Wezwanie jednostek przez radio.

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
Error 404
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:21
ID Steam:
Numer GG: 5846891
ID gracza: 0

Wezwanie jednostek przez radio.

Post autor: Error 404 »

Witam ponownie ;)
Dowiedziałem się od Was jakiś czas temu, by dowiedzieć się do czego w ogóle owo radio służy :)
A dzisiaj stwierdziłem, że fajnie by było tego typu bajerek użyć w misji więc pytam:

Chciałbym, by po wybiciu wroga i rzuceniu świecy dymnej móc wezwać przez radio odległy helikopter. Miałby on wylądować jakieś góra 50m od miejsca rzucenia świecy dymnej, ale to już swoją drogą.

Pomysły mniej więcej mam dwa. Jeden z nich to ustawić helikowi WP, którego by przekroczył po spełnieniu konkretnych warunków, a w tym wypadku było by to wezwanie go za pomocą akcji w "menu", co z kolei byłoby możliwe dopiero po odpaleniu świecy dymnej. Z tym prawdopodobnie jakoś sobie poradzę przy odrobinie samozaparcia, tymbardziej, że temat o tym jest na tym forum ( no poza świecą dymną ).

Mam jednak nadzieję na zrobienie tego nieco inaczej, i wykorzystanie opcji Radio w menu rozkazów. Również chciałbym by możliwość wezwania śmigłowca przez radio ukazała się naszym oczętom dopiero po spełnieniu powyższych warunków, jednak nie mogę wykminić co zrobić, by daną jednostkę można było wywołać przez radio tak by przyleciała. Więc liczę na pomoc, bo nigdzie na tym forum tego nie znalazłem ( poza jednym tematem, lecz tam było to nieco zbyt ogólnie ).

Z góry dziękuję ;)


P.S. Jeśli ktoś nie wie o co mi chodzi, to moją inspiracją jest kurs dowódcy w samouczku, gdy mamy rzucić świecę dymną, a na jej pozycji wkrótce pojawia się śmigłowiec. Nie mogę tego opisać dokładnie, bo nie mogę coś ostatnio odpalić tej misji ( coś się psuje :( ).
Obrazek

давай эа нас, давай эа вас,
и эа десант, и эа спецнаэ,
эа боевыйе ордена,
давай поднимен старина!!!
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wezwanie jednostek przez radio.

Post autor: Matte »

Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Error 404
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:21
ID Steam:
Numer GG: 5846891
ID gracza: 0

Re: Wezwanie jednostek przez radio.

Post autor: Error 404 »

Hmm...ale mi chodzi przede wszystkim o te radio, a z tego co podałeś to tego się tam nie doszukałem :no
Obrazek

давай эа нас, давай эа вас,
и эа десант, и эа спецнаэ,
эа боевыйе ордена,
давай поднимен старина!!!
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wezwanie jednostek przez radio.

Post autor: Matte »

Radio załatw jak chcesz, albo przez 0-0-X, bądź Menu akcji. Nadaniu ów komunikatu radiowego dodajemy eventHandlera "FIRED" graczowi, z instrukcją lądowania dla heleny (dobrze jeśli stworzy od razu w okolicy jakieś niewidzialne H).
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Error 404
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:21
ID Steam:
Numer GG: 5846891
ID gracza: 0

Re: Wezwanie jednostek przez radio.

Post autor: Error 404 »

No dobra, ale jak to zrobić, by w zakładce Radio był dostępny helikopter? :P I żeby przyleciał :P To jest mój główny problem :)

Jak co to chodzi mi o misję SP, jeśli to coś znaczy :P
Obrazek

давай эа нас, давай эа вас,
и эа десант, и эа спецнаэ,
эа боевыйе ордена,
давай поднимен старина!!!
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Wezwanie jednostek przez radio.

Post autor: Artek3333 »

Wstaw wyzwalacz typu radio np. Alfa i w warunku wpisz to co ma spowodować uruchomienie radia czyli wezwanie alfy np. Zabicie jednostki o nazwie aa

Kod: Zaznacz cały

not alive aa 
następnie daj śmigłowi potrzebną ilość dla siebie punktów nawigacji z czym pierwszy punkt zsynchronizuj z wyzwalaczem radia. Efekt będzie taki ze śmigło doleci do tego pierwszego punktu i będzie czekać dotąd aż nie uruchomisz radia, a żeby radio uruchomić musisz zabić jednostkę o nazwie aa. Nie wiem czy oto chodziło jeśli nie to sory :dworship
Awatar użytkownika
Error 404
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:21
ID Steam:
Numer GG: 5846891
ID gracza: 0

Re: Wezwanie jednostek przez radio.

Post autor: Error 404 »

Spróbuję ;) Nie omieszkam napisać, czy działa :P


EDIT: Mam ustawione w jednym miejscu kilka jednostek wroga, jak i swoich. Naszym zadaniem oczywiście jest wybić wroga i wtedy wezwać odległy śmigłowiec przez radio.
Śmigłowiec ma 2 WP - jeden jest odległy, zaraz przy początkowym ustawieniu jednostki, zsynchronizowałem go z wyzwalaczem ustawionym na Radio Alfa. Drugi to oczywiście ten, gdzie ma wylądować. Użyłem też komendy:
1 setRadioMsg "Blackhawk"
Radio teoretycznie powinno się aktywować w momencie gdy wybiłem wrogów - jest taki warunek.
W praktyce jednak jest ono dostępne od początku ( :( ) a jak już wybiłem wroga, to i tak nie działa. Probowałem też połączyć dodatkowo WP mojego ludka z Radiem Alfa, jednak nadal bez efektu :(
Obrazek

давай эа нас, давай эа вас,
и эа десант, и эа спецнаэ,
эа боевыйе ордена,
давай поднимен старина!!!
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Wezwanie jednostek przez radio.

Post autor: Artek3333 »

Nie wiem co jest grane ale mi działa bez zarzutów, jeśli masz kilku wrogów to nazwij każdego jakoś np. a1, a2, a3, a4, a w warunku wyzwalacza typu radio musisz wpisać

Kod: Zaznacz cały

not(alive a1)and not(alive a2)and not(alive a3)and not(alive a4)
jeśli te jednostki zginą to wtedy będzie możliwość korzystania z radia, czyli po naciśnięciu na radiu napisu Alfa napis zniknie oznaczając że sygnał został wysłany, jeśli napis widnieje dalej znaczy to że warunek się nie spełnił, czyli jakaś jednostka żyje.


Pobierz przykład i otwórz w edytorze na tej małej mapie; gdy zabijesz dwóch cywilów wtedy będziesz mógł korzystać z radia. Pobierz- http://www.speedyshare.com/587805247.html
Awatar użytkownika
Error 404
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:21
ID Steam:
Numer GG: 5846891
ID gracza: 0

Re: Wezwanie jednostek przez radio.

Post autor: Error 404 »

Wielkie dzięki, musiałem popełnić błąd, bo teraz działa :P

No a teraz pozostało tylko, co zrobić, by helikopter na początku nie lądował, a robił to dopiero w momencie, gdy wyrzucę świecę dymną ( oczywiście tam gdzie ją rzucę )? No, chyba, że po to był ten cały EventHandler :oops: A coś mi się wydaje, że tak, tylko nie wiem do końca jak tego użyć :oops:
Obrazek

давай эа нас, давай эа вас,
и эа десант, и эа спецнаэ,
эа боевыйе ордена,
давай поднимен старина!!!
Awatar użytkownika
kubczak16
Posty: 89
Rejestracja: 12 grudnia 2007, 13:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wezwanie jednostek przez radio.

Post autor: kubczak16 »

Artek3333 pisze:Nie wiem co jest grane ale mi działa bez zarzutów, jeśli masz kilku wrogów to nazwij każdego jakoś np. a1, a2, a3, a4, a w warunku wyzwalacza typu radio musisz wpisać
Kod:
not(alive a1)and not(alive a2)and not(alive a3)and not(alive a4)
jeśli te jednostki zginą to wtedy będzie możliwość korzystania z radia, czyli po naciśnięciu na radiu napisu Alfa napis zniknie oznaczając że sygnał został wysłany, jeśli napis widnieje dalej znaczy to że warunek się nie spełnił, czyli jakaś jednostka żyje.
Zamiast bawić się w nazywanie jenostek możesz też ustawić wyzwalacz na nieobecność>east.
Obrazek
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Wezwanie jednostek przez radio.

Post autor: Artek3333 »

Error 404 pisze:
No a teraz pozostało tylko, co zrobić, by helikopter na początku nie lądował, a robił to dopiero w momencie, gdy wyrzucę świecę dymną ( oczywiście tam gdzie ją rzucę )? No, chyba, że po to był ten cały EventHandler :oops: A coś mi się wydaje, że tak, tylko nie wiem do końca jak tego użyć :oops:
Jeśli chodzi o trik z świecą dymną to jeszcze się tym nie bawiłem, właśnie jest takie coś w misji szkoleniowej z
dowodzenia jak pisałeś wcześniej. Morze na forum jest ktoś kto ten temat już łyknął może pomorze :coffee .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”