Broń pancerna w ArmA

Dyskusje związane ściśle z ArmedAssault ;-)

Moderator: Inkwizytor

Jachu
Posty: 7
Rejestracja: 16 grudnia 2006, 13:08
ID Steam:

Re: Broń pancerna w ArmA

Post autor: Jachu »

1) Ja dodalbym tu jedna obserwacje dotyczaca ewakuacji z wozu:

Gdy strzelam z granatnika ppanc do czolgu i niszcze go (nie do konca-bez ognia i zmiany tekstury na spalony wrak), to wyskakuje z niego jak z katapulty zaloga i niezaleznie od mojego polozenia wyciaga karabinki i trach seria miedzy oczy.

To troche przesada ze zaloga wyskakuje w czolgu jak Adam Malysz cudownie wychodzi z progu na mamucie, w locie orientujac sie gdzie jest przeciwnik, ktory jeszcze przed chwila pozostawal niewykryty i oddaja celne strzaly. Oczywiscie da sie schowac jak ma sie blisko jakas zaslone, ale czesto jest tak ze po oddaniu strzalu strzelec, nie ma czasu "przelaczyc" sie na "karabin".

2) Dowodca w czolgu:

Dowodca w czolgu nie ma mozliwosci przyblizania i oddalanie widoku. Jaki zatem sens istnienia dowodcy? W OFP nie mial karabinu, ale mozna bylo mowic o jakims dowodzeniu, a tu strzelec widzi wiecej niz dowodca.
Awatar użytkownika
Cleric
Posty: 272
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:27
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Libria
Kontakt:

Re: Broń pancerna w ArmA

Post autor: Cleric »

Jachu pisze: To troche przesada ze zaloga wyskakuje w czolgu jak Adam Malysz cudownie wychodzi z progu na mamucie, w locie orientujac sie gdzie jest przeciwnik, ktory jeszcze przed chwila pozostawal niewykryty i oddaja celne strzaly. ...

Przeciwnik zostaje wykryty w momencie oddania przez niego strzału - więc strzelają de facto po wykryciu celu
Jachu pisze: Dowodca w czolgu nie ma mozliwosci przyblizania i oddalanie widoku. Jaki zatem sens istnienia dowodcy?
Radar :?:
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Cooba
Posty: 65
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 23:21
ID Steam:

Re: Broń pancerna w ArmA

Post autor: Cooba »

Noe niestety jest to irytujące z tym co napisałe JAchu. Załoga wypada z płonącego tanka i w mgnieniuoka czestuje nass ołowiem bez wględu od naszego położenia.
Najgorsze jest jednak to, że jeżeli zostawisz bombe na drodze i jakis pojazd eksploduje na tej bombie to twoja pozycja jest od razu zdradzona. Tzn przeciwnik AI dostaje informacje że to ty zrobiłes i orientuje się przynajmniej na jakim jestes kierunku ... zupełnie jakbys walnął z broni o duzym strumieniu gazów wylotowych zdradzając swoją pozycje.
Tak samo było w OFP.
Awatar użytkownika
Cleric
Posty: 272
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:27
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Libria
Kontakt:

Re: Broń pancerna w ArmA

Post autor: Cleric »

Jasne że tak było w OFP ale jakieś 5 lat temu - przed rozwiązaniem takich bugów w modach (np. FDF, ECP, CSLA2). Widać więc że twórcy ArmA albo nie znają tych rozwiązań lub poprostu nie chcieli o tym nawet pomyśleć - bo po co się męczyć odrobiną dodatkowej pracy skryptowej skoro ludzie i tak to kupią.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Cooba
Posty: 65
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 23:21
ID Steam:

Re: Broń pancerna w ArmA

Post autor: Cooba »

Niestety Cleric masz racje. Kilka rzeczy juz wczsniej community wymyśliło i opracowało...niestety twórcy Arma olali wiele spraw. W każdym razie i tak jest wypas ;)
Moderzy zrobią swoje i gra nabierze jeszcze wiele smaczków.
Awatar użytkownika
Diabl0
Posty: 134
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 01:10
ID Steam:
Numer GG: 2236900
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Broń pancerna w ArmA

Post autor: Diabl0 »

Cleric pisze: Przeciwnik zostaje wykryty w momencie oddania przez niego strzału - więc strzelają de facto po wykryciu celu


Grałeś jako tanker na MP? Ile razy po zniszczeniu twojego tanka znałeś dokładną pozycję wroga który wystrzelił tego RPGa?
Awatar użytkownika
PoitleK
Posty: 190
Rejestracja: 18 grudnia 2006, 19:55
ID Steam:
Numer GG: 2535531
Lokalizacja: Wrocław

Re: Broń pancerna w ArmA

Post autor: PoitleK »

i to jest wlasnie glupota tej gry... ty nie dostajesz takiej wiadomosci, za to ai mogloby "strzelac z zamknietymi oczami" tak doskonale wie gdzie koles ktory to zrobil :-)
Peace is a lie, there is only passion.
Through passion, I gain strength.
Through strength, I gain power.
Through power, I gain victory.
Through victory, my chains are broken.
The Force shall free me.

Sith Code
Awatar użytkownika
Cleric
Posty: 272
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:27
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Libria
Kontakt:

Re: Broń pancerna w ArmA

Post autor: Cleric »

Diabl0 pisze:
Cleric pisze: Przeciwnik zostaje wykryty w momencie oddania przez niego strzału - więc strzelają de facto po wykryciu celu


Grałeś jako tanker na MP? Ile razy po zniszczeniu twojego tanka znałeś dokładną pozycję wroga który wystrzelił tego RPGa?

Właśnie dlatego wolę grać C&H miast mniej realnych COOP-ów - nie da się zrobić z AI dobrego i zarazem uczciwego przeciwnika. Można je ograniczać rozmaicie skryptami np.
- tak by nie opuszczało trafionego i uszkodzonego pojazdu (uniemożliwiając jego wrogie przejęcie) aż do swojego zgonu
- tak by w panice uciekało - ucieczka nadal żyjących członków załogi w rozmaitych kierunkach po trafieniu
- tak by ukrywało się po wyjściu z czołgu za lub pod jego "wrakiem" i rzucanie świec dymnych (ECP)
- tak by markowało mniej lub bardziej udolną próbę szukania przeciwnika
- tak by wzywało na pomoc innych AI - w tym pomoc techniczną - ewentualnie ewakuacje
- można osłabić uzbrojenie załogi (WGL), celność strzałów AI (FDF) lub wogóle rozbroić załogantów po trafieniu
- załoga może się poprostu poddać w sytuacji unieruchomienia tanka (ECP, CSLA2)
- można podpalić czołgistów wyskakujących z trafionego tanka z pełnym wrzaskiem - najbardziej efektowna opcja szczególnie w nocy :mrgreen: (ECP)
Reasumując można wiele zapisac w skryptach odnośnie AI ale często ni jak to się będzie miało do realnego zachowania podczas konkretnej sytuacji.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
yorgoo
Posty: 26
Rejestracja: 18 grudnia 2006, 10:21
ID Steam:

Re: Broń pancerna w ArmA

Post autor: yorgoo »

hmm no tak w rzeczywistosci zaloga ktora wychodzila z palacego sie lub przyzwoicie uszkodzonego czolgu dostawala serie z KMu i bylo po zalodze, i trwalo to troche a nie jak juz ktos wspomnial jak wystrzeleni ala Malysz.

Druga sprawa ze rzeczywiscie zaloga nie powinna posiadac broni, moze dowodca jakas berette czy cus. Apropos dowodzenia w ciezkim sprzecie to tragedia poprostu, powiedzialbym ze po wszystkich patchach z OFP to jest krok w tyl popelniony przez tworcow gry!!
grunt to w ch.. prąd i okna na front
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Broń pancerna w ArmA

Post autor: Rafael3D »

Pobawilem sie troche edytorem, w celu sprawdzenia. Oto co zaobserwowalem grajac jako strzelec T72:

- Abrams z 200 m zalatwiony na amen 1 strzalem
- T72 j.w.

Z odleglosci 15 m:
- Abrams kaplica
- T72 "pozbyl sie" zalogi ale nie zniszczony doszczetnie

Strzaly byly oddane przy punkcie celowania nieco ponizej lufy. Wozy ustawione wzduz linii celowania czyli pancerzem czolowym (korpus, wieza) wzgledem mojego czolgu.
Wychodzi wiec na to iz strzaly oddane z wiekszej odleglosci sa bardziej skuteczne (przynajmniej w stosunku do T72). Czyzby tworcy Army uwzglednili predkosc poczatkowa pociskow? :)
Awatar użytkownika
Andrea
Posty: 52
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 12:41
ID Steam:

Re: Broń pancerna w ArmA

Post autor: Andrea »

A od kiedy to załoga pancerki nie posiada broni indywidualnej ?? Nawet specjalnie dla nich opracowuje się nowe modele broni .
Nie pytaj , co Polska dała Tobie , pytaj ile Kościół zgarnął z tego , co ty dałeś Polsce .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja o ArmA”