Moja cenzurka Armed A

Dyskusje związane ściśle z ArmedAssault ;-)

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Vallerie
Posty: 17
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 18:18
ID Steam:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Vallerie »

Cześć malkontenci.
Włączyłam, pacz 1.02 zainstalowany bez problemów. Edytor jako pierwszy.. i sprawdzam.

Jej. Strrasznie mi sie podoba. Las, łąki, rzeczki.. ptaki. Unoszący się kurz, dym z płonących maszyn.
Podoba mi się jak skaczą granaty/piłeczki.. może piłeczki/granaty? Fajne.
Podoba mi się jak płynnie podskakuje moje T72, i murki są dla niego przeszkodą nie do zdobycia. Przynajmniej jak będzie CTI nikt mi do bazy nie wjedzie i nie staranuje HQ jak ją obmuruję :P
Podoba mi się brak śladów w interakcji żołnierza z wodą... a te fale takie ładne... śliczne.
Ustawiłam samochodzik... zerkam z dala prze lunetę.. no.. jak już doładowały się teksturki.. ładny.
Podoba mi się że w końcu mam jeden damski głos... choć twarze... jakieś mało kobiece :P
Podoba mi się odwzorowanie lotu, przekonałam się że mój UH nie trzymał już automatycznie wysokości ;) jak i to że to on był słabszy a właściwie łopaty wirnika niż czubek sosny.
Spodobało mi się latanie owadów przed celownikiem snajperki, jak i to że na dalszą odległość muszę mierzyć poniżej celu a nie powyżej.
Podoba mi się że winda w wieżowcu jest ciasna, jednoosobowa, i na szczyt wieżowca nie wejdą kamperzy.

Tak... Co jeszcze? Podoba mi się wczytywanie „po mapie” , w końcu spokojnie można łyczka kawy siorbnąć, a nie od razu „hurrrra”. Także podoba mi się ta gra. Zaraz... czemu tylko na pudełku mam jakąś nazwę dziwną? ArmA? To nie OPF 1.5-2.0? mhnm

Ale że nie ma postaci dziewczyn.. fe, chociaż pewnie to cel zamierzony, żeby Was kochani nie rozpraszać kusą spódniczką moro.

Podoba mi się wiele, na pewno nie wszystko odkryłam. Wracam.

PS. Tylko czemu za ten pacz do OPFa trzeba było zapłacić a nie udostępnili go za darmo, jak zawsze? I czemu zmienili nazwę na jakąś ArmA? ;)

PS2. Kiedy wyjdzie pacz 1.03 i czy chłopcy z BASu nie mogli by się reaktywować?

Vall
[8BZ]Vallerie :ofp :8bzx :cfog
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 31
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 18:43
ID Steam:
Numer GG: 3251663
Lokalizacja: Stołeczne miasto Poznań

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Qba »

O Vall :) milo Cie znow widziec :)

Jak zwykle troche ironi i zlosliwych uwag od naszej kochanej niewiasty ;)
'I believe there is something out there watching us. Unfortunately, it's the government'.
Woody Allen


Obrazek
Awatar użytkownika
Equi
Posty: 155
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 10:45
ID Steam:
Numer GG: 3753274
ID gracza: 0

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Equi »

Vallerie pisze: choć twarze... jakieś mało kobiece :P


Zrób swoją własną, w końcu w ArmA jest to możliwe... a my z chęcią popatrzymy na serwerach :P
Vallerie pisze: Podoba mi się że winda w wieżowcu jest ciasna, jednoosobowa



Ciasna ale myśle że druga osoba zmieści się na ścisk :lol:
Obrazek

Obrazek
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Rainbow »

[1stCav]SokoleOko pisze:
Rainbow pisze: Tu nie chodzi o kasę bo to nie BIS zarabia na tym, że np. kupisz nowego GeForce'a.


Jak najbardziej o to chodzi (między innymi - bo nic nie jest tak czarno-białe), tylko nie odbywa się to wprost - developerzy "rączki myją" z producentami podzespołów.

Chcesz przykład? Ageia i Ubisoft (akcelerator fizyki w GRAW).


Jak na razie BISem nikt się nie zainteresował. Ledwo wydawców znaleźli.


Koval pisze:
klamacz pisze: shadery, shadery i jeszcze raz shadery. Jesli miales kontakt z programistami to spytaj sie ich jak napisac szybki i wydajny system ROAM do obslugi terenu o wielkosci 400 km^2 z globalna tekstura i tzw. splatterem tekstur szczegolowych oraz jak napisac system dynamicznej roslinnosci, oparty na algorytmach genetycznych, potrafiacy renderowac w rozsadnym czasie niech bedzie 2000 drzew roznego rodzaju, w dodatku wygladajacych o niebo lepiej niz dotychczas najlepszy na rynku system SpeedTree (Oblivion, Just Cause). Zapytaj sie ich tez, jak obsluzyc AI, fizyke i rendering dla prawie nieograniczonej ilosci jednostek jezdzacych, chodzacych, latajacych i plywajacych po tej wielkiej mapie.

Nie przecze, Arma ma wiele bledow, w tym programistycznych, zapewne mozna ja zoptymalizowac o conajmniej 20%, ale ... rozwiazania techniczne zapodane w tym enginie sa tak zaawansowane i nowatorskie, ze drobny brak optymalizacji ja przynajmniej potrafie wybaczyc.

Przeczytaj post klamacza Rainbow zanim zaczniesz znowu wyciągać debilne wnioski co do tej gry :)


Kto prosił o tak dużą wyspę? Jeżeli ktoś robi grę to chyba z zamiarem, żeby ona chodziła dobrze na większości komputerów, a nie żeby się pochwalić jaką to on wielką mapę zrobił. Jeżeli mowa o shaderach, popatrzcie na shadery FEARa, HL2, czy polskiego CoJ. Dynamiczne krzaczki? Dla mnie to lekko przeteksturowana roślinność z OFP, na którą wrzucono kilka filtrów i shaderów. Tutaj mogli właśnie użyć SpeedTree, ale przy zmniejszeniu jakości tekstur, a zwiększeniu ilości obiektów. Zaawansowane AI w ArmA? Fizyka? Poziom 2002 roku. Mogli użyć choćby Havoca, albo opcjonalnie prosty Mecon. Nieograniczona ilość jednostek? Jak narazie na mapie w MP jest 60 graczy i już gra masakrycznie działa.

Optymalizacja, to nie tylko umiejętność kompresji tekstur, ale również racjonalnego zarządzania zasobami gry. Gdyby nie tworzyli tak przesadnie dużej wyspy, stworzyli konfig dla słabszych komputerów, oraz nie wrzucili wszystkich możliwych efektów DX9 na raz przy okazji testując to co osiągnęli, to wtedy można by to nazwać optymalizacją.
Ostatnio zmieniony 12 sierpnia 2021, 19:56 przez Rainbow, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: klamacz »

Rainbow pisze: Za przeproszeniem kto prosił o tak dużą wyspę? Jeżeli ktoś robi grę to chyba z zamiarem, żeby ona chodziła dobrze na większości komputerów, a nie żeby się pochwalić jaką to on wielką mapę zrobił.

prawo popytu to po raz. Po dwa rzadko nowoczesne gry chodzą dobrze na WIĘKSZOŚCI komputerów. Po trzy, czy byliby wszyscy tacy zachwyceni, gdyby Sahrani była wielkości Everonu?
Rainbow pisze: Jeżeli mowa o shaderach to już tak nie szpanujcie bo w ArmA użyto te najprostsze. Popatrzcie na shadery FEARa, HL2, czy polskiego CoJ.
Najprostsze? Jakieś dowody? Zdekompilowałeś pliki w Arma?
Rainbow pisze: Dynamiczne krzaczki? Dla mnie to lekko przeteksturowana roślinność z OFP, na którą wrzucono kilka filtrów i shaderów. Tutaj mogli właśnie użyć SpeedTree, ale przy zmniejszeniu jakości tekstur, a zwiększeniu ilości obiektów.
Linda. Tak nazywa się system roślinności Bisu. Filtry? To nie Photoshop. SpeedTree? No coz, moze jest szybki, ale napewno nie tak efektowny i elastyczny jak Linda. Polecam obejrzeć dema SpeedTree na oficjalnej ich stronie.
Rainbow pisze: Zaawansowane AI w ArmA? Chyba dowcip jak ten z małpą w czerwonym. Fizyka? Poziom 2002 roku. Mogli użyć choćby Havoca, albo opcjonalnie prosty Mecon, ale po co. Lepiej schować kasę do skarpetki.

AI. Nieskryptowane, dynamiczne, płynne. W przeciwienstwie do wielu innych produkcji. Fizyka? Sprawdz koszt licencji porządnego silnika fizycznego i jego narzut wydajnościowy. Pamietam, ze kiedys byla plotka, ze Arma będzie korzystać z ODE, doskonalego silnika w dodatku opensource. Niestety nie korzysta. Jak na brak jakiegokolwiek dedykowanego systemu fizycznego, efekty w Arma i tak sa bardzo dobre.
Rainbow pisze: Nieograniczona ilość jednostek? Jak narazie na mapie w MP jest 60 graczy i już gra masakrycznie działa.

Najnowsze badania dowodzą (:) ), ze ilosc jednostek na mapie ma znikomy wplyw na wydajnosc.
Rainbow pisze: Optymalizacja, to nie tylko umiejętność kompresji tekstur, ale również racjonalnego zarządzania zasobami gry. Gdyby nie tworzyli tak przesadnie dużej wyspy, stworzyli konfig dla słabszych komputerów, oraz nie wrzucili wszystkich możliwych efektów DX9 na raz przy okazji testując to co osiągnęli, to wtedy można by to nazwać optymalizacją.
Zgadzam się, co do definicji "optymalizacji". Ale po pierwsze: przesadnie duza wyspa to zbedna "subiektywna relatywnosc" - dla mnie nie jest przesadnie wielka, po drugie: konfig dla slabszych komputerow? sa pewne minima, ktorych nie da sie przekroczyc, poza tym porownaj jak wyglada gra na najnizszych detalach - to jest wlasnie konfig dla slabych komputerow. Po trzecie - wrzucenie wszystkich mozliwych efektow DX9 to MIT polegajacy na przeswiadczeniu, ze programisci enginu graficznego "wrzucaja" efekty, skads je sobie biorac (na przyklad z DX9) a pozniej dziwia sie ze to wolno dziala. MIT. Te efekty, w tym przypadku naprawde ograniczone i minimalistyczne trzeba napisac czy jak kto woli zaimplementowac. Ich sie nie wrzuca.

Starczy tego mojego marudzenia. Nie mam nic przeciwko zdrowej krytyce, rozumiem, ze moze sie Arma komus nie podobac, coz - wolnosc w tym kraju panuje - mozna jej nie kupywac i w nia nie grac. Ale nalezy zachowac szacunek dla czyjejs ciezkiej pracy.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Rainbow »

klamacz pisze:
Rainbow pisze: Za przeproszeniem kto prosił o tak dużą wyspę? Jeżeli ktoś robi grę to chyba z zamiarem, żeby ona chodziła dobrze na większości komputerów, a nie żeby się pochwalić jaką to on wielką mapę zrobił.

prawo popytu to po raz. Po dwa rzadko nowoczesne gry chodzą dobrze na WIĘKSZOŚCI komputerów. Po trzy, czy byliby wszyscy tacy zachwyceni, gdyby Sahrani była wielkości Everonu?


Tak, nowe gry chodzą dobrze na MOCNYCH komputerach. Komputer, na którym ArmA by chodziła płynnie na wyższych detalach w każdej sytuacji nie istnieje. To, że wyspa ma 400km2 w nikim nie wzbudziło większego entuzjazmu. Bardziej to trochę przestraszyło ludzi, bo jaki komp trzeba mieć żeby odpalić tak dużą wyspę?
klamacz pisze:
Rainbow pisze: Jeżeli mowa o shaderach to już tak nie szpanujcie bo w ArmA użyto te najprostsze. Popatrzcie na shadery FEARa, HL2, czy polskiego CoJ.
Najprostsze? Jakieś dowody? Zdekompilowałeś pliki w Arma?


Przetestowałem grę na najwyższych detalach i porównałem z innymi grami obsługującymi shadery? Po drugie sam BIS wspominał, iż nie zamierzam komplikować sprawy z shaderami ze względu na łatwiejsze podejście do modowania dla społeczności.
klamacz pisze:
Rainbow pisze: Dynamiczne krzaczki? Dla mnie to lekko przeteksturowana roślinność z OFP, na którą wrzucono kilka filtrów i shaderów. Tutaj mogli właśnie użyć SpeedTree, ale przy zmniejszeniu jakości tekstur, a zwiększeniu ilości obiektów.
Linda. Tak nazywa się system roślinności Bisu. Filtry? To nie Photoshop. SpeedTree? No coz, moze jest szybki, ale napewno nie tak efektowny i elastyczny jak Linda. Polecam obejrzeć dema SpeedTree na oficjalnej ich stronie.


Czytałem i oglądałem filmy o SpeedTree, bo byłem ciekaw jak wygląda efekt. W Oblivionie to wygląda naprawdę ładnie i myślę, że gdyby BIS chciał mógłby go skonfigurować pod ArmA zaoszczędzając dużo cennego czasu, który mógłby się przełożyć na dopracowanie bugów.
klamacz pisze:
Rainbow pisze: Zaawansowane AI w ArmA? Chyba dowcip jak ten z małpą w czerwonym. Fizyka? Poziom 2002 roku. Mogli użyć choćby Havoca, albo opcjonalnie prosty Mecon, ale po co. Lepiej schować kasę do skarpetki.

AI. Nieskryptowane, dynamiczne, płynne. W przeciwienstwie do wielu innych produkcji. Fizyka? Sprawdz koszt licencji porządnego silnika fizycznego i jego narzut wydajnościowy. Pamietam, ze kiedys byla plotka, ze Arma będzie korzystać z ODE, doskonalego silnika w dodatku opensource. Niestety nie korzysta. Jak na brak jakiegokolwiek dedykowanego systemu fizycznego, efekty w Arma i tak sa bardzo dobre.


Nie wiem czy widziałeś film test AI z VBS2 (identyczne z ArmA) i tam na schemacie widać, iż sztuczna inteligencja jedzie maksymalnie na serii skryptów. Rozumiem, iż przecież tak działa przecież każdy system, ale BIS zupełnie olał sprawę komputerowych wrogów, bo kogo nie wkurza, że koleś zamiast iść prosto i strzelić z wyrzutni w czołg to łazi gdzieś na około jak głupi po drodze ginąc (przykład z kampanii). Co do fizyki to również jesteś w błędzie. Możesz sobie przetestować np. serwer z 64 osobami w BF2 i u mnie przy najwyższych detalach i największej siece ciała latają co w ogóle nie jest odczuwalne na wydajności. Wszystko zależy od dobrego dopracowania
klamacz pisze:
Rainbow pisze: Nieograniczona ilość jednostek? Jak narazie na mapie w MP jest 60 graczy i już gra masakrycznie działa.

Najnowsze badania dowodzą (:) ), ze ilosc jednostek na mapie ma znikomy wplyw na wydajnosc.


Jednostek AI. Jak widać ludzie potrafią tą grę bardziej zlagować, bo mają więcej skryptów? :lol: 8)
klamacz pisze:
Rainbow pisze: Optymalizacja, to nie tylko umiejętność kompresji tekstur, ale również racjonalnego zarządzania zasobami gry. Gdyby nie tworzyli tak przesadnie dużej wyspy, stworzyli konfig dla słabszych komputerów, oraz nie wrzucili wszystkich możliwych efektów DX9 na raz przy okazji testując to co osiągnęli, to wtedy można by to nazwać optymalizacją.
Zgadzam się, co do definicji "optymalizacji". Ale po pierwsze: przesadnie duza wyspa to zbedna "subiektywna relatywnosc" - dla mnie nie jest przesadnie wielka, po drugie: konfig dla slabszych komputerow? sa pewne minima, ktorych nie da sie przekroczyc, poza tym porownaj jak wyglada gra na najnizszych detalach - to jest wlasnie konfig dla slabych komputerow. Po trzecie - wrzucenie wszystkich mozliwych efektow DX9 to MIT polegajacy na przeswiadczeniu, ze programisci enginu graficznego "wrzucaja" efekty, skads je sobie biorac (na przyklad z DX9) a pozniej dziwia sie ze to wolno dziala. MIT. Te efekty, w tym przypadku naprawde ograniczone i minimalistyczne trzeba napisac czy jak kto woli zaimplementowac. Ich sie nie wrzuca.

Starczy tego mojego marudzenia. Nie mam nic przeciwko zdrowej krytyce, rozumiem, ze moze sie Arma komus nie podobac, coz - wolnosc w tym kraju panuje - mozna jej nie kupywac i w nia nie grac. Ale nalezy zachowac szacunek dla czyjejs ciezkiej pracy.


Mówiąc wrzucenie miałem na myśli luźne rozumienie implementacji.
Trzeba czasem sobie pomardzić :P
Nie neguję tego, iż BIS nie wykonał ciężkiej pracy. Uważam, iż wzięli się za zbyt wiele projektów (VBS2, OFP ELITE, ArmA) nie mając odpowiedniej ilości pracowników, co zaskutkowało brakiem dopracowania. Teraz może im się to odbić podwójną czkawką, gdyż nie są jakimś ogromnym przedsiębiorstwem typu EA, które może sobie pozwolić na porażkę kilku tytułów.
Ostatnio zmieniony 12 sierpnia 2021, 19:58 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
[1stCav]SokoleOko
Posty: 51
Rejestracja: 16 grudnia 2006, 02:17
ID Steam:
Numer GG: 6169456
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: [1stCav]SokoleOko »

Czy gdyby ArmA było polskim produktem, to też byście stękali?

1) Wymaganie, by nowoczesne gry chodziło na każdym komputerze jest śmieszne. Są ludzie, którzy świadomie działają w dwuletnim przesunięciu do rynku - oni za niewielką kasę (mówię i o sprzęcie, i o cenie gry) pograją sobie w ArmA w 2009 roku na (wtedy) słabych komputerach.

2) Wielkość wyspy jest wielką zaletą ArmA - teatr działań jest unikalny i wspaniały, a liczba misji (biorąc pod uwagę społeczność) jest nieskończona w takim terenie.

3) Z tymi serwerami to poczekajcie na profesjonalne serwery stawiane przez providerów, bo nie mogę oprzeć się wrażeniu, że dziś jest takich kilka, a reszta stoi na zasadzie "Pan kaziutek pozwolił mi w firmie postawić na 15 minut" ;)
Obrazek
Dołącz do nas!

Intel C2D E6600
Asus P-5B
2 GB Geil Ultra (DC)
Asus X1900XT
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Rainbow »

[1stCav]SokoleOko pisze: Czy gdyby ArmA było polskim produktem, to też byście stękali?

1) Wymaganie, by nowoczesne gry chodziło na każdym komputerze jest śmieszne. Są ludzie, którzy świadomie działają w dwuletnim przesunięciu do rynku - oni za niewielką kasę (mówię i o sprzęcie, i o cenie gry) pograją sobie w ArmA w 2009 roku na (wtedy) słabych komputerach.


Nie mówię, aby chodził na każdym komputerze, ale na tych high-endowych (o takim przynajmniej poinformował mnie Oblivion :P)

[1stCav]SokoleOko pisze: 2) Wielkość wyspy jest wielką zaletą ArmA - teatr działań jest unikalny i wspaniały, a liczba misji (biorąc pod uwagę społeczność) jest nieskończona w takim terenie.


Zgadzam się z tym, ale nie powiesz mi raczej, że społeczność ArmA jest duża :)

[1stCav]SokoleOko pisze: 3) Z tymi serwerami to poczekajcie na profesjonalne serwery stawiane przez providerów, bo nie mogę oprzeć się wrażeniu, że dziś jest takich kilka, a reszta stoi na zasadzie "Pan kaziutek pozwolił mi w firmie postawić na 15 minut" ;)


UMPC to jeden z największych serwerów dostępnych w ArmA postawiony na 100mbitowym łączu o mega-uploadzie. Pingi niskie, ale gra nie domaga.
Awatar użytkownika
Diabl0
Posty: 134
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 01:10
ID Steam:
Numer GG: 2236900
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Diabl0 »

klamacz pisze: Po trzy, czy byliby wszyscy tacy zachwyceni, gdyby Sahrani była wielkości Everonu?


A co ci przeszkadzał Everon? Czy te 400km2 jest aż tak magiczną liczbą że wszyscy mają aż sikać po nogach? W MP które jest głównym przeznaczeniem OFP/ArmA rzadko kiedy korzysta się z terenu większego niż kilka/kilkanaście km2 (nie wspominając o hexenkisielach toczących się boiskach piłkarskich).

Na mnie te 400km2 nie robi większego wrażenia. Teren wbrew pozorom nie jest aż tak bardzo urozmaicony i już teraz duża część mapek MP toczy się na tych samych terenach co inne. Ponadto lada dzień zaczną pojawiać się wyspy tworzone przez graczy i argument "400km2" straci na znaczeniu
klamacz pisze: AI. Nieskryptowane, dynamiczne, płynne. W przeciwienstwie do wielu innych produkcji.

A co ma za znaczenie czy AI bazuje na skryptach czy nie? Dla mnie nie ma to znaczenia, chcę tylko aby AI zachowywało się w miarę logicznie i jak najlepiej udawało normalnego człowieka. A z tym w ArmA wcale nie jest najlepiej - AI potrafi stać jak wryte w szeregu przed nadjeżdżającym czołgiem a najczęstszy przejaw jej inteligencji to padnięcie na ziemię i czekanie nie wiadomo ile nie wiadomo na co. Sytuację pogarsza niebywała celność i orientacja AI które leżąc w gęstwinie krzaków potrafi dojrzeć inne AI leżące 300m dalej w innych krzakach i jedną serią go trafić.
klamacz pisze: Fizyka? [...] Jak na brak jakiegokolwiek dedykowanego systemu fizycznego, efekty w Arma i tak sa bardzo dobre.


"Bardzo dobre"? Aż boję się pomyśleć co dla ciebie jest kiepską fizyką. Skaczące pojazdy, ludzie zacinający się w zabudowaniach, problemy z drabinami, murki 30cm nie do przejścia dla żołnierza, kilkunastotonowe czołgi biorące zakręty bokiem, ciała leżące po śmierci przez mury, skaczące granaty, czołgowe odłamkowe o zasięgu rażenia paru metrów i wiele wiele innych kwiatków - i ty to nazywasz bardzo dobrą fizyką?
klamacz pisze: Najnowsze badania dowodzą (:) ), ze ilosc jednostek na mapie ma znikomy wplyw na wydajnosc.

W telewizji też reklamują że najnowsze badania dowodzą że spożywanie X jest najzdrowsze, Y pierze najlepiej a Z usuwa łupież. Ciekawe czy też we wszystkie takie brednie wierzysz bez zastanowienia? Przeprowadź sobie prosty test, wstaw sobie w edytorze trochę jednostek i zobacz jak ci nagle ArmA zacznie zwalniać.
klamacz pisze: konfig dla slabszych komputerow? sa pewne minima, ktorych nie da sie przekroczyc, poza tym porownaj jak wyglada gra na najnizszych detalach - to jest wlasnie konfig dla slabych komputerow.


Wygląda prawie tak samo jak stare dobre OFP na najniższych detalach. Z tą drobną różnicą że na tym samym kompie w 800x600 i detalach na minimum OFP wyciągało ponad 100fps'ów a ArmA przy dobrych wiatrach 30.
klamacz pisze: Po trzecie - wrzucenie wszystkich mozliwych efektow DX9 to MIT polegajacy na przeswiadczeniu, ze programisci enginu graficznego "wrzucaja" efekty, skads je sobie biorac (na przyklad z DX9) a pozniej dziwia sie ze to wolno dziala. MIT. Te efekty, w tym przypadku naprawde ograniczone i minimalistyczne trzeba napisac czy jak kto woli zaimplementowac. Ich sie nie wrzuca.


Kwestia nazewnictwa jest tu mało istotna, jakoś większość zrozumiała co "autor miał na myśli" pisząc "wrzucili". Nie pamiętam teraz nazwy, ale do OFP był kiedyś taki fajny zamiennik biblioteki DirectX dzięki któremu OFP wykorzystywało cześć efektów nowych DirectX'ów. Skutkowało to dużo ładniejszą grafiką w OFP z całą masą mniej lub bardziej przyjemnych efektów wizualnych, a cała "operacja" ograniczała się do podmienienia jednej biblioteki. I na nowych kartach dostosowanych do nowszych DirectX'ów wpływ wydajnościowy był prawie niewidoczny, natomiast na starszych kartach był olbrzymi bo procesor musiał nadrabiać to co karta nie obsługiwała. W przypadku ArmA bez wnikania w kod źrudłowy mam podobne wrażenia - że zostały tylko zaimplementowane nowe zabawki udostępniane przez najnowsze DirectX'y bez zastanowienia się nad możliwością ich wyłączenia na starszym sprzęcie.
klamacz pisze: Nie mam nic przeciwko zdrowej krytyce, rozumiem, ze moze sie Arma komus nie podobac, coz - wolnosc w tym kraju panuje - mozna jej nie kupywac i w nia nie grac. Ale nalezy zachowac szacunek dla czyjejs ciezkiej pracy.


I w tym jest właśnie cały problem, że tej "cięzkiej pracy", "nowego silnika" nie widać. Pozostała większosć starych błędów z OFP (fizyka, dźwięk) uzupełniona o całą garść nowych bugów (duża niestabilność) i dużo większe (imho nieuzasadnione) wymagania sprzętowe.
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: klamacz »

Diabl0 pisze: A co ci przeszkadzał Everon? Czy te 400km2 jest aż tak magiczną liczbą że wszyscy mają aż sikać po nogach? W MP które jest głównym przeznaczeniem OFP/ArmA rzadko kiedy korzysta się z terenu większego niż kilka/kilkanaście km2 (nie wspominając o hexenkisielach toczących się boiskach piłkarskich).
Na mnie te 400km2 nie robi większego wrażenia. Teren wbrew pozorom nie jest aż tak bardzo urozmaicony i już teraz duża część mapek MP toczy się na tych samych terenach co inne. Ponadto lada dzień zaczną pojawiać się wyspy tworzone przez graczy i argument "400km2" straci na znaczeniu

Jest duza i mi sie to podoba. Tak naprawde nie jest wazne jak duza jest wyspa Sahrani, ale jakie mozliwosci daje engine i jak duze wyspy bedzie mozna tworzyc pod Arma. Wystarczy zapytac mapmakerow czy podobaly im sie ograniczenia z OFP.
Diabl0 pisze: A co ma za znaczenie czy AI bazuje na skryptach czy nie? Dla mnie nie ma to znaczenia, chcę tylko aby AI zachowywało się w miarę logicznie i jak najlepiej udawało normalnego człowieka. A z tym w ArmA wcale nie jest najlepiej - AI potrafi stać jak wryte w szeregu przed nadjeżdżającym czołgiem a najczęstszy przejaw jej inteligencji to padnięcie na ziemię i czekanie nie wiadomo ile nie wiadomo na co. Sytuację pogarsza niebywała celność i orientacja AI które leżąc w gęstwinie krzaków potrafi dojrzeć inne AI leżące 300m dalej w innych krzakach i jedną serią go trafić.

Roznica pomiedzy AI dzialajacym na skryptach a AI dzialajacych chociazby na maszynie stanow skonczonych czy innym systemie jest taka jak pomiedzy pociagiem a samochodem.
Diabl0 pisze: "Bardzo dobre"? Aż boję się pomyśleć co dla ciebie jest kiepską fizyką. Skaczące pojazdy, ludzie zacinający się w zabudowaniach, problemy z drabinami, murki 30cm nie do przejścia dla żołnierza, kilkunastotonowe czołgi biorące zakręty bokiem, ciała leżące po śmierci przez mury, skaczące granaty, czołgowe odłamkowe o zasięgu rażenia paru metrów i wiele wiele innych kwiatków - i ty to nazywasz bardzo dobrą fizyką?

Tak. Poza kilkoma problemami z kolizjami - w tym wymienionymi przez ciebie blokowaniem sie w zabudowaniach (konkretnie na schodach) oraz z podskakujacymi czolgami gdy najada na jakas przeszkode - innych problemow nie zauwazylem.
Diabl0 pisze: W telewizji też reklamują że najnowsze badania dowodzą że spożywanie X jest najzdrowsze, Y pierze najlepiej a Z usuwa łupież. Ciekawe czy też we wszystkie takie brednie wierzysz bez zastanowienia? Przeprowadź sobie prosty test, wstaw sobie w edytorze trochę jednostek i zobacz jak ci nagle ArmA zacznie zwalniać.

Testowalem. Nie zwalnia. Nawet kiedys newsy moje byly o tym na arma-zone.pl :P
Diabl0 pisze: Wygląda prawie tak samo jak stare dobre OFP na najniższych detalach. Z tą drobną różnicą że na tym samym kompie w 800x600 i detalach na minimum OFP wyciągało ponad 100fps'ów a ArmA przy dobrych wiatrach 30.

Nieprawda. Pokaz screeny z minimalnych Arma i minimalnych OFP i poszukamy roznic, dobrze?
Diabl0 pisze: Kwestia nazewnictwa jest tu mało istotna, jakoś większość zrozumiała co "autor miał na myśli" pisząc "wrzucili". Nie pamiętam teraz nazwy, ale do OFP był kiedyś taki fajny zamiennik biblioteki DirectX dzięki któremu OFP wykorzystywało cześć efektów nowych DirectX'ów. Skutkowało to dużo ładniejszą grafiką w OFP z całą masą mniej lub bardziej przyjemnych efektów wizualnych, a cała "operacja" ograniczała się do podmienienia jednej biblioteki. I na nowych kartach dostosowanych do nowszych DirectX'ów wpływ wydajnościowy był prawie niewidoczny, natomiast na starszych kartach był olbrzymi bo procesor musiał nadrabiać to co karta nie obsługiwała. W przypadku ArmA bez wnikania w kod źrudłowy mam podobne wrażenia - że zostały tylko zaimplementowane nowe zabawki udostępniane przez najnowsze DirectX'y bez zastanowienia się nad możliwością ich wyłączenia na starszym sprzęcie.

"zabawki udostepniane przez najnowsze DirectX'y" - co to jest wedlug ciebie? Kłaniają się mity. Sorry Diabl0, wiem, ze jestes w temacie, ale chocby dlatego powinienes najpierw sprawdzic swoje przypuszczenia a dopiero pozniej serwowac takie opinie. Polecam http://wiki.gamedev.pl/ oraz http://www.gamedev.pl/.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Vallerie
Posty: 17
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 18:18
ID Steam:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Vallerie »

BTW, jakby ktoś gdzieś widział damski model główki, polecam się o linka lub wrzutkę na majla. Są już turtoriale po niemiecku pod PS (fotoszopa), ale męskie, a możę jest gdzieś damski? A czy się róznią? Oj znacznie, zupełnie inna budowa głowy, co widać chociażby ana reporterce w singlu.
Pozdr.

sry że to tu wlepiłam, ale nie było topicu podobnego, albo w gąszczu ne zauważyłam :)
[8BZ]Vallerie :ofp :8bzx :cfog
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja o ArmA”