jak modyfikować zachowanie obiektów?
Moderator: Inkwizytor
jak modyfikować zachowanie obiektów?
Niedawno zaczołem zabawe z Arma i VBS2. Zastanawiam się nad możliwościami ingerencji w AI. Chciałbym stworzyć sytuację, w której wchodząc w grupę ludzi (cywili, independents czy nawet swoich żołnierzy) i jak zaczynam strzelać w powietrze to jeden ucieka, inny sie kładzie, jeszcze inny gdzieś się chowa itp. Próbowałem zacząc od ustawienia trigerra ale nie wiem jaki warunek ustawić na strzelanie gdyż funkcja doFire nie zwraca zadnych wartosci. Dalej w jaki sposób za pomocą skrytpów czy innych możliwości stworzyć takie zachowania ludzi?
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: jak modyfikować zachowanie obiektów?
Popróbuj z:
W pliku wystrzelono.sqs określ co mają robić cywile, np. uciekać etc.
Kod: Zaznacz cały
_EHkilledIdx = player addEventHandler ["fired", {_this exec "wystrzelono.sqs"}]
Re: jak modyfikować zachowanie obiektów?
działa
dzięki wielkie. W jaki sposób mogę jeszcze definiować odpowiednie zachowanie ludzi. Ustawienie setBehaviour na Careless czy inne nie zawsze działa tak jakbym tego oczekiwał, czy są jakieś komendy, które powodowałyby uciekanie czy szukanie jakiegos najblizszego schronienia? i czy jest możliwość definiowania takich nietypowych zachowań jak np. podniesienie lewej ręki i skakanie na prawej nodze??

- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: jak modyfikować zachowanie obiektów?
Piszę z pamięci, ale powstawiaj game logiki i używaj np. DoMove dla każdego cywila. ALbo aktywację tego triggera połacz z bieganiem cywila w kółko przy pomocy WP.