jak modyfikować zachowanie obiektów?

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
warabiej
Posty: 4
Rejestracja: 02 czerwca 2009, 12:18
ID Steam:
ID gracza: 0

jak modyfikować zachowanie obiektów?

Post autor: warabiej »

Niedawno zaczołem zabawe z Arma i VBS2. Zastanawiam się nad możliwościami ingerencji w AI. Chciałbym stworzyć sytuację, w której wchodząc w grupę ludzi (cywili, independents czy nawet swoich żołnierzy) i jak zaczynam strzelać w powietrze to jeden ucieka, inny sie kładzie, jeszcze inny gdzieś się chowa itp. Próbowałem zacząc od ustawienia trigerra ale nie wiem jaki warunek ustawić na strzelanie gdyż funkcja doFire nie zwraca zadnych wartosci. Dalej w jaki sposób za pomocą skrytpów czy innych możliwości stworzyć takie zachowania ludzi?
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: jak modyfikować zachowanie obiektów?

Post autor: SaS TrooP »

Popróbuj z:

Kod: Zaznacz cały

_EHkilledIdx = player addEventHandler ["fired", {_this exec "wystrzelono.sqs"}]
W pliku wystrzelono.sqs określ co mają robić cywile, np. uciekać etc.
warabiej
Posty: 4
Rejestracja: 02 czerwca 2009, 12:18
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: jak modyfikować zachowanie obiektów?

Post autor: warabiej »

działa :D dzięki wielkie. W jaki sposób mogę jeszcze definiować odpowiednie zachowanie ludzi. Ustawienie setBehaviour na Careless czy inne nie zawsze działa tak jakbym tego oczekiwał, czy są jakieś komendy, które powodowałyby uciekanie czy szukanie jakiegos najblizszego schronienia? i czy jest możliwość definiowania takich nietypowych zachowań jak np. podniesienie lewej ręki i skakanie na prawej nodze??
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: jak modyfikować zachowanie obiektów?

Post autor: SaS TrooP »

Piszę z pamięci, ale powstawiaj game logiki i używaj np. DoMove dla każdego cywila. ALbo aktywację tego triggera połacz z bieganiem cywila w kółko przy pomocy WP.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”