Jaki warunek w waypoincie?

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
kubczak16
Posty: 89
Rejestracja: 12 grudnia 2007, 13:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: kubczak16 »

Jaki muszę umieścić warunek w waypoincie, aby po zniszczeniu jakiegoś obiektu, pokazywał się kolejny? Próbowałem sposobu, który poradził mi Matte, a mianowicie w waypoincie warunek - Zniszczone, w wyzwalaczu warunek - not (alive x), przy aktywacji - Zniszczone = true. Nie podziałało.
Biorąc na chłopski rozum myślałem, że zadziała po prostu not (alive x) w warunku, jednak także 0 reakcji.
Macie jakieś pomysły co do tego ?

P.S Jaki skrypt powoduje ustawienie przedmiotu/jednostki na jakieś określonej wysokości?

Kod: Zaznacz cały

this setPos [(GetPos this select 0), (GetPos this select 1), x]
- znane z OFP nie działa.
Obrazek
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: Radeon »

Kod: Zaznacz cały

this setPos [(GetPos this select 0), (GetPos this select 1), x]
Działa... Tylko weź może wpisz w miejsce "x" wysokość, a całą linijke wklej w pole inicjalizacji jednostki/obiektu.


Jeśli zaś chodzi o podmiane obiektu: CLICK!

Nie bardzo chce mi się tłumaczyć tak więc, ściągnij, zobacz, podglądnij. :)

Misje rozpakuj do : Moje Dokumenty -> ArmA -> Missions
Obrazek
Awatar użytkownika
kubczak16
Posty: 89
Rejestracja: 12 grudnia 2007, 13:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: kubczak16 »

Tak ten warunek już działa. Chciałem go użyć na ver 1.00 i się nie dało stąd moje pytanie. (wiem, że zamiast "x" powinna być wartość liczbowa).
Radeon pisze:Jeśli zaś chodzi o podmiane obiektu:
Jaką podmianę obiektu ? Nie pisałem nic o podmianie obiektu tylko o warunku waypointa, jendak to co dałeś w tej misji napewno się kiedyś przyda, choć nie rozwiązuje mojego bieżącego problemu.

P.S Dzięki, że wogóle się odezwałeś ;)
Ostatnio zmieniony 09 grudnia 2008, 13:25 przez kubczak16, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: Radeon »

Nie potrzebujesz warunku w waypoincie jeśli możesz to oprzeć o wyzwalacze. Wystarczy, że troche przerobisz to co masz w misji przykładowej. Wyzwalacz aktywuje się dopiero wtedy kiedy dany obiekt zostanie zniszczony i tutaj możesz umieścić w warunku Not Alivie Obiekt, a w "Przy Aktywacji" posłużyć się komendą createvehicle, możesz również gdzieś na mapie ustawić ten obiekt, który ma pokazać się po zniszczeniu, obiektu pierwszego. Możesz przemieścić go na miejsce zniszczonego lub postawić go gdzie indziej posługując się komendą "obiekt1" GetPos obiekt1pos, gdzie obiekt1pos może być nie widzialnym celem np. z addonu Mapfactu. Możesz też zastosować komendę GetMarkerPos w której obiekt zostanie przeniesiony na miejsce markera na mapie, niestety to nie działa zbyt dobrze, bo obiekt nigdy nie pojawia się dokładnie w miejsu w którym ma się pojawić...
Obrazek
Awatar użytkownika
kubczak16
Posty: 89
Rejestracja: 12 grudnia 2007, 13:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: kubczak16 »

Wszystko fajnie ale jak to zastosować do waypointa ? I prosiłbym o wytłumaczenie mi tego lub po prostu wysłanie gotowego kawałka misji (tak jak w tamtym przypadku). Jeszcze raz powtórze, chodzi mi tylko o to, żeby punkt drogi wskazujący miejsce gdzie może być wróg (z napisem "zniszcz") zmienił się na inny, gdy wykonam zadnie.

P.S Po co więc jest pole "warunek" w waypoincie skoro i tak się go nie używa? Bo jaki może być lepszy sposób na wykorzystanie go?
Obrazek
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: Matte »

Warunki jak sama nazwa wskazuje są czymś co uwarunkowywuje zachowanie czegoś
np.
Jeżeli Romek puści bąka
To Andrzej powie że Romek jest świnia

http://www.arma-zone.pl/page.php?id=41 < tutaj masz ładnie wypisane.
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
kubczak16
Posty: 89
Rejestracja: 12 grudnia 2007, 13:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: kubczak16 »

Z całym szacunkiem, ale nie chodziło mi o wyjaśnienie co to jest warunek, ani o spis warunków, które można wpisać do wyzwalacza albo waypointa. Nie wiem jak mam wam to wytłumaczyć, widzę jednak, że tak jak robie to dotychczas nie skutkuje.

Może tak: jaki układ zależnych od siebie wyzwalaczy i waypointów zastosowałby missionmaker, gdyby chciał, aby gracz, który widzi waypoint z napisem "zniszcz 1 czołg", po rozwaleniu 1 czołgu, otrzymałby waypoint z napisam "warcaj do bazy".

Tak ciężko to zrozumieć? Litości...
Obrazek
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: Matte »

Moment zrobie ci misje pokazową.

Edit:

http://www.matte.boo.pl/Site/data/files ... .intro.rar Prosze bardzo
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
kubczak16
Posty: 89
Rejestracja: 12 grudnia 2007, 13:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: kubczak16 »

Wszystko pięknie działa. Problemem nie były waypointy tylko Zodiac. Dlaczego ? Zciągnijcie tą misję, przetestujcie, a następnie podmieńcie Zodiaca na inną dowolną jednostkę (do której da się wsiąść), to wszystko będzie jasne...

http://rapidshare.com/files/79263876/mi ... o.rar.html
Obrazek
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: Radeon »

Myślałem, że chodzi Ci o podmiane obiektów, a nie o przełączenie punktu trasy. :o
W tym wypadku mogłeś zamiast WP ZNISZCZ ustawić WP RUCH i w jego opisie wpisać Zniszcz XXX. A w warunku Not Alive XXX i już masz gotowe.

Sam WP ZNISZCZ stawia się od razu na obiekcie który ma być zniszczony i wtedy działa.
Obrazek
Awatar użytkownika
kubczak16
Posty: 89
Rejestracja: 12 grudnia 2007, 13:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: kubczak16 »

@Radeon mówiłem że chodzi mi o punkty trasy ;) A tak pozatym to chodzi mi o zniszczenie 2 obiektów, więc waypiont nie może być na 1 z nich niestety.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”