Wyzwalacz

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Wyzwalacz

Post autor: tom3kb »

@up
Wiedziałem, ze da się to jakoś prosto zrobić, a ja się zawsze nakombinować muszę niepotrzebnie ;)
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Wyzwalacz

Post autor: elgyd »

gremdek pisze:
elgyd pisze:

wciśnij F2, pociągnij kreskę od wyzwalacza do swojej drużyny (tak jakbyś dodawał do grupy). wejdź teraz w wyzwalacz, zobaczysz nowe opcje aktywacji, wybierz żeby twoja grupa aktywowała.
OK. Działa. Ale w ten sposób mogę przyłączyć mój wyzwalacz tylko do jednej grupy... a jak przyłączyć go do większej ilości?
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Wyzwalacz

Post autor: tom3kb »

Skopiuj tamten wyzwalacz, który ma coś robić [z jego warunkami itd] i wklej jeszcze raz i zsynchronizuj go z następną grupą i zrób tak jak poprzednio. ;)
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Wyzwalacz

Post autor: elgyd »

Udało się.
A teraz dalej:
Idę moim wojakiem, wchodzę na wyzwalacz i w tym momencie chciałbym aby gdzieś zza gór wyleciał obcy śmigłowiec, ale nie chciałbym, żeby on tam był cały czas tylko pojawił się dopiero wtedy jak wejdę na wyzwalacz.
???
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Wyzwalacz

Post autor: Sejtan »

Rozwiązanie napisałem w Twoim temacie o przerywniku filmowym...

Kod: Zaznacz cały

_plane = "A10" createVehicle position pos1;                                           // tworzy samolot A10
_plane setDir 180;                                                                    // ustawia samolot w kierunku 180, można ustawić od 0 do 360 oczywiście
_grp = createGroup west;                                                              // tworzy grupę _grp
_pilot = _grp createUnit ["USMC_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;       // tworzy pilota USMC...
_pilot moveInDriver _plane;                                                           //... i pakuje go do samolotu _plane
W miejscu w którym ma się pojawić samolot wstaw element logiczny i nazwij go pos1
Bibliotekę z nazwami klas samolotów, pilotów i reszty jednostek w grze masz TU.

Samolot zmień sobie na śmigłowiec jaki tam chcesz... Jeśli chcesz mieć jakiegoś gunnera w to musisz stworzyć jeszcze jednego wojaka np _pilot2 i wsadzić go do smigła _pilot2 moveInGunner _heli
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Wyzwalacz

Post autor: elgyd »

No OK udało się i tu i w przerywniku filmowym, ale jak zrobić, żeby mój śmigłowiec (logika gry) poleciał z punktu A do B? Jak na razie stoi w miejscu z wyłączonym silnikiem.

_plane = "AH1Z" createVehicle position pos1;
_plane setDir 180 ;

_grp = createGroup west;
_pilot = _grp createUnit ["USMC_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot moveInDriver _plane;
_pilot2 = _grp createUnit ["USMC_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot2 moveInGunner _plane;
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Wyzwalacz

Post autor: Sejtan »

No OK udało się i tu i w przerywniku filmowym, ale jak zrobić, żeby mój śmigłowiec (logika gry) poleciał z punktu A do B? Jak na razie stoi w miejscu z wyłączonym silnikiem.

_plane = "AH1Z" createVehicle position pos1;
_plane setDir 180 ;

_grp = createGroup west;
_pilot = _grp createUnit ["USMC_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot moveInDriver _plane;
_pilot2 = _grp createUnit ["USMC_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot2 moveInGunner _plane;
_pilot doMove position pos2; // i logika gry o nazwie pos2 w miejscu w które ma polecieć śmigło

Ubiegając Twoje następne pytanie, żeby usunąć śmigło i załogę:
@((_heli distance pos2)< 200) // warunek który się spełnia gdy _heli jest w odległości mniejszej niż 200m od pos2
deleteVehicle _heli; // usuwa _heli
{deleteVehicle _x} forEach units _grp; usuwa grupę _grp
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Wyzwalacz

Post autor: elgyd »

No naprawdę podziękować za pomoc.
A jak zrobić żeby ten heli był od razu w powietrzu a nie dopiero startował i żeby jak mnie zobaczy to od razu otworzył do mnie ogień?
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wyzwalacz

Post autor: kondor »

Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Wyzwalacz

Post autor: Sejtan »

elgyd pisze:No naprawdę podziękować za pomoc.
A jak zrobić żeby ten heli był od razu w powietrzu a nie dopiero startował?
:evil:
Kur... Ciągle pytasz o podstawy... Poczytaj trochę poradników, FAQ do OFP też się przyda, a pozatym jest BIKI i spis wsztstkich komend do gry, między innymi do "zawieszania rzeczy w powietrzu".

EDIT:
Aaa właśnie, przecież w Twoim topiku o przerywniku filmowym masz napisane jak BYK rozwiązanie, do którego odsyła Cię kondor.
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Wyzwalacz

Post autor: elgyd »

OK. Poczytam. A może inaczej czytałem trochę jakoś za bardzo nie kumam.
Mam jeszcze jedno pytanie trochę z innej beczki.
Zrobiłem tak:


_plane = "Ka52Black" createVehicle position pos1;
_plane setDir 180 ;

_grp = createGroup east;
_pilot = _grp createUnit ["RU_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot moveInDriver _plane;
_pilot2 = _grp createUnit ["RU_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot2 moveInGunner _plane;

_pilot doMove position pos2;

czyli zmieniłem west na east.

Teraz w moim heli nie ma pilotów?
Zablokowany

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”