Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Problemy i porady nt dobrej i słabej wydajności PC, zawieszaniem się gry itp.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: PROCIK »

Zerknolem tylko na ten artykul ale wydaje mi sie ze chodzi w nim o to ze Vista obsluzy 8GB ramu oczywiscie w wersji 64 bit.
A jak to ma sie do ARMY II. Mi zajmuje ona razem z sytemem max 2 GB.
Awatar użytkownika
Mihao
Posty: 21
Rejestracja: 01 września 2009, 22:34
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Mihao »

Chodzi tu o to, że dzięki 8GB RAMu Windows wykorzystuje do obliczeń więcej szybkiej pamięci, niż przy zainstalowanych np. 4GB lub mniej, nie wczytując tak często danych z HDD. Z tego powodu system operacyjny działa szybciej i sprawniej obsługuje programy, co powoduje, że np. gra w którą właśnie gramy również chodzi szybciej, mimo że sama zajmuje np. 2GB czy 3,5GB RAM. Nie wiem jak się to ma do ARMA2, trzeba spróbować. Przyda się to na pewno przy obsłudze innych programów, zwłaszcza gdy posługujemy się kilkoma jednocześnie i przełączamy między nimi. Osobiście grając często mam inne programy działające w tle, przy ARMIE staram się wyłączać bo komp jest bardziej obciążony. Tak jak mówisz, artykuł dotyczy wersji 64 bitowych Windows Vista, Server i XP 64 bit z SP 2, bo tylko tam jest superfetch o którym wspominają autorzy. Ceny pamięci RAM są obecnie niskie, zwiększenie do 8GB to zdecydowanie tańsze rozwiązanie niż dysk SSD, choć nie załatwia problemu wczytywania danych z HDD przez samą grę/program.
Konfig:
AMD Phenom II x4 955 Quad Core 3,2 Ghz
Gigabyte MA790FXT-UD5P AMD 790 FX
DDR III 2x2GB 1333 Mhz CL9 Corsair DHX
HDD WD 640 GB 32 MB cache SATA II
Sapphire Radeon HD 4890 VApor-X 1024MB
Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer
Penragram 550W Silent Force Total
MS Windows Vista Ultimate 64 Bit
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: PROCIK »

Ok, Wparowałem do domu i od razu odpaliłem kompa. Test w benchmarku przy ustawieniach grafiki standardowych rozdzielczość 1440x900, Windows 7 x64, procesor podkręcony do 3,6GHz
wynik :
za pierwszym razem 4319,45
zaraz potem 5201,16

Tu twardziel nie miał chyba aż tak znaczenia ale widać jego działanie w misji TopGun na serwerze [TK]. Tam jak się odpali te misje to w intro widzimy przelot kamery wzdłuż hangarów przed którymi stoją w rzędzie samoloty. Ta scena zawsze zabijała mojego twardziela, który starał się wgrać wszystkie pojazdy. Przy nowym miał wgrane wszystko już w połowie przelotu i do tego wszystko przechodziło płynnie bez czkawek i zacięć. Jednym słowem dla mnie bomba :) Te dyski to przyszłość :) Jak ceny znormalnieją to nikt nie spojrzy na tradycyjne :)
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Rafael3D »

PROCIK pisze: za pierwszym razem 4319,45
zaraz potem 5201,16

Tu twardziel nie miał chyba aż tak znaczenia
właśnie że miał, i to kolosalne. Pierwszy run to ciągłe dogrywanie z twardego....
Jak widać więc Twój nowy dysk działa miej więcej tak jak mój obecny, kupiony jakieś pół roku temu za cenę 3x mniejszą ale za to o pojemności ponad 30x większej :P
Po prostu Twój stary HD (Caviar ?) był żałośnie wolny.
pozdr.
ps. jak tam W7? aktywowałeś?
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: ufoman »

Od niemal tygodnia operuje na win7(64bit). Jest zauwazalny wzrost wydajnosci w ARMA2.
Awatar użytkownika
Mihao
Posty: 21
Rejestracja: 01 września 2009, 22:34
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Mihao »

Myślę że te wyniki świadczą też o działaniu superfetcha w Windows 7 (nie sprawdziałem, ale napewno tam jest, skoro jest w Viście;) ). Po prostu Windows za pierwszym razem wczytał niezbędne dane do RAMu, a za drugim razem to wykorzystał, stąd lepsze osiągi. Prawdopodobnie trzeci raz byłby jeszcze lepszy. No właśnie, trzeba by porównać ten SSD z szybkim klasycznym dyskiem twardym 3,5 cala na tym samym kompie żeby mieć pełne rozeznanie w sytuacji.
Konfig:
AMD Phenom II x4 955 Quad Core 3,2 Ghz
Gigabyte MA790FXT-UD5P AMD 790 FX
DDR III 2x2GB 1333 Mhz CL9 Corsair DHX
HDD WD 640 GB 32 MB cache SATA II
Sapphire Radeon HD 4890 VApor-X 1024MB
Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer
Penragram 550W Silent Force Total
MS Windows Vista Ultimate 64 Bit
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: PROCIK »

Ciekawe Rafael3D :violent przejde sie do ciebie i sprawdze to hehe ;)
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Rafael3D »

Na benchmarku ciekawy artykuł dot. twardzieli, tych SSD też. Miłej lektury:
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzj ... -2339.html
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Rafael3D »

SSD to jednak jeszcze wciąż technologia z syndromem "wczesnego dziecięswtwa" - eng art:
A single NAND flash die is subdivided into blocks. The typical case these days is that each block is 512KB in size. Each block is further subdivided into pages, with the typical page size these days being 4KB.

Now you can read and write to individual pages, so long as they are empty. However once a page has been written, it can’t be overwritten, it must be erased first before you can write to it again. And therein lies the problem, the smallest structure you can erase in a NAND flash device today is a block. Once more, you can read/write 4KB at a time, but you can only erase 512KB at a time.

It gets worse. Every time you erase a block, you reduce the lifespan of the flash. Standard MLC NAND flash can only be erased 10,000 times before it goes bad and stops storing data.

Based on what I’ve just told you there are two things you don’t want to do when writing to flash: 1) you don’t want to overwrite data, and 2) you don’t want to erase data. If flash were used as a replacement for DVD-Rs then we wouldn’t have a problem, but it’s being used as a replacement for conventional HDDs. Who thought that would be a good idea?

It turns out that the benefits are more than worth the inconvenience of dealing with these pesky rules; so we work around them.

Most people don’t fill up their drives, so SSD controller makers get around the problem by writing to every page on the drive before ever erasing a single block.

If you go about using all available pages to write to and never erasing anything from the drive, you’ll eventually run out of available pages. I’m sure there’s a fossil fuel analogy somewhere in there. While your drive won’t technically be full (you may have been diligently deleting files along the way and only using a fraction of your drive’s capacity), eventually every single block on your drive will be full of both valid and invalid pages.

In other words, even if you’re using only 60% of your drive, chances are that 100% of your drive will get written to simply by day to day creation/deletion of files.
A na odprężenie - SSD rulez, a szczególnie Sasmsung ;)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=96dWOEa4Djs[/youtube]
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: PROCIK »

Rafael3D czy ty nie masz jakiegos syndromu :) U mnie SSD zapie...a i nie mam jak narazie problemów. Tyle na temat :)
A dyski Samsunga tradycyjne maja syndrom starosci :P
Co mnie obchodza detale techniczne? :) wiesz ze twoje glowice przesowaja sie 200mikronow nad talerzem i nawet delikatne wstrzasy moga spowodowac kolizje z nosnikiem i miejscowe uszkodzenia? Tradycyjne dyski twarde to precyzyjne urzadzenia mechaniczne i dlatego sa bardzo wrazliwe i podatne na awarie - to tekst z artykulu co podeslales na forum.
Na SSD czytanie 200GB/s zapis 150GB/s trwalosc min 5 lat gwarancja 2 lata. A twoj bedziesz wymienial co trzy lata. Ok powiesz ze twoj tanszy ale SSD szybko straca na cenie :) zanim minie 5 lat juz bede mial 250 GB SSD na pokadzie. Po co te przepychanki? Wazne aby urzytkownik byl zadowolony, ja jestem i jak Ty jestes to jest ok :)
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Rafael3D »

tu masz porównanie SSD do "mojego" Samsunga:
http://www.bit-tech.net/hardware/storag ... b-review/3
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydajność i zawieszanie się”