Urealnienie rozgrywki
Moderator: Inkwizytor
- Pit
- Posty: 698
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 13:45
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Urealnienie rozgrywki
Na serwerze OFP w trybie "Kadet" mieliśmy wyłączony crosshair - nikt z tego nie korzystał.
Jednym z poważniejszych problemów związanych z brakiem crosshair'a , był brak możliwości lock'owania celów (np heli z broni AA.)
Jednym z poważniejszych problemów związanych z brakiem crosshair'a , był brak możliwości lock'owania celów (np heli z broni AA.)
- Drone
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 grudnia 2006, 02:39
- ID Steam:
- Numer GG: 4111057
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Urealnienie rozgrywki
Cleric pisze: I z czego się cieszysz?? że gra stała się jeszcze bardziej niszowa?? mniej uniwersalna?? kamperska i lamerska??
Rofl - sory Cleric ale rozbawiłeś mnie do łez tym stwierdzeniem.
PS : Jak chce realizmu i planowania to odpalam ArmA, jak chce durnego biegania i strzelania dłubiąc w tym czasie palcem w nosie gram w CS'a. Obydwie te gry są różne i obydwie są dobre (cs na swój sposób nudzi po 7 latach grania xP)
- ufoman
- Posty: 1184
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
- ID Steam:
- ID gracza: 40452
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Urealnienie rozgrywki
Pit, nikt z tego nie korzystal, bo zawsze "weteran" byl uruchamiany.
Np. ja nie wiedzialem, ze dokonaliscie takiej zmiany na serwerze w trybie "kadet".
Teraz heli automatycznie sie namierza z AA
Np. ja nie wiedzialem, ze dokonaliscie takiej zmiany na serwerze w trybie "kadet".
Teraz heli automatycznie sie namierza z AA

- Cleric
- Posty: 272
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:27
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Libria
- Kontakt:
Re: Urealnienie rozgrywki
Koval pisze: Cleric, nie wiem czy wiesz, ale ArmA/OFP to symulatory WSPÓŁCZESNEGO pola walki i nie wiem czy wiesz na czym opiera się współczesne pole walki - to nie są ganianki z bronią a'la partyzanci z Somalii... (etc.)
Naprawdę ?? Nie wiedziałem - dobrze że mnie poinformował o tym ktoś kogo nigdy nie widziałem na serverze

heh ArmA to gra a nie rzeczywistość i nie przekłada się na zachowanie w świecie realnym - w którym chociażby nie ma tyle bugów i nie ma respawnu


Te różnice zawsze będą istnieć i jeśli ktoś tego nie rozumie to mi przykro. Jeśli ktoś chce stworzyć maximum symulacji w grze to ok ale nalezy pamięteć że nigdy to nie będzie pełny rzeczywisty symulator. Gdyby to był czysty symulator oddający ludzkie zachowanie w takich sytuacjach to wielokrotnie byłby nudny, gra ma być playable tak jak OFP.
jeśli nadal się upieracie przy rzeczywistych symulacjach to przyjmijcie do wiadomości że ograniczenie (sztuczne) animacjami chociażby strzelania w biegu jest ograniczeniem realnego zachowania które można wykonać w rzeczywistości w rozmaitych sytuacjach (zlikwidowano autentyczną, realna, symuacje z OFP). Nie ważne do czego się i komu ono przydaje ale istnieje więc jego likwidacja jest błędem jesli chce się dążyć do symulacji najpełniejszej.Jeśli ktoś chce siedzieć całą rozgrywkę w jedym krzaku (@Robi) - i to mu przynosi frajde - to też może nadal to ROBIć

W OFP sceny ctf c&h oraz coop uzupełniały się nawzajem już w orginalnym OFP - gra była uniwersalna można było z przyjemnościa grywać wszystkie typy i nie ma to nic do rzeczy z jakimiś CS-ami czy innymi dziecinadami. Tak może napisac tylko ktoś kto wogóle nie grał żadnych CTF-ów w OFP a swoją pobieżną i błędną wiedzę czerpie o tym tylko z tego co sobie wyobraża ze swojego doświadczenia w doomach itp

Jasne że OFP nie powstało z myślach głównie o takich mapach ale dzięki nim zyskało na swojej (trudne słowo Robi) uniwersalności - OFP ciągle było gra niszową - wystarczająco elitarną.
Uniwersalności nierozumianej tak jak to błędnie opisał ROBI lecz poprawnie traktowanej jako pełną grywalność wszystkich typów rozgrywk (włącznie z CC najbliżej tego co opisał Robi w swojej wersji uniwersalności

W ArmA poprzez zastosowanie wgl-owskich animacji akcent na coopy jest wyraźny aż nazbyt - przez to bardzo duża część graczy ze sceny CTF zostaje zniechęcona do ArmA. WGL jako mod jak ktoś nie wie powstał pod OFP jako droga do szukania większego realizmu w coopach (moim zdaniem mocno naciaganego

W OFP balans między grywalnościa a symulacją był zachowany w.g. mnie bardzo dobrze. Można było grać setki, czy nawet tysiące rozmaitych mapek w różnych rozgrywkach, wielkościach itd. OFP w czystej postaci doskonale sie do tego nadawało. Dla szukających jakieś większej realności w zetknięciu z AI powstawały mody WGL FDF CSLA ECS itd. Obecnie różnica między ArmA a OFP w grywalności (oprócz wymagań sprzętowych, bugów, grafiki itd) polega na tym że pod OFP w większości tworzono mody do gry z AI, a w ArmA pewnie będzie tworzyć się modyfikacje do gry CTF (animy, bronie) oraz C&H (pojazdy, broń). Wiele osób ma wrażenie ze ArmA powstała zupełnie jak mod pod OFP do grania COOP-ow (nie licząc upośledzonego AI).

Poczekamy do 20 patcha - kiedy to ArmA może dorówna grywalnością OFP - to pewnie już wtedy jakiś przyjemny modzik powstanie

Re: Urealnienie rozgrywki
Hej, administruje serwer PJWSTK, i jesli o mnie chodzi to jestem zupelnie za wylaczeniem HUDa. Gra bez celownika to dobra zabawa(tm).
Jesli chodzi o addon ktory usowalby info o stanie magazynka to zawsze mozna wymuszac 100% zgodnosci modow klienta i serwera tyle ze malo kto by sobie pogral. Mysle ze mozna by nawet zdjac haselko z serwera po wylaczeniu HUDa. I tak malo kto by gral :]
Problem polega na tym ze poza coopami ja tez lubie czasem zagrac w jakis malakser typu Hexen - nic nie przebije CTF Mokra. Nie jestem jakims zealotem coopow. Uwazam na przyklad ze Wzgorza costam CTF w arma jest koszmarnie nudne i rozlazle (15 min biegeim zeby zobaczyc wroga), C&H sa jakies bez duszy (gdzie temu do tych C&H z OFP). Jedyne mapy gdzie cos sie dzieje to te male CTF (ale nie te na maksa debilne symetryczne).
Tyle ze jak sie je wlaczy to od razu zaczyna sie biadolenie ze to wygrzew i masakra. A ja nie mam tyle czasu zeby bawic sie w symulator biegu przez 10 min zeby dostac w kapelusz i zaczynac bieg od nowa
.
Z innych spraw to serwer po swiatecznej przerwie trzeba przeniesc na inna maszyne wiec beda przerwy w pracy co jakis czas, glownie w godiznach 10-17. Jutro (wtorek) postaram sie przysiasc i wylaczyc na probe HUD i inne glupoty (choc przyznam ze osobiscie po wielu latach OFP nadal czuje sie nieswojo bez markerow na mapach
).
Jesli chodzi o addon ktory usowalby info o stanie magazynka to zawsze mozna wymuszac 100% zgodnosci modow klienta i serwera tyle ze malo kto by sobie pogral. Mysle ze mozna by nawet zdjac haselko z serwera po wylaczeniu HUDa. I tak malo kto by gral :]
Problem polega na tym ze poza coopami ja tez lubie czasem zagrac w jakis malakser typu Hexen - nic nie przebije CTF Mokra. Nie jestem jakims zealotem coopow. Uwazam na przyklad ze Wzgorza costam CTF w arma jest koszmarnie nudne i rozlazle (15 min biegeim zeby zobaczyc wroga), C&H sa jakies bez duszy (gdzie temu do tych C&H z OFP). Jedyne mapy gdzie cos sie dzieje to te male CTF (ale nie te na maksa debilne symetryczne).
Tyle ze jak sie je wlaczy to od razu zaczyna sie biadolenie ze to wygrzew i masakra. A ja nie mam tyle czasu zeby bawic sie w symulator biegu przez 10 min zeby dostac w kapelusz i zaczynac bieg od nowa

Z innych spraw to serwer po swiatecznej przerwie trzeba przeniesc na inna maszyne wiec beda przerwy w pracy co jakis czas, glownie w godiznach 10-17. Jutro (wtorek) postaram sie przysiasc i wylaczyc na probe HUD i inne glupoty (choc przyznam ze osobiscie po wielu latach OFP nadal czuje sie nieswojo bez markerow na mapach

- Diabl0
- Posty: 134
- Rejestracja: 13 grudnia 2006, 01:10
- ID Steam:
- Numer GG: 2236900
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Urealnienie rozgrywki
@ Konstanty
To zależy do czego chcesz przeznaczyć serwer - czy tylko pod coopy czy także jako serwer pod CTF/C&H.
Co prawda jeszcze każdy zapoznaje sie z ArmA i błądzi po mapkach, ale jak ruszą jakieś ligi zrobi się mocne parcie na typowo ligowe mapy typu CTF/C&H gdzie jednak ten crosshair czy stan magazynka się przydaje. Z założenia są to szybkie mapy i często strzela się tam bez optyki (zwłaszcza w zabudowaniach). Niektóre bronie (MP5, SAW) są wręcz stworzone do crosshaira i strzelanie z nich z optyką wychodzi gorzej niż bez.
Dlatego dziwi mnie wasze parcie na tzw. realistyczność i niechęć do crosshaira czy "licznika" ammo. W normalnym rzeczywistym świecie zamiast crosshaira masz "wyczucie" gdzie mniej więcej wskazuje lufa i na kilkanaście metrów można dość celnie strzelać bez szczerbinki czy optyki. Podobnie jak w realnym świecie masz dużo większą świadomość ile masz magazynków oraz ile pestek mniej więcej wyplułeś (a jak nie wiesz możesz zerknąć na magazynek). W ArmA nie ma takich rzeczy i aby je zrekompensować są właśnie te tak przez niektórych nielubiane crosshairy czy stan amunicji.
I nie zapominajcie o jednym - ArmA to tylko gra a nie żaden symulator. I jak każda gra wymaga pewnej dozy uproszczeń aby zachować grywalność.
To zależy do czego chcesz przeznaczyć serwer - czy tylko pod coopy czy także jako serwer pod CTF/C&H.
Co prawda jeszcze każdy zapoznaje sie z ArmA i błądzi po mapkach, ale jak ruszą jakieś ligi zrobi się mocne parcie na typowo ligowe mapy typu CTF/C&H gdzie jednak ten crosshair czy stan magazynka się przydaje. Z założenia są to szybkie mapy i często strzela się tam bez optyki (zwłaszcza w zabudowaniach). Niektóre bronie (MP5, SAW) są wręcz stworzone do crosshaira i strzelanie z nich z optyką wychodzi gorzej niż bez.
Dlatego dziwi mnie wasze parcie na tzw. realistyczność i niechęć do crosshaira czy "licznika" ammo. W normalnym rzeczywistym świecie zamiast crosshaira masz "wyczucie" gdzie mniej więcej wskazuje lufa i na kilkanaście metrów można dość celnie strzelać bez szczerbinki czy optyki. Podobnie jak w realnym świecie masz dużo większą świadomość ile masz magazynków oraz ile pestek mniej więcej wyplułeś (a jak nie wiesz możesz zerknąć na magazynek). W ArmA nie ma takich rzeczy i aby je zrekompensować są właśnie te tak przez niektórych nielubiane crosshairy czy stan amunicji.
I nie zapominajcie o jednym - ArmA to tylko gra a nie żaden symulator. I jak każda gra wymaga pewnej dozy uproszczeń aby zachować grywalność.
Re: Urealnienie rozgrywki
Mozna pewnie zrobic tryb kadet na "super realny coopowy" a weteran na "ctf+ch".
I tu pojawia sie pytanie - czy ktos wie gdzie arma zapisuje te ustawienia? Jesli to jakis sensowny hr plik to bym wrzucil dzis wieczorem na serwer potestowac.
I tu pojawia sie pytanie - czy ktos wie gdzie arma zapisuje te ustawienia? Jesli to jakis sensowny hr plik to bym wrzucil dzis wieczorem na serwer potestowac.
- ufoman
- Posty: 1184
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
- ID Steam:
- ID gracza: 40452
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Urealnienie rozgrywki
W grze tez mozna strzelac bez HUD'a na wyczucie, ktos komus zabroni?
Dla mnie wlasnie zwiekszeniem grywalnosci jest m.in. wylaczenie celownika. Klimat sie liczy, nie wygoda.
Dla mnie wlasnie zwiekszeniem grywalnosci jest m.in. wylaczenie celownika. Klimat sie liczy, nie wygoda.
- -=HuNTeR=-
- Posty: 431
- Rejestracja: 17 grudnia 2006, 11:50
- ID Steam:
- Numer GG: 7474995
- Kontakt:
Re: Urealnienie rozgrywki
Może i fajnie, ale zauważcie, że włączając V i jeszcze przybliżając jest spory spadek fps... Na średnio-dużych i tych dużych mapkach i tak jest sporo kamperstwa z hudem, a co by było bez? Nikt by się prawie nie ruszał tylko leżał z włączonym V.
- Drone
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 grudnia 2006, 02:39
- ID Steam:
- Numer GG: 4111057
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Urealnienie rozgrywki
-=HuNTeR=- pisze: Może i fajnie, ale zauważcie, że włączając V i jeszcze przybliżając jest spory spadek fps... Na średnio-dużych i tych dużych mapkach i tak jest sporo kamperstwa z hudem, a co by było bez? Nikt by się prawie nie ruszał tylko leżał z włączonym V.
Też prawda, ale mimo wszystko jestem za wyłączeniem HUDA. Każdy może sobie zmniejszyć detale na ultra low

- [1stCav]SokoleOko
- Posty: 51
- Rejestracja: 16 grudnia 2006, 02:17
- ID Steam:
- Numer GG: 6169456
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Urealnienie rozgrywki
Diabl0 pisze: jak ruszą jakieś ligi zrobi się mocne parcie na typowo ligowe mapy typu CTF/C&H gdzie jednak ten crosshair czy stan magazynka się przydaje. Z założenia są to szybkie mapy i często strzela się tam bez optyki (zwłaszcza w zabudowaniach). Niektóre bronie (MP5, SAW) są wręcz stworzone do crosshaira i strzelanie z nich z optyką wychodzi gorzej niż bez.
Chyba rozgrywki ligowe powinny być trudniejsze niż gry na publicznych serwerach? Tam liczy się skill, a skill to umiejętność szybkiego poruszania się i strzelania przy użyciu przyrządów celowniczych. Dodatkowo, w zwarciu, trzeba umieć strzelać "na pamięć" - skoro w Red Orchestra nie mam problemu położyć przeciwnika z 3-5 metrów strzelają z biodra z jednostrzałowego Mausera 98k - to i w ArmA serią z M-4/AK-74 da się to zrobić.
Nazwijmy rzecz po imieniu - korzystanie z kropki zbliża ArmA do nielubianego tu CS-a


Dołącz do nas!
Intel C2D E6600
Asus P-5B
2 GB Geil Ultra (DC)
Asus X1900XT