Pojawiło się wiele komend do nowej gry: http://community.bistudio.com/wiki/Cate ... mands_List
Zapewne większość przez nas nie będzie uzyta (przynajmniej przeze mnie), ale pojawiło się wiele przydatnych pozycji.
Zapraszam do dzielenia się spostrzeżeniami odnośnie nowych komend.
Oto moje wybrane:
allGroups - zwraca tablicę wszystkich grup
playableUnits - zwraca tablicę wszystkich grywalnych jednostek
Powyższe bardzo przydatne zwłaszczach w misjach MP (druga w sumie jest tylko dla MP), gdzie nie jest do końca znana ilość grup oraz lista graczy. Trzeba pamiętać, że zdarza się, że sloty przed grą są wyłączane (a później ktoś może dołączyć na wyłączonym slocie) i wówczas ciężko dostać listę graczy, a próby odwołania do jednostki, którego slot został wyłączony poskutkuje zazwyzcaj błedem.
Trance niedawno miał z tym problem (chyba do wyświetlania markerów jednostek) - teraz taką listę mamy za pomocą jednej komendy (zostaje tylko przefiltrować stronę)
diag_fps - zwraca średnią listę klatek na sekundę z ostatnich 16 klatek - można zrobić fajny licznik fps - albo np dynamicznie zmieniać ustawienia mające wpływ na wydajność (setDistanceView, setTerrainGrid etc), by się płynnie grało
setWind - ustawia kierunek i siłę wiatru
showHud - ukrywa pokazuje hud - przydatne dla hardkorowców
nowe komendy
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
- Matte
- Posty: 805
- Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
- ID Steam:
- Numer GG: 3470353
- ID gracza: 2166020
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: nowe komendy
setUnconscious - Sprawia, że jednostka traci/odzyskuje przytomność
lookAtPos - Wymusza spojrzenie gracza na jakiś obiekt.
drawLink - Rysuje kreskę na mapie między dwoma punktami.
copyFromClipboard/copyToClipboard - Manipulujemy schowkiem systemowym ^^
cursorTarget - Uchwyt obiektu który mamy wskazany kursorem.

lookAtPos - Wymusza spojrzenie gracza na jakiś obiekt.
drawLink - Rysuje kreskę na mapie między dwoma punktami.
copyFromClipboard/copyToClipboard - Manipulujemy schowkiem systemowym ^^
cursorTarget - Uchwyt obiektu który mamy wskazany kursorem.
Jestem BIS fanboyem!

FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net


FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
- Rafael3D
- Posty: 440
- Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
- ID Steam:
- Numer GG: 11844
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: UK
Re: nowe komendy
przykład wykorzystania "attachTo", swoją drogą mega funiasty:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DY0xoX8cQ_s[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DY0xoX8cQ_s[/youtube]
Re: nowe komendy
Została ponadto dodana ciekawa właściwość - bardzo użyteczna w szukaniu błędów - otóż zmienne, lub wyrażenia, które nie zwracają poprawnej wartości, a które są podstawiane pod jakąś zmienną, powodują błąd.
Rozważmy kod:
kod ten wyrzuci błąd (o ile nie_istniejaca_jednostka nie istnieje).
Brak tej właściwości pododował, imo dosyć często, trudność w szukaniu pomyłki - teraz, grom bugów zostanie wyłapana zawczasu.
Rozważmy kod:
Kod: Zaznacz cały
_myUnit = nie_istniejaca_jednostka;
_myUnit setPos [2000, 2500];
Brak tej właściwości pododował, imo dosyć często, trudność w szukaniu pomyłki - teraz, grom bugów zostanie wyłapana zawczasu.