Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Problemy i porady nt dobrej i słabej wydajności PC, zawieszaniem się gry itp.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
[PR] Slavko
Posty: 91
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 10:57
ID Steam:
Numer GG: 157910

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: [PR] Slavko »

FOX-PL* pisze:Ta i dusić się na 3 GB Ramu. 10% zaledwie 1,5 FPS'a hahahaha :lol:
jak masz 15 to tak, ale jak masz np. 50 już mamy 5kl/s ;) zresztą napisałem w zaokrągleniu 10%...bo średnia to jakies 15%, wiem że to nie duzo, ale dla osób które mają w okolicach 20-25 to kazda klatka na wage złota :)
Powered by ULi
Obrazek
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Trance »

To moze ja mam jakis uber kiepski sprzet, mam 2 GB ramu. W tle 45 procesów, włączam ArmA2 gram spokojnie, ale napisze od mnie kolega na gg, probuje odebrac rozmowe i konczy sie pamiec, armA2 sie crashuje i tyle :), dlatego lepiej miec troche wiecej niz 2 GB
Obrazek
Awatar użytkownika
Havker
Posty: 82
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 17:22
ID Steam:
Numer GG: 8964303
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Havker »

Witam.
Moj sprzęt:
Radek HIS 4890 turbo (wersja turbo - lekko podkręcone zegary)
4 gb ram DDR 3 1333mhz
AMD Phenom II X3 720 Black Edition
system windows xp sp3 (wiem nie obsługuje calej pamięci tylko 3.25,Visty nie uznaje wiec czekam na premiere 7)

Rozdzielczosc - 1440x900
Zasięg widzenia - 1600m
Wypełnienie - 100%
Tekstury - normalnie
Pamięć video - bardzo wysoko
Filtrowanie Anizo - bardzo wysoko
Szczegóły terenu - normalnie
Szczegóły obiektów - bardzo wysoko
Detale cieni - wyłączone
Postefekty - normalnie

Bez podkręcania czegokolwiek na tych ustawieniach nie ma mowy o przycinkach czy spadku wydajności. Gra zaczęła mi mulić dopiero jak na mapie w środku miasta zrobiłem dużą bitwe. Grafika nieźle się grzeje i wiatraczek troche hałasuje, ale po założeniu słuchawek nie robi to różnicy.
Obrazek
"To są gromy co przyjdą w nagłym grzmocie z setkami potężnych ziemi wstrząśnięć i tysiącem fal, i nie odpoczywają ani czasu nie znają." - A.S. LaVey
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: mant3z »

omaha_pl pisze:mant3z pisal ze W7 64bit lipa do Army
Pisał bo tak wnioskował z tego co pisali na BIF'ie. W rzeczywistości XP z W7 przegrał i to sromotnie!
W dziale benchmarku opublikowałem wynik.

Nie dość, że chodzi beznadziejnie to jeszcze problemy z lodami drzew w oddali (wyglądają jak placki). Gra patchowała się godzinę, gdy pod W7 niecałe 5 minut!
Co ciekawe pod XP'ekiem gra jest na oddzielnej defragmentowanej partycji, natomiast pod W7 gra jest w jednym kotle z W7 i wszystkimi programami na jednej partycji 500Giga (w połowie zawalonej), nie defragmentowanej!

W7 is the winner :1th

BTW oba systemy mają zainstalowaną tą samą ilość oprogramowania!
Mów mi milordzie łapserdaku!
Marqz
Posty: 101
Rejestracja: 08 lutego 2007, 08:17
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Marqz »

A ktoś próbował jeszcze driverów Extreme G ?. Zarzuciłem wczoraj wersję 190.15 XP i odczułem spory boost w mojej misji testowej kampanii gdzie zaczynamy na dachu przed Elektrozawodzkiem, ściągamy snipera potem zdejmujemy Lokteva. Dużo, dużo płynniej w mieście gra chodziła aż nie wierzyłem. Ale gdzieś jest pies pogrzebany. Wydaje mi się że się pogorszyła jakość obiektów w dali (bardziej rozmazane coś jak Postproces większy). Nie jestem pewien, benchmark z Dema nie wykazał zmian ale w kampanii Fraps pokazał 4 klatki różnicy i płynność była dużo większa. Obawiam się jednak że rozmazanie odległych obiektów wyklucza ich zastosowanie w tej grze (strzelanie do wroga z oddali). Jeżeli ktoś jeszcze testował i też miał wrażenie że te drivsy pogarszają jakość obrazu to proszę o jakieś info.
Pzdr.

Jak coś to dziś żonglerka Drivsami i screenshoty Frapsem. Obecnie lecę na 178.13
gremdek
Posty: 261
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 16:53
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: gremdek »

prawdziwy pisze:
gremdek pisze: w klatkach filmu ruch się rozmazuje i wygląda to potem ok dla człowieka, w grze trzeba wyciągnąć więcej.
Co? Wiesz co to film?

Mylisz się. Pewnie sobie zatrzymujesz w Windows Media Player czy czymś innym dlatego masz taki efekt.
niestety rzadko tu wchodzę aby ci odpowiadać na czas i tak raczej nie ma sensu tego robić.
zapomniałem i ubolewam nad tym że pracujesz w wypożyczalni VHS i sobie naciskasz pauzę na pilocie co chwilę.

masz tu po polsku żeby ci mózg się nie przesilił przy tłumaczeniu z angielskiego: http://pl.wikipedia.org/wiki/Klatki_na_sekund%C4%99
cfog skończył się na kill'em all
Awatar użytkownika
-=HuNTeR=-
Posty: 431
Rejestracja: 17 grudnia 2006, 11:50
ID Steam:
Numer GG: 7474995
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: -=HuNTeR=- »

gremdek pisze:
prawdziwy pisze:
gremdek pisze: w klatkach filmu ruch się rozmazuje i wygląda to potem ok dla człowieka, w grze trzeba wyciągnąć więcej.
Co? Wiesz co to film?

Mylisz się. Pewnie sobie zatrzymujesz w Windows Media Player czy czymś innym dlatego masz taki efekt.
niestety rzadko tu wchodzę aby ci odpowiadać na czas i tak raczej nie ma sensu tego robić.
zapomniałem i ubolewam nad tym że pracujesz w wypożyczalni VHS i sobie naciskasz pauzę na pilocie co chwilę.

masz tu po polsku żeby ci mózg się nie przesilił przy tłumaczeniu z angielskiego: http://pl.wikipedia.org/wiki/Klatki_na_sekund%C4%99
Tak, w TV jest inaczej. Nie pamiętam na jakiej to zasadzie dokładnie jest, ale z tego, co pamiętam, to obraz jest puszczany już wcześniej i "nachodzi" na poprzednią klatkę, czy coś w tym stylu..dzięki czemu obraz wydaje się być płynny ;)

A co do samej wydajności to na:
C2D 2.4GHz
2GB DDR2
Radeon 3870
Wszystko na normal
Postefekty i cienie wyłączone.
Wszystko chodzi płynnie, nie wiem ile dokładnie klatek, dam znać jutro, jak odpalę frapsa.
..do czasu, po jakiejś godzinie gry zaczyna ścinać i nie wiem od czego to zależy.. podejrzewam, że za mało ramu. Tak przy okazji - jak macie ustawiony plik stronicowania? Ostatnio mój dysk cierpiał na brak miejsca na systemowym, więc ustawiłem 1024MB, ponoć nie trzeba więcej przy 2GB ramu, ale skoro Arma2 bierze tyle pamięci, to zastanawiam się, czy nie przydzielić czasem więcej - ile?
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Forrestal »

Panowie! Podawajce rozdzielczosci w jaich gracie! Bo to bardzo wazna sprawa!
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: PROCIK »

-=HuNTeR=- pisze:
Tak, w TV jest inaczej. Nie pamiętam na jakiej to zasadzie dokładnie jest, ale z tego, co pamiętam, to obraz jest puszczany już wcześniej i "nachodzi" na poprzednią klatkę, czy coś w tym stylu..dzięki czemu obraz wydaje się być płynny ;)

2GB DDR2

..do czasu, po jakiejś godzinie gry zaczyna ścinać i nie wiem od czego to zależy.. podejrzewam, że za mało ramu. Tak przy okazji - jak macie ustawiony plik stronicowania? Ostatnio mój dysk cierpiał na brak miejsca na systemowym, więc ustawiłem 1024MB, ponoć nie trzeba więcej przy 2GB ramu, ale skoro Arma2 bierze tyle pamięci, to zastanawiam się, czy nie przydzielić czasem więcej - ile?
Nic nie przydzielaj, gra nie powinna korzystac z symulacji pamieci na twardym dysku. Windows niestety taki jest ze nawet jak ma wolna pamiec to zawsze cos tam korzysta z pliku stronicowania na HDD co bardzo spowalnia Windowsa i gre. U mnie podczas grania Arma 2 zajmuje max do 1,7 GB Arma jedynka zawsze okolo 1 GB, Ja bym wogule wylaczyl plik stronicowania ( i tak zrobilem) Tylko ze podczas grania wylaczam wszstkie pierdoly w tle nawet explorera (chociaz nie musze) i zostaje tylko TS i Arma2 no i wiadomo jakies tam procesy w tle. Co do procesow to tez wylaczam co niepotrzebne, jakies google baar, winap agenty i inne wodotryski, aa zapomnialem antywirus jeszcze zostaje :)
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: kondor »

jakies google baar, winap agenty i inne wodotryski
a po co w ogóle to instalować?
Awatar użytkownika
Dawidson
Posty: 356
Rejestracja: 30 marca 2007, 09:39
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Dawidson »

@PROCIK
Pewno po wyłączeniu tego masz takiego bostera wydajnościowego że szok.
Rozumiem do wykręcenia max rekordu w 3dsmarku ale do grania w A2 pewnie to gów... daje(piec z podpisu).

@kondor
Najlepiej to samą winde zainstalować :P
A pewnie po to instaluje bo mu to potrzebne raz na jakiś czas.
Obrazek
RIDER
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydajność i zawieszanie się”