Wywiad z Ondrejem Spanelem (Suma) w Sahrani Radio

Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Wywiad z Ondrejem Spanelem (Suma) w Sahrani Radio

Post autor: Rainbow »

O 20 na Sahrani Radio leciała audycja, w której był wywiad z Ondrejem Spanelem, głównym programistą BISu. Dosyć długi wywiad (1,5h), i też za dużo konkretów o ARMA2 nie wyszło, ale te ważniejsze pozwolę sobie wymienić.

*ArmA2 będzie wspierać procesy wielordzeniowe
*W ArmA2 znajdą się tracery z VBS2, lekko zmienione
*Nie będzie można chodzić po pojazdach, być może będzie można strzelać z pojazdów
*Lekkie zmiany w animacjach, AI itp. elementach,ale bez rewolucji
*Od tego, czy BIS będzie dalej robił gry, będzie zależała sprzedaż ArmA2
*Będzie dynamiczna kampania

Ogólnie gościu wydaje się być spoko i ten jego akcent dosyć śmieszny, jakby dopiero co skończył kurs angielskiego :D
Jacobss
Posty: 122
Rejestracja: 27 sierpnia 2007, 16:22
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: Wywiad z Ondrejem Spanelem (Suma) w Sahrani Radio

Post autor: Jacobss »

Nawet moje pytanie było zadane 8) Zadałem pytanie apropo tego, czy ArmA 2 będzie ostatnią grą BISu. Logiczne było, że nie było dużo o ArmA 2, ponieważ wiadomo, że BIS nie może aktualnie zbyt wiele o tej grze mówić. Akcent fajny :). Widać, że silił się na poprawny angielski, z tego co Suma pisał kiedyś na PM, zacząć się uczyć angola, jak miał 11 lat. Wszyscy wiemy, że bez praktyki nie gada się płynnie. No ale, to nie istotne. Dwu jajkowe wsparcie, było już powiedziane wcześniej, nawet Multi-Core, poza tym nie ma się co dziwić. W końcu ArmA 2 powstaje również na X360, który ma 3 rdzennie. Logiczne, że muszą zacząć z tym zabawę.
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Wywiad z Ondrejem Spanelem (Suma) w Sahrani Radio

Post autor: Radeon »

To ja sobie pozwole odpowiedzieć na odpowiedzi. Oczywiście moją własną opinią.
*W ArmA2 znajdą się tracery z VBS2, lekko zmienione
I na co to ma właściwie wpływ?
*Nie będzie można chodzić po pojazdach, być może będzie można strzelać z pojazdów
Chociaż coś, ale przecież już był pokazany, fanowski filmik, że da się wprowadzić "chodzenie po pojazdach" i to w tym zabugowanym ArmA. To co? BiS ma problem? Czy im się nie chce?
*Lekkie zmiany w animacjach, AI itp. elementach,ale bez rewolucji
Jeśli w AI nie będzie przynajmniej "rewolucyjnych" zmian, to już mogą przestać robić gry dla ogółu. :roll:
*Od tego, czy BIS będzie dalej robił gry, będzie zależała sprzedaż ArmA2
Od tego, czy ArmA2 będzie się sprzedawała, zależy wyłącznie od BiS. Ironia?
*Będzie dynamiczna kampania
Wątpie...
Obrazek
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Wywiad z Ondrejem Spanelem (Suma) w Sahrani Radio

Post autor: mant3z »

Oh! Załamka... ja myślałem że podejmą ostrą walkę z codemasters... a tu co, postawa zbitego pieska.
Ciekawe co zobaczymy w nadchodzącym patchu 1.11 (które jest widoczne w ArmA Spy).

...idę się zalogować na forum OFP2 :)
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wywiad z Ondrejem Spanelem (Suma) w Sahrani Radio

Post autor: kondor »

rzeczywiście to, co wynika z tego dialogu jest żałosne. W sumie oprocz wspierania procesorów wielordzeniowych to nic nowego nie dodali co można wsadzić dziś w arme. A w.w. optymalizaja zapewne się sprowadziła do podczepienia pewnych elementów pod jakąś klase CThread i zadbanie o synchronizację.
Dynamiczna kampania - khie khie - najpierw miala byc jakaś rpg, teraz tylko dynamiczna, a jak wyjdzie to dostaniemy 3 misje typu zabij wszystkich.
Mam jedynie nadzieję, że diabeł twki w szczegółach i tak jak arma odpycha mnie w niedopracowanych szczegółach, tak arma2 te szczegóły będzie mieć poprawione.
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Wywiad z Ondrejem Spanelem (Suma) w Sahrani Radio

Post autor: mant3z »

Zniosłem tonę bug'ów w OFP, zniosłem (chyba do dziś) kolejną tonę bug'ów w ArmA... ale kolejnej już nie zniese :no
Znając codemasters można liczyć na to, że rażących bug'ów tam nie doświadczymy.
Możliwe że MS chciał innaczej się wyrazić tylko znajomość języka mu na to nie pozwoliła :)

Bez kitu, naprawdę najpierw poczekam na jakiegoś RIP'a a potem zdecyduje się na to czy kupić czy nie.
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wywiad z Ondrejem Spanelem (Suma) w Sahrani Radio

Post autor: kondor »

to link do mp3 z wywiadem: http://files.filefront.com/suma+final+m ... einfo.html
bo normalnie trzeba byc zarejestrowanym w tym serwisie Sahrani Radio, by sciagnac wersje oryginalną
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Wywiad z Ondrejem Spanelem (Suma) w Sahrani Radio

Post autor: eJay »

Ja tam i tak licze na ArmA2, bo OFP2 to bedzie co prawda symulator (choc i tak w to watpie), ale bez przyszlosci (nawet edytora addonow nie bedzie, a edytor misji bedzie mocno ograniczony - juz to potwierdzili panowie z Codemasters w jednym z wywiadow) czyli gra na wlasciwie kilkanascie wieczorow i nic poza tym.
Chociaż coś, ale przecież już był pokazany, fanowski filmik, że da się wprowadzić "chodzenie po pojazdach" i to w tym zabugowanym ArmA. To co? BiS ma problem? Czy im się nie chce?
Drogi Radeonie (nie chodzi o karty graficzne, LOL), to co teraz jest w ArmA to skrypt napisany przez jednego z graczy. Gdyby zaś chciano wbudować to w mechanikę gry w formie standardowej animacji mogłoby się co innego posypać/pogorszyć. Zaaplikowanie jednej rzeczy pociaga za sobą kolejne konsekwencje i efekty są czasem nie takie jakie byśmy chcieli.
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Wywiad z Ondrejem Spanelem (Suma) w Sahrani Radio

Post autor: mant3z »

Ok, skoro takie kwestie jak chodzenie po pojazdach są niemożliwe bo posypią się lawinowo kolejne błędy to po co babrać się w tym samym enginie?

Wiem że GTA jest innym rodzjem gry ale możliwości są podobne, duża przestrzeń... różne pojazdy, bronie etc.
Zobaczcie jak wspaniały produk wydał rockstar games, jak oni to zrobili że można wyczyniać w tej grze cuda i nie potrzeba patch'y!
Z tego co pamiętam do całej serii 3D wydano tylko jeden patch który wyłączył pornografię.

Ci co grali to wiedzą że chodzenie po pojazdach jest możliwe, ziomek nie ginie w pojazdach bez powodów, różne animacje śmierci i wiele wiele innych bajerów.
Najbardziej byłem zszokowany w armie jak zaparkowałem auto tuż koło domu do którego nie da się wejść normalnie. Co się stało jak wysiadłem? Ano przeniknąłem do środka. Obserwowałem teren wokół mnie i jak zbliżył się wróg podbiegłem do ściany i znowu przeniknąłem tym razem na zewnątrz... biedny ziomek nawet nie wiedział skąd :)
Czy w GTA jest to możliwe? NIE.
No i kompatybilność sprzętowa z samą grą :) ech

Chyba tam w BIS ktoś powinien otworzyć szeroko oczy!

...jakiś taki dziś wylewny jestem, chyba to starość
Mów mi milordzie łapserdaku!
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wywiad z Ondrejem Spanelem (Suma) w Sahrani Radio

Post autor: Rainbow »

eJay pisze:bo OFP2 to bedzie co prawda symulator (choc i tak w to watpie), ale bez przyszlosci (nawet edytora addonow nie bedzie, a edytor misji bedzie mocno ograniczony - juz to potwierdzili panowie z Codemasters w jednym z wywiadow) czyli gra na wlasciwie kilkanascie wieczorow i nic poza tym.
W BF2 np. jest zestaw do edycji, ale i tak mało ludzi gra w mody, bo to sama gra jest grywalna i wciąga, i dlatego do dziś dużo ludzi w nią gra. Przede wszystkim dużo zależy od trybu Multiplayer. Jeżeli będzie dopracowany jak np. w BF2 czy COD4 to gra zyska dużą rzeszę fanów i nie ma nic do tego edytor misji czy addonów.
Awatar użytkownika
Pit
Posty: 698
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 13:45
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wywiad z Ondrejem Spanelem (Suma) w Sahrani Radio

Post autor: Pit »

Dzięki Rainbow za newsa. Tylko co z uszkodzeniami, przecież nie można zostawić tego tak jak jest teraz w ArmA - Abramsa niszczy się z KM'a! Uzależnianie dalszej pracy nad grami od sprzedaży ArmA2 jest jak najbardziej uzasadnione z punktu widzenia celów biznesowych firmy. Jednak na dobrą sprzedaż gra musi zasłużyć. Na razie czuję się jakbym zainwestował w BIS w postaci zakupu ArmA. Oczekuję więc, że ArmA2 to coś więcej niż kosmetyka. Jeśli tak nie będzie, to mój kredyt zaufania ostatecznie się wyczerpie i już lepiej niech Ci panowie nie zabierają się za następne gry.
8BZ - 8 Brygada Zmechanizowana | 8R - Ósma Rangers
:weteran :8bz :cfog
"Don't forget nothing" - MJR ROBERT ROGERS, 1759
Zablokowany

Wróć do „ArmA Flash News”