Wywiad z BIS - Wasze pytania
Moderatorzy: eJay, OFman, Inkwizytor
-
- Posty: 471
- Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
- ID Steam:
- Numer GG: 2993491
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Wywiad z BIS - Wasze pytania
Nasz serwis ma możliwość przeprowadzenia wywiadu z Bohemia Interactive. Możemy zadać pytania zarówno Markowi Spanelowi jak i Ivanowi Buchcie (główny designer) czy Janowi Prazakowi (PR). Chcielibyśmy poznać wasze propozycje pytań. Wywiad zostanie przeprowadzony tak szybko jak szybko przygotujemy ich konkretną liczbę.
Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania
1. czy artylerię (działa i moździerze) będzie można przewozić (nie przez skrypty)?
2. czy używanie javelina będzie zmienione (w stosunku do buildu z lutego)?
3. czy AI będą potrafiły same z siebie pokonywać płotki?
4. jaki jest limit wysokości płotu (czy zależny od addonu przeszkody), który da się pokonać?
5. czy lotniskowiec jest sterowalny?
[edit1]
6. Czy nadal będzie można zabić żołnierza strzelając w stopy, a czołg z KMu?
7. Czy niska jakość głównej tekstury terenu jest spowodowana niską jej rozdzielczością, czy takie było źródło?
8. Jakie zmiany interfejsu są planowane; czego dokładnie (czcionek, ikon żołnierzy?) dotyczy kontrola "IGUI size"?
[edit2]
9. Czy nowe frakcje (NAPA, CDF, Ruch Czerwonej Gwiazdy) będą mieć własne strony (side), bo na skrinie ze zbrojowni są tylko dotychczasowe ( http://www.bistudio.com/images/stories/ ... _blog1.jpg )?
[edit3]
10. Co będzie (jaki teren - pusty (roślinność, skały), płaski czy automatycznie generowany?) poza standardowym kwadratem wyspy (jeśli woda jest tylko od południa)?
11. Czy te wzgórza w oddali będą osiągalne? Czy będą widoczne również na południu, gdzie jest morze?
12. Czy planujecie dodać (za darmo) inne addony po premierze, np w paczach (jeśli będą takowe), np inne rosyjskie samoloty, bronie?
[edit4]
13. Czy odbicia w wodzie i okularach przeciwsłonecznych pilotów odbijają statyczną mapę środowiska (environment map), czy na bieżąco uwzględniają obiekty jak śmigłowce, okręty itp, które powinny się w nich odbijać?
[edit5]
14. Co konkretnie daje w grze ogień zaporowy w stosunku do AI i do gracza (zmniejsza ich celność?)?
15. Czy wspomniane poddawanie się AI jest wbudowaną właściwością microAI, czy jest tylko oskryptowane w kampanii?
[edit6]
16. Czy mozolne poruszanie się z Army1, które pogrzebało scenę CTF/C&H, zostało poprawione?
[edit7]
17. Czy będą dostępne również addony roślinności letniej i zimowej, skoro linda potrafi wygenerować je automatycznie? poza tym jesienna aura jest ładna, ale prawdopodobnie może szybko się przejeść. Czy powrócą dźwięki łamanych drzew?
[edit8]
18. Jak będzie wyglądało sterowanie UAV?
[edit9]
19. Czy HDR lepiej przybliża ludzki wzrok - tzn nie ma juz całkowitego zaciemnienia obrazu przez jeden jasny punkt (ognisko, odbite światło w szybie)?
20 Czy ArmA2 to ostania militarna gra BISu?
2. czy używanie javelina będzie zmienione (w stosunku do buildu z lutego)?
3. czy AI będą potrafiły same z siebie pokonywać płotki?
4. jaki jest limit wysokości płotu (czy zależny od addonu przeszkody), który da się pokonać?
5. czy lotniskowiec jest sterowalny?
[edit1]
6. Czy nadal będzie można zabić żołnierza strzelając w stopy, a czołg z KMu?
7. Czy niska jakość głównej tekstury terenu jest spowodowana niską jej rozdzielczością, czy takie było źródło?
8. Jakie zmiany interfejsu są planowane; czego dokładnie (czcionek, ikon żołnierzy?) dotyczy kontrola "IGUI size"?
[edit2]
9. Czy nowe frakcje (NAPA, CDF, Ruch Czerwonej Gwiazdy) będą mieć własne strony (side), bo na skrinie ze zbrojowni są tylko dotychczasowe ( http://www.bistudio.com/images/stories/ ... _blog1.jpg )?
[edit3]
10. Co będzie (jaki teren - pusty (roślinność, skały), płaski czy automatycznie generowany?) poza standardowym kwadratem wyspy (jeśli woda jest tylko od południa)?
11. Czy te wzgórza w oddali będą osiągalne? Czy będą widoczne również na południu, gdzie jest morze?
12. Czy planujecie dodać (za darmo) inne addony po premierze, np w paczach (jeśli będą takowe), np inne rosyjskie samoloty, bronie?
[edit4]
13. Czy odbicia w wodzie i okularach przeciwsłonecznych pilotów odbijają statyczną mapę środowiska (environment map), czy na bieżąco uwzględniają obiekty jak śmigłowce, okręty itp, które powinny się w nich odbijać?
[edit5]
14. Co konkretnie daje w grze ogień zaporowy w stosunku do AI i do gracza (zmniejsza ich celność?)?
15. Czy wspomniane poddawanie się AI jest wbudowaną właściwością microAI, czy jest tylko oskryptowane w kampanii?
[edit6]
16. Czy mozolne poruszanie się z Army1, które pogrzebało scenę CTF/C&H, zostało poprawione?
[edit7]
17. Czy będą dostępne również addony roślinności letniej i zimowej, skoro linda potrafi wygenerować je automatycznie? poza tym jesienna aura jest ładna, ale prawdopodobnie może szybko się przejeść. Czy powrócą dźwięki łamanych drzew?
[edit8]
18. Jak będzie wyglądało sterowanie UAV?
[edit9]
19. Czy HDR lepiej przybliża ludzki wzrok - tzn nie ma juz całkowitego zaciemnienia obrazu przez jeden jasny punkt (ognisko, odbite światło w szybie)?
20 Czy ArmA2 to ostania militarna gra BISu?
Ostatnio zmieniony 26 kwietnia 2009, 18:48 przez kondor, łącznie zmieniany 7 razy.
Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania
(Chyba) Do Marka Spanela:
1. Jakie zmiany dotknęły silnik Real Virtuality, który będzie napędzał ArmA2 od czasów ArmA1, i które z nich uważacie za najciekawsze/największe.
Do Ivana Buchty:
1. Czym głównie kierowaliście się tworząć ArmA2? Czy gra od początku była tworzona pod kątem dostępności dla nowych graczy, czy jest to kolejna część symulatora dla hardcorowych fanów?
2. Czy druga część jest bardziej nastawiona na akcję, czy na dłuższe i bardziej wymagające operacje?
@kondor
Ad.9
W ArmA2 będzie nowy podział na Strony (SIDE) i Fakcje (FACTION). Np. BLUFOR-->USA, Chernorussian Army | OPFOR-->Russian Army, ChDkZ | INDEPENDENT-->NAPA | CIV-->Locals
1. Jakie zmiany dotknęły silnik Real Virtuality, który będzie napędzał ArmA2 od czasów ArmA1, i które z nich uważacie za najciekawsze/największe.
Do Ivana Buchty:
1. Czym głównie kierowaliście się tworząć ArmA2? Czy gra od początku była tworzona pod kątem dostępności dla nowych graczy, czy jest to kolejna część symulatora dla hardcorowych fanów?
2. Czy druga część jest bardziej nastawiona na akcję, czy na dłuższe i bardziej wymagające operacje?
@kondor
Ad.9
W ArmA2 będzie nowy podział na Strony (SIDE) i Fakcje (FACTION). Np. BLUFOR-->USA, Chernorussian Army | OPFOR-->Russian Army, ChDkZ | INDEPENDENT-->NAPA | CIV-->Locals
- klamacz
- Posty: 818
- Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
- ID Steam:
- Numer GG: 2019934
- ID gracza: 2320644
- Lokalizacja: Szczytno
- Kontakt:
Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania
1. Czy będzie wsparcie dla technologii "render-to-texture", pozwalającej na wyswietlenie na obiekcie obrazu z innej kamery niz aktualna?
2. Czy po zmianie sposobu animacji postaci (rozdzielenie góry i dołu postaci), pozwalającej na np. przeładowanie broni w trakcie ruchu, czy będzie możliwość strzelania z pojazdów z miejsc siedzących?
3. Czy planujecie zmiany w wyświetlaniu animacji strzelców w pojazdach, dłoni kierowców pojazdów itp, czyli animacji modyfikowanych na podstawie stanu animowanych elementów pojazdu?
4. Czy rozpatrywaliście włączenie do ArmA II innych trybów gry wieloosobowej opartych na najbardziej znanych misjach z ArmA 1, tak jak dodaliście Warfare oparty na CTI. Mowa tu o misjach takich jak Evolution, Domination, Berzerk.
edit
5. Czy planujecie zmiany w danych udostępnianych przez protokół GameSpy, czy jest możliwość aby w tych danych pojawiło się ID gracza?
2. Czy po zmianie sposobu animacji postaci (rozdzielenie góry i dołu postaci), pozwalającej na np. przeładowanie broni w trakcie ruchu, czy będzie możliwość strzelania z pojazdów z miejsc siedzących?
3. Czy planujecie zmiany w wyświetlaniu animacji strzelców w pojazdach, dłoni kierowców pojazdów itp, czyli animacji modyfikowanych na podstawie stanu animowanych elementów pojazdu?
4. Czy rozpatrywaliście włączenie do ArmA II innych trybów gry wieloosobowej opartych na najbardziej znanych misjach z ArmA 1, tak jak dodaliście Warfare oparty na CTI. Mowa tu o misjach takich jak Evolution, Domination, Berzerk.
edit
5. Czy planujecie zmiany w danych udostępnianych przez protokół GameSpy, czy jest możliwość aby w tych danych pojawiło się ID gracza?






- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania
1. Czy zastosujecie realistyczne zachowania i efekty gracza? Mam na myśli czy w wypadku np. postrzału ekran będzie się zaciemniać lub rozmywać albo czy będąc pod ostrzałem będzie się rozmazywał etc.
2. Czy niektóre rozwiązania taktyczne jak ostrzał zaporowy lub pokazane na trailerze czyszczenie pomieszczenia granatami hukowymi (błyskowymi?) będzie dostępne w czasie gry, czy to skryptowany fragment kampanii.
Co do ostatniego niestety przypuszczam, że to drugie - zachowanie broni w czasie wejścia do pomieszczenia...
EDIT:
3. Czy w grze będą też rosyjskie głosy, angielskie z rosyjskim akcentem czy tacy np. ChDKZ dalej będą mówić po angielsku jak amerykanie?
2. Czy niektóre rozwiązania taktyczne jak ostrzał zaporowy lub pokazane na trailerze czyszczenie pomieszczenia granatami hukowymi (błyskowymi?) będzie dostępne w czasie gry, czy to skryptowany fragment kampanii.
Co do ostatniego niestety przypuszczam, że to drugie - zachowanie broni w czasie wejścia do pomieszczenia...
EDIT:
3. Czy w grze będą też rosyjskie głosy, angielskie z rosyjskim akcentem czy tacy np. ChDKZ dalej będą mówić po angielsku jak amerykanie?
Ostatnio zmieniony 25 kwietnia 2009, 15:07 przez SaS TrooP, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania
Zachowanie jednostek podczas walki:
1. czy AI będzie potrafiło chować się za przeszkody i umiejętnie prowadzić ogień z ewentualnej zasłony
2. czy schowanie się w zaroślach utrudni wykrycie naszej pozycji przez AI wroga
1. czy AI będzie potrafiło chować się za przeszkody i umiejętnie prowadzić ogień z ewentualnej zasłony
2. czy schowanie się w zaroślach utrudni wykrycie naszej pozycji przez AI wroga
Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania
Kurde.. no to może jeszcze jedno pytnako?
Czy będzie można się okopać???
Ale ja tak tylko dla jaj

A ta szczerze mówiąc wyobrazacie sobie ten odjazd, że grzebiemy łopatkami na odkrytym terenie aby zdążyć aż przyjedzie wróg????????? i się troche schowamy... Chi:-) a potem szukaj dziurki, gdzie schowany Robaczek...... Dla mnie to odjazd ale to nierealne
Czy będzie można się okopać???
Ale ja tak tylko dla jaj


A ta szczerze mówiąc wyobrazacie sobie ten odjazd, że grzebiemy łopatkami na odkrytym terenie aby zdążyć aż przyjedzie wróg????????? i się troche schowamy... Chi:-) a potem szukaj dziurki, gdzie schowany Robaczek...... Dla mnie to odjazd ale to nierealne

_________________
Virtual Battle #1 Veteran

Virtual Battle #1 Veteran

Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania
Które pytania zostaną im zadane? Wszystkie, czy wybrane?
Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania
1. Czy edytor misji zostanie wzbogacony o dodatkowe opcje np. tworzące od razu Description.ext w środowisku gry?
2. Czy edytor misji posiadać będzie widok 3D na mapę oraz opcje ustawiania obiektów na żywo bez koniecznego, kolejnego załadowania misji?
3. Czy system ran i obrażeń ulegnie modyfikacji? Czy wroga można będzie zabić wielokrotnym strzałem w stopę?
4. Czy model fizyczny pojazdów zostanie usprawniony? Czy czołgi dalej będą podskakiwać na nierównościach?
5. Czy broń będzie mogła się zaciąć?
6. Czy okna w otwartych budynkach mogą uleć zniszczeniu?
7. Jakimi źródłami militarnymi sugerujecie się przy tworzeniu broni,pojazdów etc.?
8. Czy powstaną nowe animacje np. obsługi działka w helikopterze?
9. Czy system konwersacji, możliwe odpowiedzi będą modyfikowalne przez autorów misji?
10. Czy instrukcje tworzenia addonów zostaną uproszczone?
11. Czy AI dalej będzie strzelać do ludzi z wyrzutni rakiet zamiast karabinu?
2. Czy edytor misji posiadać będzie widok 3D na mapę oraz opcje ustawiania obiektów na żywo bez koniecznego, kolejnego załadowania misji?
3. Czy system ran i obrażeń ulegnie modyfikacji? Czy wroga można będzie zabić wielokrotnym strzałem w stopę?
4. Czy model fizyczny pojazdów zostanie usprawniony? Czy czołgi dalej będą podskakiwać na nierównościach?
5. Czy broń będzie mogła się zaciąć?
6. Czy okna w otwartych budynkach mogą uleć zniszczeniu?
7. Jakimi źródłami militarnymi sugerujecie się przy tworzeniu broni,pojazdów etc.?
8. Czy powstaną nowe animacje np. obsługi działka w helikopterze?
9. Czy system konwersacji, możliwe odpowiedzi będą modyfikowalne przez autorów misji?
10. Czy instrukcje tworzenia addonów zostaną uproszczone?
11. Czy AI dalej będzie strzelać do ludzi z wyrzutni rakiet zamiast karabinu?
-
- Posty: 471
- Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
- ID Steam:
- Numer GG: 2993491
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania
Propozycje pytań można składać jeszcze tylko do końca tego tygodnia.