4cz0rpl
Posty: 5
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 17:02
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Edycja Evolution Blue.-pytania poczatkujacego.

Post autor: k4cz0rpl »

Ponizej umieszczam caly plik vecinit.
Dodam tylko iz dostawilem pare pojazdow.Jak pisalem poprzednio Apach AH64 dzialal bez problemu.Dopiero jak dostawilem wieksza ilosc pojazdow to zaczelo wywyalac blad.
http://www.zshare.net/download/613329470e4bc78c/ -tutaj plik vecinit.
Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: Edycja Evolution Blue.-pytania poczatkujacego.

Post autor: aszek »

Te klasy pojazdów które sam dodałeś są niezarejestrowane, zwróć uwagę na typowania argumentów:

_vec = _this select 1; (pojazd)
_Vehicle = typeOf _vec; (klasa pojazdu)

Dlatego przy case:

switch (_Vehicle) do
{
case "DC3": {}
}

_Vehicle nie jest stringiem, nie jest klasą. Arma w tym miejscu:

_Vehicle = typeOf _vec

Nie potrafi określić (znaleść) co jest za klasa pojazdu, więc jest tam ObjNull lub nill, a case wymaga argumentu "scalar".

Musisz sobie najpierw pododawać referencje klas do konfigów.
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
k4cz0rpl
Posty: 5
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 17:02
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Edycja Evolution Blue.-pytania poczatkujacego.

Post autor: k4cz0rpl »

Na poczatku chcialem napisac ze serdecznie dziekuje za zainteresowanie moim problemem.Jednakze jako poczatkujacy mam pytanie gdzie mam znazlec te klasy moich dodanych pojazdow.
Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: Edycja Evolution Blue.-pytania poczatkujacego.

Post autor: aszek »

Każda misja jest oparta na jakimś zestawie addonów, w pliku misji mission.sqm są one rejestrowane do użyku przez Armę. Evolution Blue standardowo potrzebuje tego:

addOns[]=
{
"CAAir",
"sara",
"cacharacters",
"CATracked",
"cawheeled",
"camisc",
"cabuildings",
"CAAir3_Su34",
"CAWater",
"cadata",
"CAA10"
};

Jeśli dokładasz jednostki z poza tych addonów, to musisz sobie tu ręcznie odpowiedni addony dopisać, ew. wstawić na chwile daną jednostkę to edytor automatycznie dopiszę referencję do danego addonu. Jak wczytasz misję uzupełnioną o addony (jednostki) które potrzebujesz dołożyć, to skrypt nie powinien mieć obiekcji. Podkreślam nie "powinien", bo czasem się zdarza że addony definiują taką samą nazwe klasy a to niestety wymaga albo wywalenia jednego z nich, albo grzebania w konfigu danego addona aby zmienić nazwę klasy na inne.

Jeśli dobrze widzę to pododawałeś sobie pojazdy klas "RHS_" i "_racs_", to chyba rhs weapon pack, więc go dodaj do mission.sqm w addOns{}.
k4cz0rpl
Posty: 5
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 17:02
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Edycja Evolution Blue.-pytania poczatkujacego.

Post autor: k4cz0rpl »

Aszek a co mam zrobic jesli objekt wystepuje w addons i addonauto?
Ponizej przedstawim co i jak:
Ponizej plusem zaznacze co dodalem z addonow.

version=11;
class Mission
{
addOns[]=
{
"CAAir",
"sara",
"cacharacters",
"CATracked",
"cawheeled",
"camisc",
"cabuildings",
"CAAir3_Su34",
"CAWater",
"cadata",
"CAA10",
"HWM_racs_Air",+
"HWM_us_Air",+
"PRACS_CH47",+
"pracs_f16",+
"amp_deswps",
"CH_M1Abrams",+
"SEN_AH1Zs",+
"VXTracked",+
"britsf_weapons",+
"aus_su30",+
"RHS_Hind",+
"BWMOD_EF_V090",+
"ericm_KA52"+
};
addOnsAuto[]=
{
"CATracked",
"cacharacters",
"camisc",
"CAAir",
"CAWheeled",
"CABuildings",
"CAAir3_Su34",
"CAWater",
"cadata",
"CAA10",
"HWM_us_Air",+
"PRACS_CH47",+
"hwm_racs_air",+
"pracs_f16",+
"amp_deswps",+-ten addon usunalem
"CH_M1Abrams",+
"sen_ah1zs",+
"VXTracked",+
"aus_su30",+
"BWMOD_EF_V090",+
"RHS_Hind",+
"ericm_KA52",+
"sara"
};
Chcem tez powiedziec ze np.RHS HIND zawiera smiglowiec.Paczka zawiera ich pare i sa w tej samej klasie wiec pare postawilem na mapie (4 rozne modele).Czy to ma jakis wplyw na scripta?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”