Urealnienie rozgrywki

Informacje o grze w sieci, adresy serwerów, regulaminy

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
Pit
Posty: 698
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 13:45
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Urealnienie rozgrywki

Post autor: Pit »

Na serwerze OFP w trybie "Kadet" mieliśmy wyłączony crosshair - nikt z tego nie korzystał.

Jednym z poważniejszych problemów związanych z brakiem crosshair'a , był brak możliwości lock'owania celów (np heli z broni AA.)
8BZ - 8 Brygada Zmechanizowana | 8R - Ósma Rangers
:weteran :8bz :cfog
"Don't forget nothing" - MJR ROBERT ROGERS, 1759
Awatar użytkownika
Drone
Posty: 217
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 02:39
ID Steam:
Numer GG: 4111057
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Urealnienie rozgrywki

Post autor: Drone »

Cleric pisze: I z czego się cieszysz?? że gra stała się jeszcze bardziej niszowa?? mniej uniwersalna?? kamperska i lamerska??

Rofl - sory Cleric ale rozbawiłeś mnie do łez tym stwierdzeniem.

PS : Jak chce realizmu i planowania to odpalam ArmA, jak chce durnego biegania i strzelania dłubiąc w tym czasie palcem w nosie gram w CS'a. Obydwie te gry są różne i obydwie są dobre (cs na swój sposób nudzi po 7 latach grania xP)
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Urealnienie rozgrywki

Post autor: ufoman »

Pit, nikt z tego nie korzystal, bo zawsze "weteran" byl uruchamiany.
Np. ja nie wiedzialem, ze dokonaliscie takiej zmiany na serwerze w trybie "kadet".

Teraz heli automatycznie sie namierza z AA :)
Awatar użytkownika
Cleric
Posty: 272
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:27
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Libria
Kontakt:

Re: Urealnienie rozgrywki

Post autor: Cleric »

Koval pisze: Cleric, nie wiem czy wiesz, ale ArmA/OFP to symulatory WSPÓŁCZESNEGO pola walki i nie wiem czy wiesz na czym opiera się współczesne pole walki - to nie są ganianki z bronią a'la partyzanci z Somalii... (etc.)

Naprawdę ?? Nie wiedziałem - dobrze że mnie poinformował o tym ktoś kogo nigdy nie widziałem na serverze :mrgreen:

heh ArmA to gra a nie rzeczywistość i nie przekłada się na zachowanie w świecie realnym - w którym chociażby nie ma tyle bugów i nie ma respawnu :lol: tu się każdy zachowuje tak na ile mu pozwala wypełnić cel gry, i czerpać max przyjemności z niej - jesli chcecie realnosci czystej to wstąpcie do armii :D.
Te różnice zawsze będą istnieć i jeśli ktoś tego nie rozumie to mi przykro. Jeśli ktoś chce stworzyć maximum symulacji w grze to ok ale nalezy pamięteć że nigdy to nie będzie pełny rzeczywisty symulator. Gdyby to był czysty symulator oddający ludzkie zachowanie w takich sytuacjach to wielokrotnie byłby nudny, gra ma być playable tak jak OFP.
jeśli nadal się upieracie przy rzeczywistych symulacjach to przyjmijcie do wiadomości że ograniczenie (sztuczne) animacjami chociażby strzelania w biegu jest ograniczeniem realnego zachowania które można wykonać w rzeczywistości w rozmaitych sytuacjach (zlikwidowano autentyczną, realna, symuacje z OFP). Nie ważne do czego się i komu ono przydaje ale istnieje więc jego likwidacja jest błędem jesli chce się dążyć do symulacji najpełniejszej.Jeśli ktoś chce siedzieć całą rozgrywkę w jedym krzaku (@Robi) - i to mu przynosi frajde - to też może nadal to ROBIć ;) i żadne animy w tym nie przeszkodzą.
W OFP sceny ctf c&h oraz coop uzupełniały się nawzajem już w orginalnym OFP - gra była uniwersalna można było z przyjemnościa grywać wszystkie typy i nie ma to nic do rzeczy z jakimiś CS-ami czy innymi dziecinadami. Tak może napisac tylko ktoś kto wogóle nie grał żadnych CTF-ów w OFP a swoją pobieżną i błędną wiedzę czerpie o tym tylko z tego co sobie wyobraża ze swojego doświadczenia w doomach itp :lol:
Jasne że OFP nie powstało z myślach głównie o takich mapach ale dzięki nim zyskało na swojej (trudne słowo Robi) uniwersalności - OFP ciągle było gra niszową - wystarczająco elitarną.
Uniwersalności nierozumianej tak jak to błędnie opisał ROBI lecz poprawnie traktowanej jako pełną grywalność wszystkich typów rozgrywk (włącznie z CC najbliżej tego co opisał Robi w swojej wersji uniwersalności :mrgreen:).
W ArmA poprzez zastosowanie wgl-owskich animacji akcent na coopy jest wyraźny aż nazbyt - przez to bardzo duża część graczy ze sceny CTF zostaje zniechęcona do ArmA. WGL jako mod jak ktoś nie wie powstał pod OFP jako droga do szukania większego realizmu w coopach (moim zdaniem mocno naciaganego :) ) - swoją drogą widze że BIS dość mocno zapatrzył się w CSLA heh... (czesi).
W OFP balans między grywalnościa a symulacją był zachowany w.g. mnie bardzo dobrze. Można było grać setki, czy nawet tysiące rozmaitych mapek w różnych rozgrywkach, wielkościach itd. OFP w czystej postaci doskonale sie do tego nadawało. Dla szukających jakieś większej realności w zetknięciu z AI powstawały mody WGL FDF CSLA ECS itd. Obecnie różnica między ArmA a OFP w grywalności (oprócz wymagań sprzętowych, bugów, grafiki itd) polega na tym że pod OFP w większości tworzono mody do gry z AI, a w ArmA pewnie będzie tworzyć się modyfikacje do gry CTF (animy, bronie) oraz C&H (pojazdy, broń). Wiele osób ma wrażenie ze ArmA powstała zupełnie jak mod pod OFP do grania COOP-ow (nie licząc upośledzonego AI). 8)
Poczekamy do 20 patcha - kiedy to ArmA może dorówna grywalnością OFP - to pewnie już wtedy jakiś przyjemny modzik powstanie :)
Obrazek

Obrazek
Konstanty
Posty: 8
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 00:44
ID Steam:

Re: Urealnienie rozgrywki

Post autor: Konstanty »

Hej, administruje serwer PJWSTK, i jesli o mnie chodzi to jestem zupelnie za wylaczeniem HUDa. Gra bez celownika to dobra zabawa(tm).

Jesli chodzi o addon ktory usowalby info o stanie magazynka to zawsze mozna wymuszac 100% zgodnosci modow klienta i serwera tyle ze malo kto by sobie pogral. Mysle ze mozna by nawet zdjac haselko z serwera po wylaczeniu HUDa. I tak malo kto by gral :]

Problem polega na tym ze poza coopami ja tez lubie czasem zagrac w jakis malakser typu Hexen - nic nie przebije CTF Mokra. Nie jestem jakims zealotem coopow. Uwazam na przyklad ze Wzgorza costam CTF w arma jest koszmarnie nudne i rozlazle (15 min biegeim zeby zobaczyc wroga), C&H sa jakies bez duszy (gdzie temu do tych C&H z OFP). Jedyne mapy gdzie cos sie dzieje to te male CTF (ale nie te na maksa debilne symetryczne).
Tyle ze jak sie je wlaczy to od razu zaczyna sie biadolenie ze to wygrzew i masakra. A ja nie mam tyle czasu zeby bawic sie w symulator biegu przez 10 min zeby dostac w kapelusz i zaczynac bieg od nowa :D.

Z innych spraw to serwer po swiatecznej przerwie trzeba przeniesc na inna maszyne wiec beda przerwy w pracy co jakis czas, glownie w godiznach 10-17. Jutro (wtorek) postaram sie przysiasc i wylaczyc na probe HUD i inne glupoty (choc przyznam ze osobiscie po wielu latach OFP nadal czuje sie nieswojo bez markerow na mapach ;) ).
Awatar użytkownika
Diabl0
Posty: 134
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 01:10
ID Steam:
Numer GG: 2236900
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Urealnienie rozgrywki

Post autor: Diabl0 »

@ Konstanty

To zależy do czego chcesz przeznaczyć serwer - czy tylko pod coopy czy także jako serwer pod CTF/C&H.

Co prawda jeszcze każdy zapoznaje sie z ArmA i błądzi po mapkach, ale jak ruszą jakieś ligi zrobi się mocne parcie na typowo ligowe mapy typu CTF/C&H gdzie jednak ten crosshair czy stan magazynka się przydaje. Z założenia są to szybkie mapy i często strzela się tam bez optyki (zwłaszcza w zabudowaniach). Niektóre bronie (MP5, SAW) są wręcz stworzone do crosshaira i strzelanie z nich z optyką wychodzi gorzej niż bez.

Dlatego dziwi mnie wasze parcie na tzw. realistyczność i niechęć do crosshaira czy "licznika" ammo. W normalnym rzeczywistym świecie zamiast crosshaira masz "wyczucie" gdzie mniej więcej wskazuje lufa i na kilkanaście metrów można dość celnie strzelać bez szczerbinki czy optyki. Podobnie jak w realnym świecie masz dużo większą świadomość ile masz magazynków oraz ile pestek mniej więcej wyplułeś (a jak nie wiesz możesz zerknąć na magazynek). W ArmA nie ma takich rzeczy i aby je zrekompensować są właśnie te tak przez niektórych nielubiane crosshairy czy stan amunicji.

I nie zapominajcie o jednym - ArmA to tylko gra a nie żaden symulator. I jak każda gra wymaga pewnej dozy uproszczeń aby zachować grywalność.
Konstanty
Posty: 8
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 00:44
ID Steam:

Re: Urealnienie rozgrywki

Post autor: Konstanty »

Mozna pewnie zrobic tryb kadet na "super realny coopowy" a weteran na "ctf+ch".

I tu pojawia sie pytanie - czy ktos wie gdzie arma zapisuje te ustawienia? Jesli to jakis sensowny hr plik to bym wrzucil dzis wieczorem na serwer potestowac.
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Urealnienie rozgrywki

Post autor: ufoman »

W grze tez mozna strzelac bez HUD'a na wyczucie, ktos komus zabroni?

Dla mnie wlasnie zwiekszeniem grywalnosci jest m.in. wylaczenie celownika. Klimat sie liczy, nie wygoda.
Awatar użytkownika
-=HuNTeR=-
Posty: 431
Rejestracja: 17 grudnia 2006, 11:50
ID Steam:
Numer GG: 7474995
Kontakt:

Re: Urealnienie rozgrywki

Post autor: -=HuNTeR=- »

Może i fajnie, ale zauważcie, że włączając V i jeszcze przybliżając jest spory spadek fps... Na średnio-dużych i tych dużych mapkach i tak jest sporo kamperstwa z hudem, a co by było bez? Nikt by się prawie nie ruszał tylko leżał z włączonym V.
Awatar użytkownika
Drone
Posty: 217
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 02:39
ID Steam:
Numer GG: 4111057
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Urealnienie rozgrywki

Post autor: Drone »

-=HuNTeR=- pisze: Może i fajnie, ale zauważcie, że włączając V i jeszcze przybliżając jest spory spadek fps... Na średnio-dużych i tych dużych mapkach i tak jest sporo kamperstwa z hudem, a co by było bez? Nikt by się prawie nie ruszał tylko leżał z włączonym V.

Też prawda, ale mimo wszystko jestem za wyłączeniem HUDA. Każdy może sobie zmniejszyć detale na ultra low ;)
Awatar użytkownika
[1stCav]SokoleOko
Posty: 51
Rejestracja: 16 grudnia 2006, 02:17
ID Steam:
Numer GG: 6169456
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Urealnienie rozgrywki

Post autor: [1stCav]SokoleOko »

Diabl0 pisze: jak ruszą jakieś ligi zrobi się mocne parcie na typowo ligowe mapy typu CTF/C&H gdzie jednak ten crosshair czy stan magazynka się przydaje. Z założenia są to szybkie mapy i często strzela się tam bez optyki (zwłaszcza w zabudowaniach). Niektóre bronie (MP5, SAW) są wręcz stworzone do crosshaira i strzelanie z nich z optyką wychodzi gorzej niż bez.


Chyba rozgrywki ligowe powinny być trudniejsze niż gry na publicznych serwerach? Tam liczy się skill, a skill to umiejętność szybkiego poruszania się i strzelania przy użyciu przyrządów celowniczych. Dodatkowo, w zwarciu, trzeba umieć strzelać "na pamięć" - skoro w Red Orchestra nie mam problemu położyć przeciwnika z 3-5 metrów strzelają z biodra z jednostrzałowego Mausera 98k - to i w ArmA serią z M-4/AK-74 da się to zrobić.

Nazwijmy rzecz po imieniu - korzystanie z kropki zbliża ArmA do nielubianego tu CS-a :mrgreen:
Obrazek
Dołącz do nas!

Intel C2D E6600
Asus P-5B
2 GB Geil Ultra (DC)
Asus X1900XT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne o multiplayer”