
Brzmi to trochę śmiesznie, ponieważ skoro udało im się stworzyć tak zaawansowaną fizykę zniszczeń budynków, to dlaczego pojawiły się problemy przy tworzeniu AI? W ich umiejętności nie wątpię (ktoś kiedyś mówił, że Czesi są jednymi z lepszych informatyków na świecie). Raz sam próbowałem coś napisać i wiem, że to cholernie ciężka robota, dlatego szanuję ich za to, że tak się poświęcają. Jednak w tym momencie kłania się inna strona jeżeli chodzi o działanie BISu. Albo Marek S. (jako główny projektant) przespał parę lat technologicznych (jego brat Ondřej Španěl też) i nie zauważył, iż dzisiejszy sposób tworzenia gier trochę się zmienił. BIS koniecznie chce stworzyć wszystko sam, gdy obecnie wszystko skupuje się składając w jedno (silnik: gry, fizyczny, sztucznej inteligencji). Widać Czesi nie chcą poddać się tej "modzie" i usilnie z nią walczą. Obecnie jednak wygląda na to, iż w walce tej przegrywają, a ostatecznie to my dostajemy po zadzie, bo dostajemy gre niedopracowana i pod niektorymi względami zacofaną.
Swoją drogą skoro zrezygnowali z projektu tych dynamicznych zniszczeń to mogli by je za darmo udostępnić, a niektórzy zdolni fani już by coś z tym zrobili (jak zawsze zresztą

http://www.bistudio.com/index.php?optio ... &Itemid=68