KŁOPOT Z INTREM Z OCZU GRACZA

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

KŁOPOT Z INTREM Z OCZU GRACZA

Post autor: centurion_94 »

Sprawa jest taka, że podczas intra misji grupa (OSOBNI ŻOŁNIERZE) uderzeniowa leci samolotem. Mam tam ustawionego gracza jako jednego z żołnierzy, ale zawsze kamera idzie mi z oczu pilota. Co zrobić, żeby całe intro szło z oczu gracza? Za pomoc fenks :dworship
Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: KŁOPOT Z INTREM Z OCZU GRACZA

Post autor: aszek »

ale zawsze kamera idzie mi z oczu pilota. Co zrobić, żeby całe intro szło z oczu gracza?
Nie rozumiem... przypuszczam że chodzi Ci o widok ze środka kabiny w okolicy gracza (aP). Jeśli tak to:

Użycie:

Kod: Zaznacz cały

["Create", getpos aP, aP] exec "cam.sqs"; ["FollowDynamic", [1.5, -1.5, 0], aP] exec "cam.sqs";
Ze względu że u Ciebie cel kamery się przemieszcza (w samolocie), skrypt daje tylko z parametrem "FollowDynamic". Określasz przesuniecie tablicą [x,y,x], gdzie <x>,<y> i <z> musisz dobrać empirycznie (małe wartości).

Na końcu cutscenki:

Kod: Zaznacz cały

["Destroy"] exec "cam.sqs"; 


'cam.sqs'

Kod: Zaznacz cały

? (count _this == 0) : goto "End";

_camStageValid = ["Create", "Destroy", "FollowDynamic", "FollowStatic", "Static", "UpAndZoom", "WeaponFire"];
_camStage = _this select 0;

? (_camStage in _camStageValid) : goto _camStage;
goto "End";


#Create
;DisableUserInput true;
ShowCinemaBorder not true;
SetAccTime 1;

cutText ["","BLACK FADED"];

_camPos = _this select 1; 
_camTarget = _this select 2;

cam = "camera" CamCreate _camPos;
cam camSetTarget _camTarget;
cam cameraEffect ["external", "back"]; 
cam camCommand "manual off";
cam camCommand "inertia on";
cam camSetFOV 0.6; 
cam camCommit 0;
@CamCommitted cam;
@(preloadCamera getpos _camTarget);


isCamReady = true;
doCamAbort = false;
goto "End";



#Destroy
cutText ["","BLACK OUT"];

cam CameraEffect ["terminate", "back"];
camDestroy cam;

cutText ["","BLACK IN"];
;DisableUserInput false;

isCamReady = false;
doCamAbort = false;
goto "End";



#FollowDynamic
doCamAbort = true;
@isCamReady;
doCamAbort = false;
isCamReady = false;

_camOffset = _this select 1; 
_camTarget = _this select 2;

cutText ["","BLACK OUT"];
cutText ["","BLACK FADED"];

cam CamSetPos getpos _camTarget;
cam camSetTarget _camTarget;

@(preloadCamera getpos _camTarget);
cutText ["","BLACK IN"];


#Follow_Cam
_targetVel = velocity _camTarget;
_targetDir = getDir _camTarget;

_targetRotX = (_camOffset select 0) * sin (_targetDir);
_targetRotY = (_camOffset select 1) * cos (_targetDir);

_camPos = [(_targetVel select 0) + _targetRotX, (_targetVel select 1) + _targetRotY, (_camOffset select 2) + (_targetVel select 2)];

;_camPos = [(_camOffset select 0) + (_targetVel select 0) / 2 + (sin (_targetDir/180*pi)), (_camOffset select 1) ;+ (_targetVel select 1) / 2 + (cos (_targetDir/180*pi)), (_camOffset select 2) + (_targetVel select 2)];

cam CamSetRelPos _camPos;
cam camCommit 0;
@CamCommitted cam;
? (not doCamAbort) : goto "Follow_Cam";

doCamAbort = false;
isCamReady = true;
goto "End";



#End
exit;
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: KŁOPOT Z INTREM Z OCZU GRACZA

Post autor: centurion_94 »

Nie za bardzo chodziło mi o to. Wyobraź sobie, że jest misja, ty lecisz samolotem z tyłu, w kabinie dla "pasażerów". Właśnie tak ma być. Samolot nazywa się beka, gracz package1, wpisuję {_x moveInCargo beka}forEach units group this. Normalnie w misji "patrzę" z oczu package1 , ale gdy robię wszystko tak samo, a nawet kopiuję do zakładki intro (w prawym górnym rogu mniej więcej), to nie "patrzę" z oczu package1, a z oczu pilota samolotu. Tak samo jest z innymi pojazdami, jeżeli gracz jest pasażerem. Help mi gajs
Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: KŁOPOT Z INTREM Z OCZU GRACZA

Post autor: aszek »

A jak uruchamiasz intro ? WPtem czy skryptem ? Jak WPtem to kto je uruchamia ? Pojazd 'beka' czy gracz 'package1' ? Jeśli intro masz w WPcie 'beka' (pojazdu) to patrzysz 'jego oczami', bo to WP pojazdu a nie gracza. Zrób WP graczowi 'package1' (równolegle do trasy pojazdu) i tam dodaj efekty.
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: KŁOPOT Z INTREM Z OCZU GRACZA

Post autor: Maćko »

a może pokaż zawartość swojego intro.sqs centurion.
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: KŁOPOT Z INTREM Z OCZU GRACZA

Post autor: centurion_94 »

spoko - rozwiązałem problem ; na końcówkę intra miałem dać przyciemnienie obrazu, a dałem na całe :) ...LOST PARADISE... już wkrótce.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”