[PLAA] - Polska Liga Armed Assault

Informacje o grze w sieci, adresy serwerów, regulaminy

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
Mefiu
Posty: 492
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 19:54
ID Steam:
Numer GG: 2369010
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [PLAA] - Polska Liga Armed Assault

Post autor: Mefiu »

Romanov pisze: JAK ZNAM ZYCIE MEFIU TO BEDZIE PROBLEM Z ZNALEZIENIEM SKLADU 6 VS 6
ten nie moze temu nie pasuje a ten sie nie nadaje :)

ale................ czas pokaze :)

Skoro dany klan ma problemy z wystawieniem regulaminowej liczby osob, to po co w ogole ma brac udzial w lidze?
Ja poprostu wychodze z zalozenia, ze wiecej ludzi=wiecej zabawy.
Awatar użytkownika
[1stCav]SokoleOko
Posty: 51
Rejestracja: 16 grudnia 2006, 02:17
ID Steam:
Numer GG: 6169456
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [PLAA] - Polska Liga Armed Assault

Post autor: [1stCav]SokoleOko »

Panowie... ja najchętniej widziałbym 16v16 (i mówię to serio, bez złośliwości), ale prawda jest taka, że żeby grać regularnie w lidze 8v8 trzeba mieć 12 ludzi w składzie (bo ktoś nie może, bo to, bo tamto).

8v8 jest rozsądnym pułapem... tylko trzeba będzie troszkę poczekać aż się składy zmobilizują... ja będę miał 8 osób prawdopodobnie do końca grudnia.
Obrazek
Dołącz do nas!

Intel C2D E6600
Asus P-5B
2 GB Geil Ultra (DC)
Asus X1900XT
Awatar użytkownika
Alex
Posty: 21
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 20:23
ID Steam:
Numer GG: 4005561
Kontakt:

Re: [PLAA] - Polska Liga Armed Assault

Post autor: Alex »

Skoro juz jest dyskusja na ten temat to co sądzicie o wprowadzeniu trybu A&D?
Awatar użytkownika
zabix
Posty: 227
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 21:34
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: [PLAA] - Polska Liga Armed Assault

Post autor: zabix »

Alex pisze: Skoro juz jest dyskusja na ten temat to co sądzicie o wprowadzeniu trybu A&D?


Jeśli już to oddzielna drabinka.
Chcesz zobaczyć zabixa?: http://uploader.pl/?d=E3E06F081

Dlaczego muszę się zniżać do poziomu
Awatar użytkownika
Alex
Posty: 21
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 20:23
ID Steam:
Numer GG: 4005561
Kontakt:

Re: [PLAA] - Polska Liga Armed Assault

Post autor: Alex »

Czyli wsystkie tryby gry powinny mieć własne drabinki:)
Mozna by przeciez wymieszac wsio CTF potem C&H no i A&D i od nowa kolejka.
pozdro

Dopisane: wg mnie można by tez zmienic tempo rozgrywek. Aby nie było zaległości miesięcznych.
To że jakiś team nie ma ludzi na dany termin to raczej problem danego klanu. A terminy proponował bym robić sztywne i odgórne. (czasami sie ciężko było dogadac i słychac było jęki)
Awatar użytkownika
Najemnik.pl
Posty: 31
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 01:47
ID Steam:
Numer GG: 5313721

Re: [PLAA] - Polska Liga Armed Assault

Post autor: Najemnik.pl »

Co do liczby wojaków to zdecydowanie 8vs8 ;) - 16vs16? Brzmi świetnie,ale z wykonaniem będzie duży problem ;) (u mnie nawet chociażby ze względu techniczego :lol: ).
A&D i CTF tylko - takie jest moje zdanie. C&H odpada,ze względu na "rozmiar" imprezy.
A ja mam takie pytanie dot. map - jak Wy to widzicie? Mapy w środku dużych miast? z masą wraków na środku ulic i palącymi się domami? ;) albo walka w górach,na terenach lesistych? - ja szczerze mówiąc tych słów boje się najbardziej - duże miasta i LAS (z naciskiem na to drugie). Szukać kompromisu czy narzucić warunki ligi ?

Najol.
Obrazek
| ASUS K8N nForce 3 | AMD Sempron @3000+ | HiS Radeon x1600 Turbo |
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 31
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 18:43
ID Steam:
Numer GG: 3251663
Lokalizacja: Stołeczne miasto Poznań

Re: [PLAA] - Polska Liga Armed Assault

Post autor: Qba »

Co do map to napewno wszystko jest do zrobienia tylko zeby nasi Mission Makerzy sie nie rozpedzili za bardzo bo po ostatniej lidze PFL widac ze uwielbiaja rzucac tony zlomu na mape a potem tym co maja gorsze kompy tnie niemilosiernie (mam nadzieje ze nikogo w ten sposob nie obrazam ale to jest FAKT, w PFL mapy mialy zbyt duzo zlomu). Sadze ze wymagania dotyczace samej gry daja duze ograniczenia co do mapek, jesli chcemy by gra byla plynna napewno nie moga byc zbyt wydziwiane mapki.
Inna sprawa jest ze narazie gra ta ma wiele do zyczenia... Na szczescie z tego co zauwazam istnieje duza tendencja do grania coopow poki co i to mnie niezmiernie cieszy :mrgreen:
Dajmy sie moze narazie rozwinac temu dzieciatku zwanym Armed Assaul. Styczen-luty jest przerwa swiateczna i wiekszosc uczacych sie osob bedzie mialo troche czasu. Proponuje wtedy pomyslec na temat mapek i organizacji ligi. Do tego czasu podejrzewam ze wyjdzie kolejny (albo kolejne) patch, ktory jak dobrze pojdzie cos zmieni na lepsze ;)
'I believe there is something out there watching us. Unfortunately, it's the government'.
Woody Allen


Obrazek
Awatar użytkownika
Diabl0
Posty: 134
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 01:10
ID Steam:
Numer GG: 2236900
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: [PLAA] - Polska Liga Armed Assault

Post autor: Diabl0 »

Z konkretów - 6-8 wydaje mi się najbardziej optymalną liczbą graczy - sprawdza się w większości gier i wytrzymuje to większość serwerów (powyżej ciężko zebrać składy i znaleźć odpowiedni serwer).

Z mapek - zdecydowanie C&H - tam najbardziej wychodzi umiejętnoś dostosowywania się do sytuacji taktycznej oraz zgranie klanów. Refleks i zręczność schodzi na dalszy plan.

Ciekawie zapowiadają się mapki które roboczo nazywam "sector controll" - jest już kilka takich na serwerach, zasada działania podobna jak C&H tyle że zdobywa się sektory (określony niewielki) obszar nie przez "zajęcie" flagi ale przez obecność w danym obszarze. Warto by je sprawdzić przy poważnym podejściu graczy (na sparingach przy zgranych drużynach i jakiejś taktyce) bo gra na publicznych serwerach przy zgraji nieznanych osób ma niewiele wspólnego z tym co się dzieje na meczach.

Oczywiście dobrze zaprojektowane CTF też potrafią być ciekawe, ale są one zdecydowanie bardziej statyczne (skupiają się wokół 2 flag) i bardziej liczy się umiejętność wyszukania dobrych spotów kamperskich niż taktyka (chociaż nie zawsze). Jednakże CTF to praktycznie klasyka gatunku i ciężko mi wyobrazić sobie ligę bez tego typu rozgrywek

A&D - temat dość świerzy (przynajmniej dla weteranów OFP) i przynajmniej początkowo zostawiłbym go na osobny ladder/ligę - jak się sprawdzi, wyjdą dopracowane i zbalansowane mapki, oraz będzie większe zainteresowanie to dopiero wtedy włączyć je do głównego repertuaru.

Kwestia gdzie i jak grać? Na razie wydaje mi się że z powodów technicznych gęsto "zaobiektowane" tereny typu miasta czy gęste lasy powinny być raczej omijane. Nie każdy jeszcze ma sprzęt aby przyzwoicie uciągnąć Armę w takich okolicach a przecież chcemy aby liga/ladder promowały graczy mających wysokie umiejętności a nie dobry sprzęt.

Na zakończenie dla Qby:
Nie wiem co rozumiesz przez "zazłomowanie" mapek. Chodzi ci o liczbę sprzętu pancernego/pojazdów czy ilość dodatkowych obiektów (budynków, krzaków itp) wstawianych na mapę przez mapmakerów?
W obu przypadkach w OFP było to uzasadnione - sprzęt pancerny wprowadza spore "zamieszanie" do gry - decyzja kiedy wprowadzić go na mapę i gdzie (przy sprzęcie nieresującym), umiejętne wykorzystanie i umiejscowienie potrafiły mocno zdynamizować rozgrywkę. Fakt - czasami mapki były przeładowane sprzętem (i często brakowało RPGów) co sprawiało że rozgrywka toczyła się głównie pomiędzy pancerniakami, ale większosć map ligowych miała jednak dość dobry balans.
Jeśli chodzi ci natomiast o obiekty ochoczo wrzucane na mapy - to obiekty te "zmieniały" oblicza map. Nie zapominaj że większosć z nas grała w OFP ładnych kilka lat i doskonale znała większość wysp. Takie obiekty potrafiły natomiast zupełnie odmienić znane miejsca a biorąc pod uwagę wymagania OFP i moc sprzętu w końcówce nie miały one już takiego wpływy na wydajność (co najwyżej przeszkadzały tankerom przez mnogość kropek na radarze :P)

// Ale mi esej wyszedł
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 31
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 18:43
ID Steam:
Numer GG: 3251663
Lokalizacja: Stołeczne miasto Poznań

Re: [PLAA] - Polska Liga Armed Assault

Post autor: Qba »

Chodzilo mi o zlom jako zlom czyli wszystkie ploty, rozwalone pojazdy, beczki itp, dla mnie w polskiej lidze bylo tego za duzo, w ECL tez byly dodatkowe elementy na mapie ale w przeciwienstwie do PFL nigdy mi tak nie ciely. Nie wiem czy bylo to spowodowane lepszym wykozystaniem skryptow w ECL czy poprostu mniejszym skoncentrowaniem zlomu w 1 miejscu ale tak wlasnie bylo. Mapki PFL z mojego punktu widzenia cechowaly sie duzo iloscia zlomu an malej przestrzeni co niestety w moim przypadku czesto powodowalo niepotrzebne zaciecia. Przyczyna tego byla banalna, missionmakerzy pracowali na o niebo mocniejszych maszynach odemnie i wielu innych graczy i dla nich te mapy nie ciely sie az tak bardzo. Niestety po wrzuceniu 16 ludzi na malym obszarze przy duzej ilosci niepotrzebnych przedmiotow takich przeciec nie da sie uniknac zwlaszcza na komputerach slabszej mocy. I nie oszukumy sie, zawsze bedzie ktos kto bedzie mial gorszy sprzet od nas i jemu takie mapki napewno beda przeszkadzac (nie beda sprawiac takiej przyjemnosci jaka powinny). Dlatego bede przypominal kolegom missionmakerom o nie wrzucanie kazdego elementu dostepnego w grze w jednym miejscu, oczywiscie mozna je rozzucic na wiekszym obszarze jesli ma sie ochote je wszystkie zastosowac ;)
'I believe there is something out there watching us. Unfortunately, it's the government'.
Woody Allen


Obrazek
Awatar użytkownika
Robi
Posty: 300
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 20:27
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: [52°39'E - 19°03'N] - Włocławek
Kontakt:

Re: [PLAA] - Polska Liga Armed Assault

Post autor: Robi »

niestety zawsze "coś" jest kosztem "czegoś"...
Dodatkowe obiekty na mapie tworzą jej klimat. Zawsze przyjemniej się gra, kiedy akcja toczy się wśród wraku śmigłowca i płonącego czołgu, z nisko przelatującymi odrzutowcami, niż na pustej mapie z samymi gołymi budynkami. Nawet walający się po ulicy stary but ma swój urok.
Oczywiście wszystko z umiarem.
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!
Awatar użytkownika
Algrab
Posty: 74
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 22:14
ID Steam:
Lokalizacja: Szczecin

Re: [PLAA] - Polska Liga Armed Assault

Post autor: Algrab »

Nie pamietam starych butow. Byly stare buty?!?. Oh man zawsze cos przegapie!... :cry:

Zgadzam sie z tym zeby ze zlomem nie przesadzac. W ostatnim PFL w ktorym gralem bylo tego troche, wlasciwie moznaby powiedziec ze wiekszosc mapek sama w sobie nadawala sie "na zlom", choc byly i perelki

A jesli chodzi o tryb AAD, to ten typ mapek "weterani ofp" znaja i byly juz takie taaaak dawnooo, ze najstarsi ziomale nie pamietaja. Tfu gorale. Wszystko jedno.
:mrgreen:
:grom
:weteran
:ofp
Zablokowany

Wróć do „Ogólne o multiplayer”