CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Dział graczy cooperative: Cooperative Flashpoint Online Gaming
http://www.cfog.pl/

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman »

Pojawil sie watek HOWTO - czyli co nalezy zrobic i jak sie przygotowac do rozgrywki w CFOG.

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1637

Konfiguracja gry oraz addonów

Gramy na wersji 1.05, aby uniknąć błędów musi ona być spatchowana kolejno:

1.02->1.03
1.03->1.04
1.04->1.05

Addony, z których korzysta CFOG, należy sciągnąć używając programu Addon Sync:

ACE2 - ściągamy go z serwera Kellys Heroes, zaraz po tym należy usunąć nadprogramowe pliki klikając "delete extra files".

CAA1+CFOG - ściągamy z naszego repozytorium. Tworzymy nowy serwer i w miejsce "Auto config URL" wklejamy link:
http://cfog.serveftp.org/repo.zip

A2T - poprawna konfiguracja tego dodatku znajduje się w tym materiale(by SiD). Addon do ściągnięcia stąd(ver 006).

Po skompletowaniu dodatków tworzymy skrót gry w którego właściwościach, "elemencie docelowym" wklejamy ścieżkę:
"E:\ArmA 2\arma2.exe" -nosplash -world=empty -mod=@CBA;@a2t;x\oac\oac_core;x\caa1;@ACE;@ACEX;@ACEX_PLA;@ACEX_SM;@cfog

Oczywiście to mój przykład, ścieżka partycji/folderów musi być taka jaką masz u siebie.

TeamSpeak 3

Do ściągnięcia ze strony producenta.

Adres IP: 213.25.25.110
Port: 9987
Hasło: hrabina

Przygotowanie teoretyczne

W dziale CFOG KNOW-HOW znajdują się najważniejsze wątki, których znajomość jest podstawą przystąpienia do rozgrywki.

Terminy i zgłoszenia

Rozgrywki CFOG odbywają się w każdy piątek o 21:30 i trwają do godzin nocnych. Na TS należy być odpowiednio wcześniej by sprawdzić kompatybilność addonów. Nie czekamy na spóźnialskich.
Do rozgrywki należy się zgłosić z wyprzedzeniem w temacie Spotkania coopowe w ARMA II.

W czwartki o 21:00 odbywają się szkolenia doskonalające.
Zgłoszenia w temacie Szkolenia/treningi.
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman »

Rozkaz Bojowy 14/05/2010

Sytuacja

Rząd rosyjski poprosił o pomoc USA w stłumieniu narastającego konfliktu na Czarnorusi. Zbuntowany rosyjski generał Analij Nowicyn wraz z wiernym mu wojskiem zapanował nad większą częścią półwyspu. Świat oczekuje od nas, że zdołamy powstrzymać ten terror.

Linia 109 wyznacza linię frontu aż do wysokości miasta Chernogorsk. Wojska USA stacjonują po jej południowej stronie.

Zadanie

Zniszczyć centrum komunikacji w wiosce Sosnovka. Odbić Zelenogorsk i zająć przyczółek.

Siły własne

1-1-Hotel
CO
RTO

1-1-Alpha
SF SL
SF RTO
SF AT
SF Demolition Expert

1-2-Alpha
SF TL
SF AR
SF Medic
SF Demolition Expert

1-1-India

Ranger Sniper
Ranger Spotter

1-1-Bravo

Ranger SL

Ranger TL
Ranger AT
Ranger RFL
Ranger GL

Ranger TL
Ranger AR
Ranger RFL
Ranger Medic

1-1-Charlie

Ranger SL

Ranger TL
Ranger AT
Ranger RFL
Ranger GL

Ranger TL
Ranger AR
Ranger RFL
Ranger Medic

1-1-Delta

Ranger SL

Ranger TL
Ranger AT
Ranger RFL
Ranger GL

Ranger TL
Ranger AR
Ranger RFL
Ranger Medic

1-1-Echo

Ranger SL

Ranger TL
Ranger AT
Ranger RFL
Ranger GL

Ranger TL
Ranger AR
Ranger RFL
Ranger Medic

1-1-Foxtrot

M1A2 TUSK

1-1-Golf

M2A2 BRADLEY

Wsparcie

Brak dodatkowego wsparcia.

Nieprzyjaciel

Kilka drużyn piechoty, pojedyncze pojazdy pancerne oraz lekkie.

Styczność i rozgraniczenie

Wojska sojusznicze na południe i zachód od miasta Zelenogorsk oraz w okolicach miasta Balota.

ROE

Brak.

Logistyka

Ciężarówki naprawcze oraz z amunicją w miejscowości Pavlovo 017114.

Data i godzina rozpoczęcia operacji

14 Maj 2010 - 0400hrs czasu lokalnego

Prognoza pogody

Pochmurno, deszczowo, bezwietrznie.

Komunikacja

Do ustalenia we własnym zakresie.

Załącznik

Mapa:
Obrazek
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman »

Shadow of the King

Konflikt na wyspie Duala, podzielonej linią demarkacyjną na dyktatorską północ i republikańskie południe osiągnął punkt, w którym żadna ze stron nie jest w stanie osiągnąć zdecydowanej przewagi. Oddziały wojskowe utknęły po obu stronach rzeki, która wyznacza strefę buforową, oddzielającą zwaśnione strony i pozostają w gotowości bojowej już od pół roku. W tym czasie na północnym brzegu dochodzi do aktów samosądu i ludobójstwa, w których prym wiedzie cieszący się ze względu na swoje pokrewieństwo z dyktatorem niemal nieograniczoną władzą pułkownik Roberto Mugabi.

Wypełniając sojusznicze zobowiązania, rząd Stanów Zjednoczonych we współpracy z południową republiką przygotował operację, której celem jest wysłanie dyktatorowi czytelnego sygnału, że są granice, których przekraczać nie wolno. Ze względu na pełne utajnienie operacji, jej szczegóły zostaną ujawnione w ostatniej chwili...

Obrazek

Data: 21.05.2010
Godzina startu: 21:30
Serwer: MaxiKaaza lub SiDa
Addony: ACE, a2ts, Duala Island (jest w cfogpaczce) + afrenian army

Zgłoszenia na forum CFOG: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=12 ... start=1620
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman »

Zmiana terminu szkoleń z czwartku na środę!

ŚRODA 19052010 2100hrs Szkolenie

1. NAWIGACJA

- co to jest nawigacja i azymut
- używanie kompasu
- topografia terenu
- mapy
- marsz na azymut
- orientacja w terenie

2. PODSTAWOWE ZACHOWANIA ŻOŁNIERZA PIECHOTY/PODSTAWY PIECHOTY.

- zasłona/maskowanie
- formacje bojowe
- zmiana magazynków
- komunikacja w oddziale
- reakcja na kontakt
- poruszanie się
- podchodzenie do celu
- atak na cel

Addony: ACE2+CAA1+CFOG - standard, repo, A2TS
Serwer: do ustalenia

Materiał teoretyczny do opanowania:

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=621

Przewidywany czas trwania szkolenia: 2h
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman »

Rozkaz Bojowy 21/05/2010

OPERACJA SHADOW OF THE KING

Rozkaz bojowy nr SOTK020510 dla dowódcy oddziału specjalnego na Duala Island

1. SYTUACJA

Konflikt na wyspie Duala, podzielonej linią demarkacyjną na dyktatorską północ i
republikańskie południe osiągnął punkt, w którym żadna ze stron nie jest w stanie
osiągnąć zdecydowanej przewagi. Oddziały wojskowe utknęły po obu stronach rzeki,
która wyznacza strefę buforową, oddzielającą zwaśnione strony i pozostają w gotowości
bojowej już od pół roku. W tym czasie na północnym brzegu dochodzi do aktów
samosądu i ludobójstwa, w których prym wiedzie cieszący się ze względu na swoje
pokrewieństwo z dyktatorem niemal nieograniczoną władzą pułkownik Roberto Mugabi.

Wypełniając sojusznicze zobowiązania, rząd Stanów Zjednoczonych we współpracy z
południową republiką przygotował operację, której celem jest wysłanie dyktatorowi
czytelnego sygnału, że są granice, których przekraczać nie wolno.

Na południe od granicy, którą stanowi rzeka oraz ogrodzenie rozciągnięte na całej
długości jej brzegów jesteście stosunkowo bezpieczni - możecie tu spotkać żołnierzy
republiki, której rząd zaaprobował tę operację, będą więc wobec Was przychylni.
Zachowajcie jednak czujność - zdarza się, że niewielkie oddziały dyktatora przenikają
czasem przez dziurawą jak sito linię demarkacyjną, by realizować zadania dywersyjne -
ich spotkanie nie jest więc całkowicie wykluczone.
Na północ od granicy możecie natomiast oczekiwać, że każdy uzbrojony człowiek nie
będzie do was nastawiony pokojowo.

siły przeciwnika

Regularne oddziały lekkiej piechoty, w rejonie działania brak sprzętu pancernego.
Lekkie pojazdy rozpoznawcze i liczne patrole piesze. Obszar nadgraniczny cechuje się
dużą militaryzacją - ryzyko spotkania żołnierzy dyktatora jest w każdym momencie
bardzo wysokie.

siły własne

Pododdział ochotników wydzielony z 8 plutonu SEALS, Little Creek, VA

- maksymalnie dziesięciu ludzi

2. ZADANIE

Zorganizować i zrealizować akcję ewakuacyjną dla dwóch agentów terenowych CIA w
chwili otrzymania od nich sygnału o gotowości do wycofania się z rejonu działań.

3. SPOSÓB WYKONANIA ZADANIA


Zadanie podzielone jest na następujące fazy:

- Faza Pierwsza - Alfa

Na tym etapie zostaniecie przetransportowani na wyspę śmigłowcem cywilnym (na
pokładzie którego zaczynacie) przez przemytnika, z którego usług korzystają obie strony
- przymykają więc oko na jego regularne loty i rzadko pytają o ładunek. Śmigłowiec
wyląduje na lądowisku w południowo-wschodnim zakątku wyspy (Aeoporto Tasmera).
Obecni na miejscu agenci CIA (Mr. Brown i Mr. Black) mają nawiązać z Wami kontakt i
spotkać się w dogodnym miejscu oraz uzgodnić dalsze szczegóły na temat elementów
kluczowych do dalszej realizacji zadania.

- Faza Druga - Bravo

Podczas gdy agenci CIA rozpoczną samodzielnie realizację swojego zadania, celem
waszego oddziału jest wybranie odpowiedniego miejsca i niezauważone przekroczenie
granicy, a następnie znalezienia tam kryjówki w celu oczekiwania bez zaalarmowania
wroga na sygnał od agentów o ich gotowości do ewakuacji.

- Faza Trzecia - Charlie

Kiedy otrzymacie od agentów CIA umówiony sygnał, będzie to oznaczało, że od tego
momentu stali się osobami, których życie jest bardzo zagrożone na północ od granicy.
Waszym zadaniem jest zapewnienie im bezpieczeństwa i jak najszybsze ewakuowanie
stamtąd obu funkcjonariuszy służb specjalnych. W fazie trzeciej zachowanie skryte nie
jest wymagane - przeciwnie, macie zezwolenie na wykorzystanie wszelkich dostępnych
środków bojowych w celu przedarcia się do meeting pointu z agentami i dalej, w
kierunku miejsca ewakuacji.

- Faza Czwarta - Delta

Ucieczkę zza północnej granicy przeprowadzić możecie na dwa sposoby. Po pierwsze,
wracając tą samą drogą i kierując się do tajnej bazy CIA - jednakże należy liczyć się z
tym, że po wykonaniu zadania przez agentów, patrole strzegące pasa granicznego
zostaną wzmocnione, a wszystkie przejścia graniczne zamknięte.
Po drugie - opanowując zaznaczone na dołączonej mapie lądowisko śmigłowców i
porywając jedyny pozostający na wyposażeniu armii dyktatora śmigłowiec. Według
naszych informacji, ponieważ jest to rodzaj sił zbrojnych, którego armia północna
praktycznie nie wykorzystuje i traktowany po macoszemu, lądowisko nie jest zbyt silnie
strzeżone i jego opanowanie nie powinno nastręczyć wam problemów. Po porwaniu
śmigłowca macie udać się w kierunku lokalizacji zaznaczonej na mapie jako EP
(Evacuation Point), skąd odbierze was oddział marines z łodzi podwodnej.

4. ZABEZPIECZENIE LOGISTYCZNE

Brak. Dodatkowo musicie liczyć się z tym, że w przypadku wpadki, rząd USA zrobi
wszystko, by w żaden sposób nie zostać powiązany z tą operacją. Z tego samego
powodu wasz żołd za zrealizowanie tej misji będzie odpowiednio wysoki.

5. DOWODZENIE I ŁĄCZNOŚĆ

dowodzenie

Za wyjątkiem sytuacji absolutnie wyjątkowych, przez cały czas trwania operacji nie
będziecie mieli łączności z HQ i jesteście zdani na siebie. W przypadkach krytycznych HQ
nawiąże z wami kontakt wysyłając krótkie informacje tekstowe na wasze pagery
satelitarne.

sygnały, kryptonimy i częstotliwość w kontaktach z agentami CIA

Wedle uznania.

6. DATA I CZAS


21.05.2010 9:00 AM czasu lokalnego

Płk Chuck N.Orris, sztab główny Operacji SOTK

Obrazek

AAR 21052010 - Shadow of the King

ZADANIE

Zorganizować i zrealizować akcję ewakuacyjną dla dwóch agentów terenowych CIA w
chwili otrzymania od nich sygnału o gotowości do wycofania się z rejonu działań.

ODDZIAŁ

Agenci CIA
1. badi(Mr. Brown)
2. Werner(Mr. Black)

Warchlaki

Alpha
1. ufoman (CO)
2. Palladin (MG)
3. Pit (DMR)
4. MaxiKaaz (Medic)

Bravo
1. Szymanowski (TL)
2. Iceman (AR)
3. Borsuk (Specialist)
4. Shelton (SD)

ZAMIAR DZIAŁANIA

Dowódca operacji podjął decyzję o realizacji zadania w oparciu o następujące fazy:
- wylądowanie, zabezpieczenie terenu i nawiązanie kontaktu z agentami CIA
- niezauważone przekroczenie granicy
- zajęcie pozycji na wzgórzach, przygotowując osłonę dla agentów
- ewakuacja zdobycznym śmigłowcem

PRZEBIEG OPERACJI

Po wylądowaniu na lotnisku Aeroporto Tasmera utworzyliśmy obronę okrężną wokół wieży kontroli lotów ze snajperem jako obserwatorem na dachu.
4 Minuty po naszym przybyciu na miejsce lądowiska podjechał BUS, jak się okazało, nie byli to agenci, tylko żołnierze Roberto Mugabiego.
Zagrożenie zostało zlikwidowane, po chwili podjechała również ciężarówka z sojuszniczym wojskiem republiki.
Po nawiązaniu kontaktu z agentami udaliśmy się do ich bazy w celu omówienia planu działania. O godzinie 10:00 czasu miejscowego ruszyliśmy do akcji.

Agenci stracili pojazd w trakcie przekraczania brodu w 065069 , zostaliśmy zmuszeni do kontynuowania pieszo. Po zajęciu wzgórza "75" 072066 nawiązaliśmy łączność z agentami, którzy przekroczyli granicę dzięki przekupionemu strażnikowi.
Pod osłoną Alphy Bravo wycięła dziurę w siatce i przekroczyła granicę, Alpha dołączyła. Agenci rozpoznali nam posterunek policyjny w miejscowości Cova 067060, ominęliśmy go od wschodu.
Gdy Bravo zajęła pozycję przy wzgórzu 115, nawiązaliśmy kontakt wzrokowy z 3 osobowym patrolem przeciwnika, poruszającego się w kierunku Bravo od strony wschodniej.
Podjąłem decyzję o likwidacji przeciwnika, wpadł w krzyżowy ogień obu sekcji. Jednemu z Bravo została udzielona fachowa pomoc medyczna.
Wkrótce Mr. Black zameldował, ze Mr. Brown nie żyje i potrzebuje pomocy ponieważ jest ścigany. Zajęliśmy pasmo górskie między wzgórzami 95 i 115.
Otworzyliśmy ogień do wrogiego patrolu 060059, który zaniechał pościgu za agentem i wycofał się w kierunku zachodnim. Po przejęciu agenta zmuszeni byliśmy otworzyć ogień do policjantów w Cova, dość szybko zdali sobie sprawę, że nie dadzą rady i uciekli między zabudowania.

Mr. Black podał informację, że akcja została spalona i trzeba się ewakuować. Zdecydowaliśmy się zaatakować lądowisko śmigłowców w 064053. Bravo zajęła wzgórze 95, Alpha udawała się na wzgórze 52. Przeciwnik wykrył Bravo i Alpha z biegu zmuszona została ruszyć do szturmu.
Zlikwidowaliśmy 5'ciu strażników oraz Hilux'a z KM'em, ponosząc straty 2 ludzi (Palladin, Szymanowski). Niestety śmigłowiec ucierpiał od niecelnego strzału z granatnika i nie nadawał się do użytku.
Podjąłem decyzję o pieszej ewakuacji tą samą drogą co weszliśmy. W trakcie przekraczania drogi na NE od Cova straciliśmy medyka(MaxiKaaz).
Po wycofaniu się na wzgórze 75 zakończyliśmy operację.

Nasze zadanie zostało częściowo wykonane, wyprowadziliśmy jednego agenta.

ufoman, CO

Obrazek
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman »

ŚRODA 26052010 2100hrs Szkolenie

Kontynuacja szkolenia z podstaw piechoty + organizacja zasadzki.

Addony: ACE2+CAA1+CFOG - standard, repo, A2TS
Serwer: do ustalenia

Materiał teoretyczny do opanowania:

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=621

Przewidywany czas trwania szkolenia: 2h
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman »

ŚRODA 02062010 2100hrs Szkolenie

Organizacja zasadzki.

Addony: ACE2+CAA1+CFOG - standard, repo, A2TS
Serwer: do ustalenia

Przewidywany czas trwania szkolenia: 2h
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman »

Operacja RealTac#5

Obrazek

Jest rok 1997, Czeczenia jest świeżo po podpisaniu traktatu pokojowego z Rosją.
Póki co wojska rosyjskie nie kwapią się do opuszczenia prowincji Namalsk, prowincji która ucierpiała najbardziej w trakcie wojny.
Jej teren jest bogaty w złoża gazu, najprawdopodobniej obie strony zaciekle walczyły o panowanie nad rafineriami.
Rosyjska Duma uparcie twierdzi, że żołnierze są w trakcie wycofywania się i tyle czasu zajmują im sprawy logistyczne.
Aby uspokoić zagraniczne media wysyła posła Andreja Skocha, który osobiście będzie nadzorował postępy ewakuacji.

Data: 25.06.2010
Godzina: 21:30
Addony: ArmA2 ver. 1.05 + Namalsk ver. 1.10
Serwer: Do ustalenia
TeamSpeak: 213.25.25.110:9987, hasło: hrabina
Moderator: ufoman
Zgłoszenia: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1647
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman »

UPDATE REPOZYTORIUM

http://194.63.134.44/updater/cfog.7z (666MB nowych danych)
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman »

Rozkaz Bojowy 18/06/2010

WILK I ZAJĄC

1. SYTUACJA

Próba opanowania przestrzeni powietrznej przed operacją lądową napotyka na trudności. Naszym pilotom mocno we znaki daje się umocnione stanowisko ogniowe nieprzyjaciela usytuowane na szczycie wzgórza oznaczonego na mapie jako ZAJĄC.

Dotychczasowe próby zniszczenia baterii działek przeciwlotniczych z powietrza nie powiodły się, dlatego by nie tracić czasu dowództwo podjęło decyzję o wysłaniu oddziału Specnazu w celu wyeliminowania problemu.

2. ZADANIE

Zniszczyć umocnione stanowisko obrony przeciwlotniczej nieprzyjaciela.

3. SPOSÓB WYKONANIA ZADANIA


Zadanie podzielone jest na cztery fazy.

- Faza Pierwsza - Koncentracja

Na miejsce akcji polecicie śmigłowcem, jednakże ze względu na konieczność utrzymania
operacji w ścisłej tajemnicy, dowództwo przydzieliło wam śmigłowiec cywilny. By nie wzbudzać podejrzeń, helikopter wykona standardowy lot w kierunku lotniska Komarovo.
Do was należeć będzie krótki odcinek lotu wzdłuż wschodniego wybrzeża pomiędzy
miejscowościami Olsha i Berezino - w wybranym przez siebie momencie opuścicie pokład z wykorzystaniem spadochronów. Następnie skoncentrujecie się w ustalonym wcześniej punkcie i przystąpicie do realizacji dalszej części misji.

- Faza Druga - Uzbrojenie

Biorąc pod uwagę dużą trudność skoku z niskiego pułapu i brak możliwości dokonania zrzutu zaopatrzenia, dowództwo zezwoliło wam na zabranie ze sobą tylko absolutnie niezbędnego wyposażenia osobistego. Oznacza to, że na starcie pozbawieni jesteście jakichkolwiek ładunków wybuchowych, których posiadanie jest kluczowe dla powodzenia operacji. Materiały te będziecie musieli więc zdobyć przed przystąpieniem do kolejnego etapu działania - to cel fazy numer dwa.

Według naszych wywiadowców możliwości są dwie:

01. przejmiecie ładunek jednej z ciężarówek licznie kursujących w ostatnich dniach na trasie
lotnisko Krasnostav - Berezino szlakiem wschodnim (średnio co kilkadziesiąt minut) - doskonałe miejsce na zasadzkę znajduje się w punkcie WILK

02. zaatakujecie skład broni i amunicji w punkcie oznaczonym na mapie jako NIEDŹWIEDŹ

- Faza Trzecia - Zniszczenie celu

Umocnione stanowisko obrony przeciwlotniczej wróg ulokował na wzgórzu oznaczonym jako ZAJĄC. Są to minimum trzy szybkostrzelne działka przeciwlotnicze zamontowane na mobilnych platformach, które ze wzgórza kryją całą okolicę na przestrzeni wielu kilometrów. Na miejscu możecie spodziewać się drużyny piechoty. Wszystkie trzy działka mają zostać zniszczone.


- Faza Czwarta - Ewakuacja

Po wykonaniu zadania przystąpicie do ewakuacji. Waszym celem jest brzeg morski oznaczony na mapie jako MEWA. W tym punkcie będą czekały na was pontony, z wykorzystaniem których odpłyniecie na wschód. W odległości kilku kilometrów od linii brzegowej przejmie was nasz okręt patrolowy.
Zadanie zostanie uznane za niezrealizowane jeśli nie ukończycie z sukcesem Fazy 4.

4. PRZECIWNIK

Na całym obszarze działania spotkać możecie niewielkie grupy składające się głównie z bojowników
czeczeńskich i gruzińskich najemników. Po drogach poruszają się pojedyncze samochody z zamontowanymi kaemami, brak informacji o jakimkolwiek sprzęcie ciężkim na wyposażeniu wroga.

5. DATA I CZAS


18.06.2010, godz. 4:00 AM czasu lokalnego.

Obrazek

AAR 18062010 - Wilk i Zając

ZADANIE

Zniszczyć umocnione stanowisko obrony przeciwlotniczej nieprzyjaciela.

ODDZIAŁ

Alpha

1. ufoman (CO)
2. Sjerra
3. Sadhu
4. maro
5. Shelton

Bravo

1. Szymanowski
2. Iceman
3. Werner
4. Aedrill

ZAMIAR DZIAŁANIA

Dowódca operacji podjął decyzję o realizacji zadania w oparciu o następujące fazy:
- zrzut spadochronowy i zgrupowanie w punkcie RV(134032)
- przygotowanie zasadzki w punkcie WILK i przechwycenie ładunków wybuchowych
- atak pozycji ZAJĄC
- ewakuacja do punktu MEWA

PRZEBIEG OPERACJI

Już w trakcie lotu nasz grupa natrafiła na problem spowodowany zbyt szybkim lotem śmigłowca, dodatkowym utrudnieniem był jego lot na skraju brzegu. W celu uniknięcia zamieszania, skok odbywał się na komendę dowódcy. Spowodowało to spore rozproszenie drużyny(ponad 2km). Po około 20 minutach wszyscy znaleźliśmy się w wcześniej ustalonym punkcie RV(134033). Zarządziłem obronę okrężną i przystąpiliśmy do dalszego planowania. Okazało się, że Szymanowski skręcił kostkę podczas lądowania, do końca misji zmagał się z tym problemem.

Kolejnym celem było zdobycie ładunków wybuchowych do realizacji głównego zadania. Z punktu RV ruszyliśmy w okolice miejsca zasadzki WILK, do WP3. Na miejscu zauważyliśmy ciężarówkę cywilną a zaraz za nią amunicyjną. Pozwoliliśmy im przejechać ponieważ nie byliśmy gotowi do ataku. Plan zasadzki opierał się na:

- wyodrębnieniu buddyteam'ów(Alpha1,2) na skrzydłach KILL ZONE, których celem było rozpoznanie nadjeżdżającego pojazdu a następnie unieruchomienie go w KILL ZONE(zależnie od kierunku poruszania się pojazdu, po rozpoznaniu dany buddyteam schodził z drogi do WP3, aby nie zostać narażonym na friendly fire)
- po zatrzymaniu pojazdu rzucenie hasła: "Wilk okulał!", co było sygnałem ataku dla Bravo
- zabezpieczenie skrzydeł przez Alpha1,2 na czas ataku Bravo
- przechwycenie ładunku, rzucenie hasła: "Wilk syty!" i ewakuacja do WP3, docelowo do WP2 położonego 300m dalej na wschód

Po zajęciu pozycji, po 20 minutach przejechała ciężarówka cywilna, przepuściliśmy ją. Po kolejnych 10 nadjechał hilux z KM'em, również go puściliśmy. Cywilna pojawiła się jeszcze parę razy. W 50 minucie ponownie nadjechał hilux, tym razem wypatrzył Alpha2 i otworzył ogień nie zatrzymując się. Podjąłem decyzję o likwidacji zagrożenia. Wszelkie ślady usunęliśmy z drogi. Straciliśmy jednego człowieka z Alpha2(Sadhu), zastąpił go Aedrill z Bravo.
Po łącznie 80 minutach oczekiwania uznałem, ze zasadzka została spalona i nie doczekamy się ciężarówki. Przeszliśmy do realizacji planu B, ataku składu amunicji NIEDŹWIEDŹ.

Po przegrupowaniu w WP3 ruszyliśmy na zachód, po cichu licząc, że ciężarówka złapała gumę i ją wypatrzymy, nadaremno. Dotarcie do pozycji wyjściowych na SE od NIEDŹWIEDZIA poszło bez problemu.
Plan ataku opierał się na:

- rozmieszczeniu sekcji Alpha na S od celu, Bravo na E od celu.
- na sygnał: "Atak! Atak! Atak!" Bravo wrzuca granaty i następuje jednoczesny szturm całej drużyny
- po likwidacji zagrożenia założenie obrony okrężnej, zebranie ładunków i dalsza realizacja planu głównego

Po zajęciu pozycji i rzuceniu hasła do ataku sekcja Bravo rzuciła granaty. Pech chciał, że większość z nich nie dosięgła celu, a jeden odbił się od gałęzi zabijając i raniąc połowę sekcji Bravo. Na przerwanie szturmu było już za późno. Alpha została zlikwidowana 20 sekund później.

Zadanie nie zostało zrealizowane.

ufoman, CO

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman »

W dalszym ciągu rozwijany jest temat dotyczący komunikacji radiowej na polu bitwy, jest on stale moderowany przez Wernera.
W środę 23.06.2010 odbędzie się szkolenie z CALL FOR FIRE. Szczegóły na forum CFOG.

Przygotowany materiał na szkolenie:

CALL FOR FIRE

Call for Fire jest procedurą wezwania ognia artyleryjskiego, planowanego lub z pola walki. Informacje potrzebne do wezwania są określane przez obserwatora (FO - Forward Observer), a samo wezwanie jest formułowane przez towarzyszącego mu RTO. Po stronie odbiorczej typowo znajduje się centrum dowodzenia ogniem (FDC - Fire Direction Center) które przyjmuje wezwanie.

Standardowe, pełne wezwanie CFF składa się z sześciu elementów. Elementy te nadawane są grupowo, w trzech oddzielnych przekazach radiowych (1+2, 3, 4+5+6). Elementy 1,2,3,4 są obowiązkowe, 5,6 - opcjonalne. W przypadku pominięcia 5,6, artyleria ostrzeliwuje cel pod niskim kątem, oraz wyznacza moment ostrzału samodzielnie.

1. identyfikator obserwatora
2. rodzaj misji ogniowej (warning order)
3. lokalizacja celu
4. opis celu
5. metoda ostrzału
6. metoda kontroli ognia


1. identyfikator obserwatora służy przekazaniu do FDC kto wzywa misję ogniową, oraz jego przekaz służy zaalokowaniu kanału dla potrzeb dalszej komunikacji związanej z wezwaniem.

2. Rodzaj misji ogniowej (warning order) określa trzy podstawowe cechy misji:
  • cel misji
    • ostrzał skuteczny (fire for effect FFE) - ostrzał o wysokim prawdopodobieństwie trafienia celu
    • ostrzał korygowany (adjust fire AF) - wprowadzenie korekt do prowadzonego ostrzału
    • przygniatanie (suppression S) - ostrzał w celu przygniecenia ogniem
    • natychmiastowe przygniatanie / osłona (immediate suppression / smoke IS / ISM) - natychmiastowy ostrzał przygniatający lub osłaniający, stosowany w dynamicznej sytuacji bojowej
  • rozmiar celu
  • metoda lokalizacji celu
    • grid - pozycja celu zostanie przekazana w formie współrzędnych bezwzględnych
    • polar - zostanie podane położenie celu względem pozycji obserwatora (współrzędne radialne)
    • shift - zostanie podana położenie celu względem znanego punktu (współrzędne kartograficzne)
3. Lokalizacja celu - zależnie od wybranej metody lokalizacji, określana jest bezwzględna pozycja celu, lub pozycja względna w stosunku do pozycji obserwatora lub określonego wcześniej punktu. W przypadku misji korygowanej, może zostać podane przesunięcie względem wcześniej ustalonej pozycji ostrzału.

4. opis celu - charakterystyka ostrzeliwanego obiektu, pozwalająca oficerowi FDC dobranie odpowiedniej ilości i typu amunicji do ostrzału. Do opisu można stosować format "SNAP".
  • Size - rozmiar jednostki piechoty lub liczba obiektów
  • Nature - rodzaj celu (np. piechota / T72 / budynki)
  • Activity - wykonywana czynność (np. okopują się, stoją)
  • Protection - poziom zabezpieczenia (bunkry, okopy)
5. metoda ostrzału zawiera dodatkowe informacje na temat sposobu przeprowadzenia ostrzału, które można ująć w formacie "DAT".
  • Danger close - jeśli w stosunku do zastosowanego sprzętu jednostki sojusznicze znajdują się w bliskiej odległości
  • Ammunition - wymagany rodzaj amunicji (HE, smoke, ILUM, impact) i/lub jej ilość
  • Trajectory - wysoki / niski kąt ostrzału (high angle / *low angle)
6. Metoda kontroli misji ogniowej - określenie sposobu wyzwolenia akcji ostrzału, do określenia wg formatu "WAT".
  • When ready WR - moment rozpoczęcia ostrzału do ustalenia przez FDC
  • At my command AMC - FO podaje komendę rozpoczęcia ostrzału
  • Time on target TOT - rozpoczęcie ostrzału o określonej godzinie (+/- 3 sekundy)
Odpowiedź na wezwanie Call for Fire (CFF) nosi nazwę Message to Observer (MTO). Jest wysyłana przez FDC do FO po wystrzeleniu pocisków, oraz zawiera następujące informacje.
  • identyfikator nadawcy
  • wprowadzone zmiany od ostatniego przekazu (jeśli AF)
  • liczba wystrzelonych pocisków
  • numer celu (opcjonalnie)
Dodatkowe uwagi dotyczące procedury Call for Fire:
  • ze względu na krytyczne znaczenie wszystkich przekazywanych informacji, strona FDC każdorazowo potwierdza pełną treść otrzymanych przekazów
  • z podobnych względów, w przypadku jakiejkolwiek niepewności przekaz należy powtarzać lub ponownie żądać potwierdzenia zrozumienia
  • zakłada się, że misja ognia kierowanego powinna się zakończyć w ramach pięciu prób; w przypadku zniszczenia celu FO kończy misję odpowiednim komunikatem.
W praktyce, stopień doprecyzowania informacji w przekazie CFF oraz jego forma mogą znacznie się różnić, zależnie od sytuacji bojowej oraz wymagań na precyzję, szybkość realizacji misji czy na potrzebę korygowania ognia. Poniżej przedstawiono przykłady zastosowań procedury CFF, w poniższych przykładach callsign strony obserwującej to Sokół, a strony centrum kontroli ognia to Niedźwiedź.

Przykład 1: potrzebny ostrzał radiostacji dokładnie zlokalizowanej w BF5655. Jest bardzo prawdopodobne że wystarczy jeden ostrzał.

- Niedźwiedź tu Sokół, Foxtrot Foxtrot Echo, Grid, odbiór.
- Sokół tu Niedźwiedź, Foxtrot, Foxtrot, Echo, Grid, odbiór.
- Niedźwiedź tu Sokół, Grid, Bravo, Foxtrot, pięć, sześć, pięć, pięć, odbiór.
- Sokół tu Niedźwiedź, Grid, Bravo, Foxtrot, pięć, sześć, pięć, pięć, odbiór.
- Niedźwiedź tu Sokół, radiostacja, wśród zabudowań, wysoki kąt ostrzału, odbiór.
- Sokół tu Niedźwiedź, radiostacja, wśród zabudowań, wysoki kąt ostrzału, odbiór.
- Niedźwiedź tu Sokół, bez odbioru.
- ...
- Sokół tu Niedźwiedź, wystrzelone trzy pociski burzące, odbiór.
- Niedźwiedź tu Sokół, przyjąłem, bez odbioru.


Przykład 2: potrzebny natychmiastowe przygniecenie ogniem wrogiego plutonu piechoty na azymucie 60 od jednostki FO, w odległości 300 metrów. Nasz oddział znajduje się w kwadracie FH58, nie ma czasu na przekazywanie opisu sił wroga.

- Niedźwiedź tu Sokół, India, Sjerra, Polar, odbiór.
- Sokół tu Niedźwiedź, India, Sjerra, Polar, odbiór.
- Niedźwiedź tu Sokół, Polar, Foxtrot, Hotel, pięć, osiem, azymut sześcdziesiąt, odegłość trzysta, odbiór.
- Sokół tu Niedźwiedź, Polar, Foxtrot, Hotel, pięć, osiem, azymut sześcdziesiąt, odegłość trzysta, odbiór.
- Niedźwiedź tu Sokół, bez odbioru.


Przykład 3: obserwator zlokalizował wrogi pluton piechoty stacjonujący na otwartym terenie wraz z dwoma transporterami opancerzonymi. Odległość jest duża, dokładna lokalizacja nie jest znana (widać że pluton jest około 200 metrów na południe od kościoła określonego wcześniej jako punkt K2). Ostrzał powinien rozpocząć się o 9:45.

- Niedźwiedź tu Sokół, Alfa, Foxtrot, Shift, odbiór.
- Sokół tu Niedźwiedź, Alfa, Foxtrot, Shift, odbiór.
- Niedźwiedź tu Sokół, Shift, Kilo, dwa, dwieście metrów w dół, odbiór.
- Sokół tu Niedźwiedź, Shift, Kilo, dwa, dwieście metrów w dół, odbiór.
- Niedźwiedź tu Sokół, pluton piechoty, dwa BMP, stoją w otwartym terenie, Tango, Oscar, Tango, dziewiąta czterdzieści pięć, odbiór.
- Sokół tu Niedźwiedź, pluton piechoty, dwa BMP, stoją w otwartym terenie, Tango, Oscar, Tango, dziewiąta czterdzieści pięć, odbiór.
- Niedźwiedź tu Sokół, bez odbioru.

(9:45)
- Sokół tu Niedźwiedź, jeden pocisk, odbiór.

(pocisk uderzył 300 metrów na wschód i 200 metrów na południe od celu)
- Niedźwiedź tu Sokół, Alfa Foxtrot, dwieście w górę, trzysta w lewo, odbiór.
- Sokół tu Niedźwiedź, dwieście w górę, trzysta w lewo, jeden pocisk, bez odbioru.

(pocisk uderzył 150 metrów na zachód i 100 metrów na południe od celu)
- Niedźwiedź tu Sokół, Alfa Foxtrot, sto w górę, sto pięćdziesiąt w prawo, odbiór.
- Sokół tu Niedźwiedź, Alfa Foxtrot, sto w górę, sto pięćdziesiąt w prawo, jeden pocisk, bez odbioru.

(pocisk uderzył 50 metrów na zachód od celu, kolejne uderzenie zniszczy cel)
- Niedźwiedź tu Sokół, Alfa Foxtrot, pięćdziesiąt w prawo, Foxtrot Foxtrot Echo, odbiór.
- Sokół tu Niedźwiedź, pięćdziesiąt w prawo, trzy pociski, bez odbioru.

(oba transportery oraz większość plutonu zlikwidowana)
- Niedźwiedź tu Sokół, cel zniszczony, koniec misji, odbiór.
- Sokół tu Niedźwiedź, przyjąłem, bez odbioru.


http://www.cfog.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „[CFOG]”